Místo pro Vaše dotazy, technickou konzultaci a rady k plynovým kotlům a servisu.
Hana 03.10.2015 10:14:06 - Reagovat
Dobrý den, mám kotel Baxi Fourtech, teplá voda v pohodě funguje, ale problém mám s topením. Když ho zapnu i na topení, tak se na vteřinu spustí plamen a hned zase vypne. A tohle opakuje co pár minut. Prostě jako by se nechce dostatečně rozjet, aby ten plamen udržel déle. Takže topení mi nefunguje. Snad jsem to popsala dostatečně. Nevíte, v čem je chyba, prosím?
Hana 16.10.2015 12:21:28
Dobrý den, nedivím se, ale schytala jsem to zrovna já :-) Jestli kabely od trojcestného ventilu... asi jo, pan servisák mi to řekl takto - v červenci totiž z toho kotle kapala voda a měli jsme tam jiného servisáka, který to "opravil", a ejhle, v srpnu skončila záruka, teď nejde topení a ono to je asi závada ještě z toho léta. Tento pan servisák právě řekl, že to mohla udělat voda, která tam mohla natéct. Až přijdou nové kabely a pán to spraví, dám vám vědět přesné info. Zatím děkuji a mějte pěkný víkend!
Standa 13.10.2015 07:47:01
Paní Hano, zaprvé: kabel od trojcesťáku se proudem, co jím má procházet, určitě nikdy nepřepálí. A jakou má kotel pojistku. Přepálený kabel od trojcesťáku je následek jiné poruchy nebo já bych spíše řekl, že povytažení zástrčky některým odborníkem a tím nárustu přechodového odporu. Jenže ten proud musel jít do toho káblíku teď nevím zda přímo z přívodu, kde je dost citlivá pojistka, nebo přes trafo, které by to určitě nevydrželo. Poslední možnost - nalomení drátku kabelu... opět přechodový odpor a nárust proudu, který by vylágroval pojistku. Pokud myslíte slovem "přepálený" propálený žárem, pak poslední servisák co tam byl "platí pivo". No a k tomu, že se nám tady spousta lidí neráčí ani ne že poděkovat ale ani se podělit o to, co tomu bylo (pro nás jsou to taky zkušenosti, učení se není nikho dost), a že jsem z toho nas.. zlobený, se nedivte.
Bartek 12.10.2015 20:41:16
Dobrý den, děkuji za info, předpokládám, že to jsou kabely od trojcestného ventilu.
Hana 12.10.2015 17:22:42
Pane Stando i pane Bartku, zrovna jsem si k tomu sedla, že vám napíšu, v čem to nakonec bylo... No, takže jsou to spálené kabely u motorku. Tak teď čekám na dovoz kabelů z Itálie... A pane Stando, vás nenapadlo, že jsem třeba měla důvod, že jsem na vaše komentáře dosud nereagovala? Reaguji teď. Tak děkuji za rady, nakonec to je složitější, než jsme si mysleli.
Standa 08.10.2015 07:10:07
Nějaká slušnost, aspoň za snahu pomoci sdělit co a jak se tomu bylo, se dneska asi nenosí jak to vidím. Každý buran, když on jako střed vesmíru něco potřebuje, naprosto samozřejmě očekává pomoc a radu, ale poděkovat aspoň tím, že řeknu co tomu bylo, to už je rodiče asi dneska neučí. Nedají se po netu posílat otcovské facky přes celou hubu? :D :D :D
Standa 04.10.2015 14:53:45
Prosili bychom přesný název kotle, za názvem má ještě nějaké číslo, buď 1.14 nebo 24 a někde i F. Dále kdy na tom byl dělaný servis naposledy, jak je mašinka stará, zda jsou otevřené radiátory (opakuji otevřené, ne nastavené na termohlavicích na číslo 2 a podobně což je často zavřeno :D).
Bartek 03.10.2015 15:09:24
Dobrý den, závad může být asi více, ale vypadá to na zavřený kohout pod kotlem do topení, nebo zanešený filtr na topení (kotel nemá oběh).
Petr F. 02.10.2015 21:55:40 - Reagovat
Omlouvám se, nečetl jsem diskuzi jen to probíral s panem Standou. Tudíž jsem nepožádal kamaráda o fotodokumentaci díla. Rozřízl nádrž ve švu (sváru) dole u vstupu hadu. Nádrž byla plná vodního šutru, prý 1/4. Had uvnitř měl dírku. Ta se zavařila a pak se tigem zavařila nádrž. Díky kamarádovi za flašku slivovice. V pondělí to servisák namontuje zpět, tak uvidíme. Na popud pana Standy požádám o výměnu anodové tyče.
Standa 04.10.2015 14:36:37
Ona to ani nebude tak výměna, jako montáž, z té staré tam nezůstalo mimo zátky nic, proto taky ta dírka v tom hadu. Nežere-li el výboj anodu, pustí se jinam...mrcha!
Radek 01.10.2015 00:46:14 - Reagovat
Dobrý den, máme plynový kotel Ariston clas, který hlásí chybu 6P1... nevíte co s tím? Údajně by se mohlo jednat o závadu na základní desce? což by bylo nákladné... Potřebuji s tímto kotlem vydržet ještě tuto zimu, nedala by se někde sehnat použitá deska? Děkuji za odpověď kotel Ariston clas B (tuším24)
Standa 01.10.2015 16:33:39
Takže nejde proud z desky na ventilátor. Přepajte všechny konektory trafa a uvidíte, jak to raz dva pojede. Nehledejte studeňáky, prostě pajte.
Bartek 01.10.2015 13:57:45
Dobrý den, bohužel opravenou desku nemám, podívejte se na studené spoje u relátek, jinak asi nová.
Radek 01.10.2015 08:55:19
Omlouvám se ale odpověď se tapetu z pro mě nejasných příčin :-(
Radek 01.10.2015 08:52:54
Omlouvám se ale odpověď se tapetu z pro mě nejasných příčin :-(
Radek 01.10.2015 08:51:02
Dobrý den, děkuji za odpověď. Servisák zjistil, že ventilátor se opravdu netočí, ale je to problém řídící desky. Cena za opravu min. 6000kč... Otázka tedy je, da-li se sehnat funkční použitá deska, která by ten rok vydržela. Děkuji
Radek 01.10.2015 08:50:50
Dobrý den, děkuji za odpověď. Servisák zjistil, že ventilátor se opravdu netočí, ale je to problém řídící desky. Cena za opravu min. 6000kč... Otázka tedy je, da-li se sehnat funkční použitá deska, která by ten rok vydržela. Děkuji
Radek 01.10.2015 08:50:27
Dobrý den, děkuji za odpověď. Servisák zjistil, že ventilátor se opravdu netočí, ale je to problém řídící desky. Cena za opravu min. 6000kč... Otázka tedy je, da-li se sehnat funkční použitá deska, která by ten rok vydržela. Děkuji
Radek 01.10.2015 08:45:22
Dobrý den, děkuji za odpověď. Servisák zjistil, že ventilátor se opravdu netočí, ale je to problém řídící desky. Cena za opravu min. 6000kč... Otázka tedy je, da-li se sehnat funkční použitá deska, která by ten rok vydržela. Děkuji
Standa 01.10.2015 05:45:03
A to, co tomu je, zjistí servisák.
Bartek 01.10.2015 01:53:11
Dobrý den, popisovaná chyba je chyba manostatu spalin, je vadný, nebo Vám nefunguje ventilátor.
Petr Fryšavský 21.09.2015 20:18:30 - Reagovat
Protékání expanzní nádrže myslím nahoře v domě. Mám starý systém s otevřenou expanzní nádrží. Ta expanzka v kotli neprotéká.
Petr F. 02.10.2015 21:58:13
Omlouvám se, nečetl jsem diskuzi jen to probíral s panem Standou. Tudíž jsem nepožádal kamaráda o fotodokumentaci díla. Rozřízl nádrž ve švu (sváru) dole u vstupu hadu. Nádrž byla plná vodního šutru, prý 1/4. Had uvnitř měl dírku. Ta se zavařila a pak se tigem zavařila nádrž. Díky kamarádovi za flašku slivovice. V pondělí to servisák namontuje zpět, tak uvidíme. Na popud pana Standy požádám o výměnu anodové tyče.
Standa 23.09.2015 06:25:14
Možné technické lacinější řešení (opakuji možné, možná totiž že je to prasklé někde, kde s tím nikdo nehne) spočívá v tomto: z kotle se vymontuje samozřejmě již vypuštěná nádrž, sundá se příruba naspodu nádrže, koukne se dovnitř. Bude tam asi kámen. Ten se vyčistí, aby byl vidět had. Během operace se to bude fotit, abysme z toho taky něco měli, hlavně vědomosti pro příště. Pak se had napustí vodou (přívody má na boku nádrže skoro pod sebou a jeden konec hada se zaslepí. Na druhý konec hadici a pustí se tlak. Had uvnitř ukáže, kde je díra. Nebo díry. Pak kamarád rozhodne, zda se k tomu dostane buď přímo, nebo se vyřízne část pláště. V podstatě není už co zkazit, dá se jen vyhrát nebo koupit novou nádrž. Had se vypustí, práce provádět kde nebude vadit tekoucí voda všude možně. Hada lze vzduchem vytlačit přes hadici, na jeden konec si namontujete jednu hadici, do které budete foukat, druhou hadici z druhého konce dáte někam do odpadu, aby tudy voda odtekla. Nic lepšího mě nenapadá, bo jsem to neviděl.... Pan servisák na místě bude vědět více. Pak je otázka proč to prasklo a v jakém stavu neúdržby kotel je. No a to mě zajímá extrémně moc. Děkuji.
Standa 23.09.2015 06:13:40
Takže jak se věci mají po telefonu: někde v nádrži TUV praskl had a voda z řádu s tlakem cca 5 bar a více plní systém a ten "přepadá" otevřenou expanzkou. Pan kolega servisák sežene cenu nové nádrže TUV a sdělí ji panu Petrovi. Já jsem panu Petrovi řekl, že bych v případě vyšší ceny té nádrže zkusil přes jeho kamaráda, který nerez svařuje, najít v nádrži díru a kdyby byla přístupná, zavařit ji. Zároveň ji zkontrolovat jak vůbec vevnitř vypadá a poslat mi fotky, jestli to nebude chycené rzí atd. I kdyby se měl plášť nádoby vyříznout, aby se mohlo dostat k prasklině, pan svářeč to dá zase dokupy a pokud je to kamarád, nebude to snad drasticky drahé. S tímto případem, byť vzdáleně, se setkávám poprvé, ale to platí pro řadu jiných závad taky.
Petr F. 22.09.2015 19:50:58
Omlouvám se, nechtěně jsem to tu flákl 3x.
Petr F. 22.09.2015 19:48:11
Kolik mám vody v TUV to se omlouvám nevím, ale expanzku nemám na půdě jen v 1 patře u stropu tedy pod podlahou půdy. Kotel měsíc bez problémů fungoval. Tedy na teplou vodu na topení jsme ho v létě zkoušeli jen chvíli. Byl tu dnes topenář co to instaloval a říkal, že je vadný výměník vody a údajně i trojcestný ventil.
Petr F. 22.09.2015 18:46:52
Kolik mám vody v TUV to se omlouvám nevím, ale expanzku nemám na půdě jen v 1 patře u stropu tedy pod podlahou půdy. Kotel měsíc bez problémů fungoval. Tedy na teplou vodu na topení jsme ho v létě zkoušeli jen chvíli. Byl tu dnes topenář co to instaloval a říkal, že je vadný výměník vody a údajně i trojcestný ventil.
Petr F. 22.09.2015 18:40:36
Kolik mám vody v TUV to se omlouvám nevím, ale expanzku nemám na půdě jen v 1 patře u stropu tedy pod podlahou půdy. Kotel měsíc bez problémů fungoval. Tedy na teplou vodu na topení jsme ho v létě zkoušeli jen chvíli. Byl tu dnes topenář co to instaloval a říkal, že je vadný výměník vody a údajně i trojcestný ventil.
Standa 22.09.2015 17:29:43
Tak tak, Nuvola má tlakový spínač na 0,6 barech, ale často reaguje i na 0,8 barech, což je osm metrů vodního sloupce, když je patrový domek, musí být expanzka až na půdě, aby kotel vůbec jel. Pán nepíše, kolik vody v otevřené expanzce má a pojišťovák nemá důvod téct, toho ten necelý bar tlaku neotevře. Spíše se bojím pojišťováku TUV okruhu.
Bartek 22.09.2015 08:27:15
Dobrý den, budete muset přeci jen dofoukat expanzomat v kotli, pravděpodobně Vám voda vytéká z pojišťováku. Možná ještě snižte rychlost na kotlovém čerpadle. Tento kotel se moc na otevřený expanzomat nehodí.
Petr Fryšavský 21.09.2015 20:14:37 - Reagovat
Dobrý den, mám kotel BAXI NUVOLA 280i. Začala mi protékat otevřená expanzní nádrž přepadem. Když dohřívá vodu tak začal hrozně bublat, jako by byl zavzdušněný. Když jsem zastavil přívod teplé vody z kotle do topení, přestala téct voda z přepadu, ale začal kapat kotel kolem trubek napojených na topení. Nevím co je za problém. Nemohu zastavit vodu do kotle, aniž by někde netekla. Nevíte prosím co by mohl být problém? Kotel má 2 roky provozu za sebou a potom 2 roky stál, než byl znovu zapojen. Děkuji.
Standa 22.09.2015 18:51:25
603812644. Volejte.
Petr F. 22.09.2015 18:36:56
Ano voda začala protékat přes expanzní nádrž v 1 patře domu v době kdy se kotlem netopí. Jede jen na ohřev vody. Za zmatený popis se omlouvám nejsem expert jen uživatel. Voda přestala téct přepadem v expanzce v 1.p. domu, když jsem vývod teplé vody do TUV. Bohužel ale začala kapat voda přímo z kotle. Za hodinu byla ve sklepě trochu potopa. Nakonec jsem tedy raději nechal vodu téct přes přepad ve vrchní expanzce.
Standa 22.09.2015 17:27:26
Strašně zmatený popis. Zkusím to zrekapitulovat: Baxi Nuvola 280i, komínový kotel. Jeden oddělený okruh topení, tlak 1,2 bar cca, druhý oddělený okruh vody TUV, tlak cca 5 bar ale i 9 bar. Integrovaná nádoba na TUV. Otevřená expanzka nad systémem. Ta začala téct z přepadu, ale kdy? I když kotel netopí? To by svědčilo o průšvihu s průrazem vody z řádu do okruhu kotle. Kdy začala téct ta voda přepadem expanzky a zastaví se, když zastavíte studenou vodu do nádrže TUV v kotli?
Ivana Javůrková 14.09.2015 09:18:21 - Reagovat
Dobrý den, mám kotel Ariston Class Premium a když pouštím teplou vodu, kotel začne hřát, na displeji se objeví d53, blikne modré světlo (zřejmě sepnutí plamene), skočí tam 5P3 a poté po nějaké chvíli Err 504. Teplá voda tudíž neteče. Poradili byste mi, prosím, co je to za chybu? Mockrát děkuji za ochotu. Ivana Javůrková
Bartek 15.09.2015 00:45:35
Dobrý den, tato chyba je chyba ionizace. S největší pravděpodobností je vadná řídící deska.
Pavel 11.09.2015 13:25:19 - Reagovat
Dobrý den, dnes ráno mi svítilo na kotli Baxi 03. Zatím jsem nepřišel čeho se to týká, je možno poradit?
Standa 11.09.2015 20:30:14
Lepší varianta: odešel termostat spalin Horší varianta: máte problémy s odkouřením přívodem vzduchu atd. Poněvadž nepíšete co to je za kotel ani kde je hlavně umístěn, těžko říci, co teď, ale každopádně tohle je silně o průšvih a pořádný.
Sona Jochecová 09.09.2015 12:01:00 - Reagovat
Dobrý den,po létě chci opět zatopit kotlem Baxi a ukazuje E 10 ? Mužete mi poradit? Děkuji Jochecová
Standa 10.09.2015 17:41:05
Ano, přesně tak... jenže oni servis nezavolají, když už jim to jede. Pak se plní expanzka postupně vodou, pak už se nemá ohřátá voda kam rozpínat a následuje vzrůst tlaku a např. bouchlý starý plecháč radiátor v obýváku atd atd. :D nebo souběžně se zarostlým pojišťovákem pojištěným kohoutkem odc hod kotle do věčných lovišť! Předevčírem jsem byl u paní, které se před rokem namontoval Baxi Ecofour. Prej to chce spustit na zimu, že se toho bojí. Přijel jsme tam a ukázalo se, že si bábi ohřívá celý rok vodu na mytí v hrnku, páč se to bála spustit.... Tak ze servisu nebylo nic, naco servis na nový kotel....
Bartek 10.09.2015 08:02:41
Máte pane Stando pravdu, ale rychlejší a pro zákazníka je jednodušší to jen dopustit a následně volat servis.
Standa 10.09.2015 06:01:22
Ještě malinký dodatek: já svým zákazníkům říkám, aby raději dofučeli expanzku do toho patřičného tlaku vzduchem, ne vodou. Protože takto si za pár podobných poruch napustí zákazník expanzomat vodou až po vrch. Ne všichni jsou schopni vzít pumpičku a foukat to ovšem... :D
Bartek 09.09.2015 19:17:09
Dobrý den, pan Standa Vám správně popsal, co se Vám ve Vašem kotli asi stalo, ale je třeba ještě dodat, že to vyřešíte dopuštěním vody do kotle na 1,2 bar, dopouštěcím kohoutem, převážně bývá ve spodku kotle, mívá černou, nebo modrou barvu (červeným prosím netočte, nebo na Vás vyteče ten poslední zbytek vody).
Standa 09.09.2015 18:01:36
Z nějakého důvodu, možná nízký tlak vody, lépe řečeno ušla vám přes léto expanzka, neproběhlo sepnutí tlakového spínače.
Vladimír 08.09.2015 20:06:58 - Reagovat
Dobrý den. Dosluhuje nám plynový kotel Mora combi 674.Vytápíme starší přízemní řadový poměrně "chladný" RD cca o ploše kolem 110 m2.Kotel se používá i na ohřev vody, ale nejde o velkou a pravidelnou spotřebu. Byli nám nabídnuty atmosf. kotle Ariston Clas ECO 24 FF, Viessmann VITOPEND 100 -W 10,5 až24,8 nebo Baxi Ecofour nebo Fourtech 24F. Je možné nám poradit z těchto informací , který kotel zvolit? Děkujeme mnohokrát za radu.
Standa 12.09.2015 06:51:09
A pokud mám mluvit co se doporučení týče zcekla ze svých zkušeností, tak Brötje WBS 22 f, špičkový, drahý ale super úsporný kotel: ze starou Destilou 18 u zatepleného domku průměr 3600 kubíků plynu ročně, s tímto miláčkem (a na domku dostavěno podkroví 180m krychlových otápěného prostoru navíc) mám po sedmi letech provozu spotřebu 1400 m3 plynu. Při dřevěných oknách a dveřích, bez daších stavebních úprav. Až letos na jaře okna a dveře vyměněny za trojskla plastová. Cena ale od 50 280,-Kč na Heuréce, což asi tušíte, že pravda v reálu nebude, plus patnáct za montáž. Za dva a čtvrt roku jsem měl na úspoře plynu investici zpět. Šest let v kuse kotel dokázal díky své elektronice (využívání dat ukládaných do paměti) stále snižovat spotřebu plynu. Až letos se spotřeba srovnala. Od začátku jeho provozu srazil svoji spotřebu o 750 m3 plynu, což není přesný a dostatečně přesný údaj. Proto jsem vymyslel poměr spotřebavaných m3 plynu za rok na jeden m3 vytápěného prostoru mého domku. Pokud počítám spotřebu plynu Brötjinky první rok jejího provozu na 1 m3 vytápěného prostoru, dostanu 9,1 m3 plynu na jeden m3 vytápěné kubatury domku za rok 2009 - to byla Brötjinka jak píšu nová a první rok v provozu se chovala jako klasický kondenz kotel a ukládala si v podstatě jen data, Za poslední sezónu je ten poměr 3,45 m3 plynu na m3 vytápěné kubatury domku za rok, předminulou byl ještě lepší - byla teplejší zima. Když to přepočítám procentuelně na úsporu, co mi Brötjinka dokázala vytvořit, činí to 62,09 = úspory plynu. Stačí? Dosud se mi nepodařilo zjistit (ne že by zákazníci hromadně hlásili svoje data, všechno z nich musím páčit) an jen podobný kotel. Čímž neříkám, že neexistuje.
Standa 10.09.2015 06:07:24
Viessmanny děláme, Vitopend nebrat. Jo, stovka Vitodens, kondenzační, je už jinší kafe. Obě Baxiny nikdy, po třech - čtyřech letech je nutné je sestavovat znovu, doslova se rozpadají. Teď válčíme se třemi kusy, ale naše válka jeví se marnou. Já bych vám doporučil: českou Thermonu. Vše jde opravit, všechno je přístupné, ceny náhradních dílů jsou o stovky procent níže než u veškeré konkurence. Kotel je srovnatelný s ostatními kvalitními kotli. Velmi široká servisní síť.
Bartek 08.09.2015 20:41:58
Dobrý den, kotle Viessman neznám, co se týká poruchovosti, jinak ostatní kotle jsou na stejné úrovni. Osobně bych volil Ariston Clas EVO 24 FF, protože se k němu dá dokoupit modulační termostat, ale je to jen můj názor.
jirka 24.08.2015 20:34:30 - Reagovat
Dobry den, mam kotel Baxi Luna 1.240i a zacala blikat kontrolka cislo 2, coz znamena zablokovani plynu. Privod plynu do kotle je v poradku. Kde muze byt zavada? Dekuji za odpoved.
Standa 25.08.2015 06:00:18
Plynová armatura, ionizační elektroda ohnutá žárem nebo prasklá, ionizační okruh zaoxidován nějaký spoj, závada na součástce předcházející ve startovací sekvenci kotle plynové armatuře takže ta neotevře, atd. atd. Když kotel nevídím v jakém je stavu a všechny věci okolo, těžko soudit. Volejte servis.
Pavel 09.08.2015 10:41:50 - Reagovat
Dobrý den u kotle Ariston CLAS SYSTEM 24FF dochází při zpuštění k šumění a tupému nárazu v kotly a následnému zapraskání v topení.Kotel vyhodí eror 104-nedostatečná cirkulace. Servisák vyčistil sítko pod kotlem i v kotli a nechal výměník vyčistit kyselinou- zkontroloval čerpadlo-mrkl na něj levým okem a řekl,že je o.k.Ani jedno nepomohlo.Následně snížil výkon kotle ze 24 kW na 14 kW a to ten tupý náraz utlumilo,ale ničemu to nepomohlo.Prohodil vstupní za výstupní čidlo prý mají stejné hodnoty-nevím jaká čidla asi něco s tlakem.Kotel to ze začátku dělal tak dvakrát za týden a nyní tak cca třikrát denně podle jeho nálady jak moc mě chce na...t. Nyní budu proplachovat topný okruh vodou prý je tam nějaká nečistota,která brání dostatečné cirkulaci. Mám rozpojit přívod a vývod pod kotlem a na vývod dát přívod vody a na přívod vývod do kanálu a tímto způsobem to mám propláchnout.Myslíte,že proplach pomůže? Nechce se mě zbavovat technické vody v topení.Ještě pro upřesnění:topení je staré dvacet let a kotel má čtyři roky.Děkuji za odpověď.
Pavel 06.09.2015 10:18:49
Důvodem padání kotle do poruchy 104-nedostatečná cirkulace byl rozběhový kondenzátor na čerpadle. Tak že jste měl pravdu s tím čerpadlem.Ještě jednou děkuji za vaše rady.
Standa 16.08.2015 11:31:09
Čím méně se používá chemie do topení, tím lépe, jak to můžu pozorovat. Pokuid se omezíme jen na dodání chemie do systému a nepovedeme průplach, dočkáme se za dva roky masivního uvolnění svinčíku čerpadlem kotle a jeho zanesení. K tomu i trojcesťáku atd. Pokud předvedeme domácí "průplach" aneb nalejeme chemii a vzápětí ji vylejeme s tím, že jsme mu to vyčistili, je to možná náš dobrý pocit, ale pramenící z naší neznalosti - nic moc jsme toho nevyčistili a ve skutečnosti zákazník platil zbytečně. Raději jak píšete, změčenou vodu do systému a je klid. I když je systém zanesený a nepředává teplo jak má, pořád lepší než zničit kotel.
Pavel 10.08.2015 12:00:47
Děkuji vám za vaše rady a jak to dopadlo dám vědět.Musím počkat až přijede servisák z dovolené. Nejhorší je,že to dělá jen občas. Doufám ,že čerpadlo i trojcesták půjdou vyčistit.Kupovat nové je docela lata.Jenom originál čerpadlo ,které nejde nahradit jiným, co jsem našel na netu stojí 5000 kč. Trojcesták jsem nenašel a jestli to bude taky taková cena ,tak s prací budu na dvoutřetinové ceně kotle. No prostě paráda.
Bartek 10.08.2015 09:03:35
Dobrý den, já moc chemii do topení nepoužívám, používám upravenou vodu (katex atd.). To co popisujete, je opravdu čerpadlo, nebo nefunkční trojcestný ventil. Pokud by jste měl zavřené hlavice na topení, tak kotel má automatický by-pass, přes který kotel chvíli běží a nepadá do poruchy.
Standa 10.08.2015 06:06:52
1: Topecor: v návodu je napsáno, že máte uvolněný svinčík z radiátorů nebo obecně systému vypláchnout - ale to nejde. Tak to nefunguje. 2: jasně čerpadlo nebo jak píše pan Bártek, blbne trojcesťák. Rozdělat a vyčistit.
Pavel 09.08.2015 20:47:54
Dobrý den Pane Bártku kotel mám jen na ohřev topení,bojler nemám. Máte stejný názor na Topekor jako Pan Standa a měl bych raději vyměnit vodu? Děkuji
Pavel 09.08.2015 20:45:57
Pane Stando:Nyní jsem zapnul kotel a držel trubky pod kotlem,kotel naběhl obě trubky studené za tři sekundy nový eror 101 přiliž vysoká teplota. Trubky stále studené.Dal jsem reset kotel naběhl a okamžitě spadl eror 104 nedostatečná cirkulace a při tom se levá trubka okamžitě ohřála a ihned začala chladnout. Vše je tak rychlé,že voda nemůže k termostatickým ventilům dojít.Stejný průběh kromě eroru 101 byl i v zimě.Stalo se to když kotel stál a voda byla studená.Vše proběhlo při startu kotle maximálně pár sekund a v domě bylo 20,5 stupně při této teplotě kotel zapíná pokojový termostat. Jiný způsob ovládání kotle nemám.Nikde na stránkách Topekoru jsem se nedočetl,že by nebyl vhodný do nových kotlů můžete prosím poslat odkaz děkuji.
Bartek 09.08.2015 18:50:10
Dobrý den, pane Pavle napište, jak máte zapojen kotel (používáte kotel i na ohřívání bojleru?). jedná se o to, že kotel má trojcestný ventil, který po vypnutí se přenastaví na požadavek TUV a jestliže nemáte připojený bojler, tak je možné, že máte vývod zaslepený a pak kotel pokud mu nepracuje dobře trojcestný ventil začne topit do záslepky s následnou chybou oběhu. Jinak se přikláním k vadnému čerpadlu.
Standa 09.08.2015 18:13:10
Náhoda nebo ne: prostý fígl: zkusit rukou vždy trubku z kotle přívodní a vratku. Pokud bude vratka studená, nejde okruh - čerpadlo z něhjakého dlůvodu nejede nebo někde je něco ucpané. A pozor, ano, mohl se někde ve starém topení teoreticky uvolnit kousek kovu, klasicky šupinka, a ten se někdy prostě zvedne a přicpe systém. Nechci vás strašit, tohle nebude pravděpodobné. Zkuste si to opakovaně, když budete mít nějaké radiátory naplno otevřené, jestli se chyba objeví a dejte vědět. Objevilo se to v lednu, ale to nijak nevadí, nevím jak máte kotel řízený, zda termostatem nebo jen samotným potenciometrem na kotle nebo venkovním čidlem... Pak vám vysvětlím, o co by šlo v tom lednu, co se stalo.
Standa 09.08.2015 18:06:02
Přečtěte si schválně návod k použití Topecoru, tam jasně píší, co Topecor udělá a prej máte systém pak vypláchnout. To ale prostě nejde. Kdyby se do radiátorů dostala voda tlaková a pořádně to tam všude probrala, dobrá, ale už ve třetím radiátoru natéká i pod tlakem puštěná voda do topení pomalu a nic neuvolní ani nevypláchne. Hydraulický odpor systému prostě žádný průplach, který by vylil uvolněnou špínu ven, neumožní. Naopak co uvolněnou špínu spolehlivě posunuje, sice pomalu a za pár let, je čerpadlo kotle. A samozřejmě v kotli se ten svinčík nachytá, protože je tam spousta zůžených míst. Nechytí to ani sítko, protože to je velmi jemné blátíčko. Pak při dvouletém servisu vylívám ze systémů těmihle prostředky uvolněné špíny místo vody bláto, které samozřejmě: vybrousí lopatky čerpadla, zničí trojcesťák, poškodí nebo zničí výměník a všechny věci, co s tím dojdou do styku. Uvolněním částeček kovu navíc dojde k daleko většímu průšvihu než je nějaké blátíčko a to zvýšení vodivosti vody a vytváření spousty maličkých elektrochemických článků mezi různými kovy, z nichž se váš systém včetně kotle skládá. To vám kotel zničí, u starých litiňáků to nikoho nevzrušovalo, to byla litina a ocel, ale tady je hliník, mosaz, měď, ocel.... Ty si spolu elektrochemicky rozunmí mnohem více. I proto (těch důvodů je mnohem více a nejvězším zabijákem je ohřev tvrdé TUV) nové kotle s takto ošetřenou topnou vodou končí do deseti let funkce. Staré kotle vydržely hodně, ne taky všecko, ale tyhle jsou na topení komfortní, ale musí se jim dát aspoň slušný standard, aby mohly dlouho sloužit.
Standa 09.08.2015 17:54:27
No nevím, ale vidím to tak, že jste měl zastavené všechny radiátory a neexistoval oběh v topení - právě proto. To je ale celkem "až" první věc, která se musí udělat, když se toto stane. Hlavice a tvrzení domácího, že jsou radiátory otevřené jsou prvním problémem při komunikaci, když po telefonu tyto poruchy řeším. Hlavice na radiátoru reaguje na teplotu svého okolí a pokud je tato teplota dosažena, a v tomto vedru na trojku určitě je, kdoví jestli ne i na pětku :D hlavice radiátor uzavře. Stačí, aby se toto stalo na všech radiátorech a z celého systému topení máte v podstatě neprůchozí věc, jako byste ji ucpal. Kotlu stačí, když se má trochu kde "vychladit" (objem vody) a hlavně, aby se teplá voda vrátila po zpátečce zpět. Tam je čidlo, které vyhodnotí, že systém je již natopen a kotel vypne. Je tam přece jen nějaký objem vody, který nedovolí kotlu se tak mohutně rychle ohřát a začít mlátit. Ale pokud je systém uzavřen, čerpadlo, chudina, nemá jaksi kam tlačit, když nemůže ani táhnout :D no a voda ve výměníku se bleskově začne vařit a mlátit. Topekor ani Inhicor se do systémů s moderními kotli NESMÍ dávat. Jednak zvyšují PH vody (a ona vám pomaličku rozežere měď, mosaz, hliník - vše zevnitř) a jednak uvolňují všechny usazeniny v topení, které pak skončí v kotli na sítkách. V návodu těchto starých prostředků určených výhradně pro staré ocelové systémy starých kotlů je to, myslím si, i uvedeno. Výplach starého systému (a po tom Topecoru začne za rok až dva peklo se sítkem) se prování trolinku jinak, dlouhodobě a složitěji: napřed se topná voda ze systému pošle na rozbor, nějakých osm set, nebo se vyšetří sama na místě speciální sadou. Pak se spočítá objem vody v topení a pak se nadávkuje množství konkrétních chemikálií (do cca 1000,-kč všecko) a přesném pořadí jak a co. Měří se ph vody, vodivost (jak moc trubky pouští kov aneb jak moc reziví a vede elektřinu aneb kolik svinčíku už je v systému uvolněno), tvrdost a řasy. V klasika systému bez PT řasy ne. Není to čištění samotná pak jednoduché, trvá to od šesti týdnů do řádu měsíců, domácí si denně čistí speciální filtr co má napojený na systém, který žene nějaké čerpadlo. A to do doby, než filtr přestane být zanesený. Nic moc čistit systém. Já bych osobně zvolil metodu: systém vypustit, vypláchnout (nevyčistíte ho tím vypláchnutím nemějte strach :D) od Topecoru a napustit měkčenou vodou, pokud máte v místě vodu tvrdou. Záleží jak moc. Pro jedenkrát nevadí ani voda tvrdší, ono to málo kamene, co ta voda s nějakým omezeným a neměnným obsahem v systému obsahuje, nic neucpe. Problém sice je, že se ten kámen vysráží na vstupu do výměníku, ale ten vyčistil pan servisák, takže není problém. O kotel se staráte pěkně a dobře. On se vám odmění.
Pavel 09.08.2015 17:24:44
Čerpadlo je slyšet,když vypnu kotel ta ještě nějakou dobu jede. Servisák měl čerpadlo venku a říkal,že je v pořádku,ale nevím jestli se točí volně nebo ne,až se vrátí z dovolené tak ho na to upozorním. Kotel začal haprovat přesně po třech letech v lednu 2015, nyní má 3,5 roku.S vodou jsme nic 20 let nedělaly,až minulý týden mě do topení nalil Topekor asi půl lahve,tak doufám,že tím něco nepokazil.S radiátory problém nikdy nebyl vždy hřály dobře.Před začátkem sezony jsem vždy upustil vodu na nulu,dotlakoval expanzku na 1 bar a po té vodu na 1,2 bar,prošel pro jistotu odvzdušnováky na radiátorech a případně dotlakoval na 1,2 bar a během topné sezony dle potřeby opakoval.Nyní jsem všechny ventily otevřel na max-byly na trojce a kde mám jen spodky bez hlavic jsem raději překontroloval jestly jsou povolené-byly.Po zapnutí kotle žádný eror,ale nevím jestly to bylo tím a nebo jen náhoda:) Budu to zkoušet,ale protože je tady šílený vedro, v baráku už mám 26 stupnů tak počkám až se trochu ochladí.
Standa 09.08.2015 17:23:13
Děkuji za odpovědi. Otázka: čerpadlo jede tiše nebo je slyšet jeho chod? Ať tak nebo tak, měl ho servisák venku? Stačí vypustit kotel a povolit vpředu buď dva nebo čtyři imbusy a sundat jen hlavu čerpadla a zkusit, jak se rotor otáčí. Musí se točit naprosto volně. Čerpadlo je wattově velmi slabé a mírně přidřené ložisko ho dokáže zastavovat stejně jako trolinka vodního kamene. Právě že náhodně. Průplach systému: to, co chcete udělat je akorát pokus procpat nějaký uvažovaný kus případného svinčíku někde v užším místě nebo zatáčce nebo nevím ani, jak by to mělo být, směrem - někam. Taky to může být na naprosto špatnou stranu, ale s nějakým kusem něčeho v systému jsem se nikdy nesetkal, nemohu sloužit. Jak dlouho to dělá? Od jakého stáří kotle? Neupravoval někdo vodu Inhicorem nebo Topecorem? Hřejí všechny radiátory, když kotel topí? Pokud ano, systém ucpaný nebude. Máte radiátory puštěné? Nemyslím případné termohlavice pokud je máte na nějaký stupeň, myslím termohlavice naplno otevřené.
Standa 09.08.2015 15:56:29
Děkuji za odpovědi. Otázka: čerpadlo jede tiše nebo je slyšet jeho chod? Ať tak nebo tak, měl ho servisák venku? Stačí vypustit kotel a povolit vpředu buď dva nebo čtyři imbusy a sundat jen hlavu čerpadla a zkusit, jak se rotor otáčí. Musí se točit naprosto volně. Čerpadlo je wattově velmi slabé a mírně přidřené ložisko ho dokáže zastavovat stejně jako trolinka vodního kamene. Právě že náhodně. Průplach systému: to, co chcete udělat je akorát pokus procpat nějaký uvažovaný kus případného svinčíku někde v užším místě nebo zatáčce nebo nevím ani, jak by to mělo být, směrem - někam. Taky to může být na naprosto špatnou stranu, ale s nějakým kusem něčeho v systému jsem se nikdy nesetkal, nemohu sloužit. Jak dlouho to dělá? Od jakého stáří kotle? Neupravoval někdo vodu Inhicorem nebo Topecorem? Hřejí všechny radiátory, když kotel topí? Pokud ano, systém ucpaný nebude. Máte radiátory puštěné? Nemyslím případné termohlavice pokud je máte na nějaký stupeň, myslím termohlavice naplno otevřené.
Pavel 09.08.2015 15:01:50
1.Kotel pouštím do topení ,TUV nemá. 2.Kotel měl před čištěním výměníku prudký nástup teploty a poté se hodil do poruchy 104,kotel byl hlučný a po vyčištění se ztišil. Nyní při snížení výkonu kotle na 14 kw už ta teplota tak rycle nahuru nejde,ale kotel stejně padá do poruchy. 3.Vždy když dám cca 2x reset kotel se rozjede,zkoušel jsem odvzdušnit čerpadlo za chodu prostředním šroubem teče jen voda,žádný vzduch. Nevím jak poznat jestli čerpadlo před zahlášením poruchy čerpá nebo se jen točí motor.Expanzku jsem kontroloval při vypuštěné vodě měla tlak 0.8 bar tak jsem ji dotlakoval na 1 bar a vodu na 1,2 bar stejně to nepomohlo. Jestli je někde vzduch nevím,ale když jsem to říkal minule servisákovy tak mě řekl,že se sám odvzdušnuje. 4.Průchodnost výměníku snad vyzkoušel servisák,když ho vymontoval a odvezl na chemické čištění.Tu zkoušku průchodnosti hadicemi servisák nedělal, ale řeknu mu o tom. 5.Sítko bylo vytaženo a na něm byly jen malinké žmolky přez pár dírek,jinak vypadalo čistě. Děkuji za ochotu
Pavel 09.08.2015 14:49:22
1.Kotel pouštím do topení ,TUV nemá. 2.Kotel měl před čištěním výměníku prudký nástup teploty a poté se hodil do poruchy 104,kotel byl hlučný a po vyčištění se ztišil. Nyní při snížení výkonu kotle na 14 kw už ta teplota tak rycle nahuru nejde,ale kotel stejně padá do poruchy. 3.Vždy když dám cca 2x reset kotel se rozjede,zkoušel jsem odvzdušnit čerpadlo za chodu prostředním šroubem teče jen voda,žádný vzduch. Nevím jak poznat jestli čerpadlo před zahlášením poruchy čerpá nebo se jen točí motor.Expanzku jsem kontroloval při vypuštěné vodě měla tlak 0.8 bar tak jsem ji dotlakoval na 1 bar a vodu na 1,2 bar stejně to nepomohlo. Jestli je někde vzduch nevím,ale když jsem to říkal minule servisákovy tak mě řekl,že se sám odvzdušnuje. 4.Průchodnost výměníku snad vyzkoušel servisák,když ho vymontoval a odvezl na chemické čištění.Tu zkoušku průchodnosti hadicemi servisák nedělal, ale řeknu mu o tom. 5.Sítko bylo vytaženo a na něm byly jen malinké žmolky přez pár dírek,jinak vypadalo čistě. Děkuji za ochotu
Standa 09.08.2015 12:48:40
Otázky nutné pro nějaké posouzení problému: 1: kotel spouštíte do topení nebo na ohřev TUV? 2: za jak dlouho začne ve výměníku ta voda vřít? 3: čerpadlo skutečně jede? Ne že se točí, to ještě neznamená, že vodu čerpá. Může v něm být vzduch ze špatně odvzdušněného kotle nebo spíše prasklé expanzky. 4: zkoušel jste průchodnost výměníku? Prostě připojíte na vypoušťáky hadice, jednu dáte na vodovodní kohoutek a druhou si dáte do kýblu, vypouťáky otevřete, počkáte až klesne tlak a pustíte kohoutek, tam jasně uvidíte, jestli je výměník ucpaný nebo není. Až pak bych něco chemicky čistil. 5: sítko jste kontroloval? Jak vypadalo? Byly tam takové měkké tmavé jakoby žmolky nebo spíše jakoby rozmočený toaleťák?
narvik 07.07.2015 12:03:24 - Reagovat
Dobrý den, U kotle Baxi Prime HT1.120 se objevuje porucha E168. Hořák jde nastartovat třeba až po 10 restartu. Pokud jede na zásobník TUV, vše v pořádku, pokud topí podlahu, tak nastává tento problém. Teď v létě nespíná podlahu a jede bez závad. Je problém v desce nebo trojcestném ventilu? Děkuji za odpověď.
narvik 22.07.2015 14:21:24
Díky moc za všechny rady, zkusím tu opravu. Teď je to nejlepší období a bez teplé vody se dá pár týdnů přežít.Pak dám vědět, jak to dopadlo.
narvik 19.07.2015 21:24:18
Díky moc za všechny rady, zkusím tu opravu. Teď je to nejlepší období a bez teplé vody se dá pár týdnů přežít.Pak dám vědět, jak to dopadlo.
Standa 10.07.2015 06:25:54
Základní desky kotlů se zásadně nesmí opravovat kvůli bezpečnosti. Jinak to dělá každý šikovný televizák. Jak jsem psal, poznačte nebo vyfoťte si dráty vedoucí od čidla topení, kde jsou na desce připojeny, a dejte to opraváři televizorů, ať se na to podívá. Podle toho co to je za deska se uvidí. Na starých deskách by to bylo jasné: relátko. Co je to ale na nové, nikdo nikdy netuší. Třeba šváb, třeba kondík. Třeba studeňák.
narvik 09.07.2015 10:39:53
Dobrý den, děkuji za naprosto bleskovou a jasnou odpověď. Z popisu jste to pochopil naprosto správně. Je to patrně deska - bohužel. Dá se někde opravit?
Standa 09.07.2015 05:58:17
Ne, skutečně jsem se neptal pana Bártka, ale šéfservisáka Baxi. :D Podle toho co jste popsal, jednoznačně základní deska. Je to všeobecná chyba, ale pokud jde ohřev TUV a nejde voda, jak jsem psal: označte televizákovi konektorky, ke kterým vedou dva drátky od čidla topení a ať hledá. PS: Pokud jste udělal v popisu závady chybu, máte chybu i v odpovědi.
Standa 07.07.2015 18:42:00
Pojďme popořádku: kotel ohřívá vodu, tedy funguje ventilátor, manostat, průtokový spínač, čerpadlo, deska aspoň, její část, jsou v rychtyku pojistky i přívod elektřiny. Fungují obě elektrody a zapalovačka. Funguje NTC čidlo TUV a musí fungovat i čidlo výstupu OV neboť ohřev vody jde. Trojcesťák jsem zažil s těmito poruchami: kotel s ezapnul a ve vyhníkaném motorku zachrastilo a do dvou sekund padla porucha E-133. V Baxi to ještě neslyšeli. Motorek jsem vyměnil, porucha znovu za tři hodiny, ionizačka. Kotel už jede. Pak trojcesťák způsobuje to, že jakmile je na jeho osičce vodní kámen, osička nejezdí, mimo to že časem vyhníká plastové ozuby motorku se kotel zastaví a nejede a neháže poruchu. Trojcesťák prostě nedojede na doraz a kotel čeká. Pravděpodobnost trojcesťáku je malá, ale je. Vypustit kotel se zásobníkem, trojcesťák vymontit a vyčistit. Jak ale píše pan Bártek, viděl bych to na desce na cestě od kabelů NTC čidla OV dále, ať televizák hledá tady. Další možnost: naprostá banalita neurčitého charakteru. Vydržte, zítra se zeptám pana machra.
Bartek 07.07.2015 13:26:45
Dobrý den, v trojcestném ventilu to asi nebude vůbec, ale může to být vadné NTC čidlo topení a v nejhorším případe el. deska.
Biscova 05.07.2015 22:18:28 - Reagovat
Dobry den, kupili sme RD typu bungalov kde je podlahove kurenie a kotol BAXI NUVOLA 3 COMFTORT HT so 45L zsobnikom. Podlahovka uz bola spustena ale mame problem s distribuciou teplej vody do kupelni. Aj pri otvorenom kohutiku na maximum trva velmi dlho kym zacne tiect tepla voda. Horuca netiekla vobec. Volali sme kurenara a ten navrhoval vymenu kotla ale poriadne vysvetlenie preco, sme nedostali. V dome sa sice este nebyva, je to holodom ale i tak je nam divne , ze trva celu vecnost kym z kohutika zacne tiect tepla voda. Prosim viete nam poradit kde moze byt problem? Dakujem
Standa 07.07.2015 18:55:49
Jestliže někdo udělá zdroj TUV 15 metrů od baterií, je to trošinku nepošéfované. Ty čtyři litry odtud povalí a´t chcete nebo ne. Otázka je jen jak rychle, jak mocný budete mít průtok. O čtvrtinu se to dá zrychlit z 9 na 12 l za minutu, pokud ten kotel nemá omezovač průtoku. Oběhové čerpadlo - a kde vezmete tu třetí trubku? To zaprvé, zadruhé a to hlavně: oběhovka ano, ale perfektně zaizolované trubky s cirkulačkou a teplou vodou, nebo vám to zničí za chvíli kotel, jak bude stále ohřívat vodu. Nuvola má v nastavení možnost nechat programovat, kdy a na kolik si ohřejete TUV. Který den v týdnu, od kdy do kdy, prostě jako topení. Musíte do vnitřního nastavení kotle, tam to povolit a na panelu si už nastavíte, že chcete vodu teplou od 18 - 22 hodin den co den na 48°C. Návod kapitola 28: Pro vstup do režimu zobrazujícího podrobnější informace a nastavení je nutné stisknout alespoň na 3 sekundy tlačítko IP ; Vstup do tohoto režimu je zobrazen běžícím nápisem „ INFO“. Tlačítkem OK skáčete po parametrech, tlačítky domeček plus a mínus parametr měníte. Dostanete se na HW PR a dáte hodnotu 2. Tlačítkem IP krátce z nastavení vyjdete do základního menu.
Biscova 07.07.2015 16:41:13
Este ma napadlo, nebolo by riesenim nainstalovanie prietokoveho ohrievaca na bateriu? Zabezpecit cirkulaciu vody cez cerpadlo predpokladam by uz bolo vzhladom na podlahovku asi narocne.
Biscova 07.07.2015 09:02:12
Dakujem pekne za blizsie info. Ak som to spravne pochopila, problem je v rozvodoch vody/ trubakach? Pokusam sa este dozistit blizise info o type trubiek a izolacii. S tymto stavom sa zmierit nechceme. Co ste mysleli tym, ze predchadzajuci majitel/stavebnik to neposefoval? Co sa malo spravit inak? Je to este holodom ak je moznost to napravit prv nez budeme investovat do zariadenia, radi by sme to spravili. Tych 30 stupnov v nastaveniach myslim sedi. Pochopila som to spravne, ze ide nastavit 48 stupnov len v nejakom case? Alebo si tych 48 mame navolit vzdy pred planovanou sprchou :D. Ospravedlnujem sa ak sa pytam ako hotentot. Vymena kotla za iny so zasobnikom povedzme na 120L teda v nasom pripade nebude riesenim? Dakujem
Standa 07.07.2015 06:15:49
Každopádně se smiřte, že ty 4 litry vámi jistě správně naměřené vody než poteče teplá odtečou i pak, když bude průtok OK. Majitel před vámi, jedno který, toto prostě nepošéfoval nebo to prokaučoval. Teď si neuvědomuju, jak má Nuvola nastaven průtok TUV, ale 9 litrů to nebude, těch 12 je klasika. Ty kotle mají totiž omezovače průtoku TUV, aby stíhaly dohřívat když si třeba napouštíte vanu a objem TUV jde nad těch 45 litrů co to má ohřáté vody v zásobníku. Jen pozor, parametr delta T aneb o kolik stupňů se ohřeje při daném průtoku vody za jakou dobu voda tím kotlíkem, bývá 30°C, takže vstup vody z řádu nějakých 10°C, delta T je třicet, to je 40°C teplá voda při max průtoku vody, pak je třeba snížit průtok vody, aby se ohřívala voda více. Další tip: ohřívejte vodu jen když ji potřebujete (Nuvola má možnost to programovat) a jen na 48°C. Teplou pouštějte jen tak, že dáte baterku zcela vlevo. Ušetříte tak plyn a údržbu kotle, nebude se tolik zanášet kamenem, pokud tedy máte tvrdou vodu. Pokud máte měkkou, jste za vodou.
Standa 06.07.2015 21:49:03
No to bohužel i s tepelnou ztrátou, než se nahřejí chladné trubky tou teplou vodou, celé odpovídá. Ale neodpovídá průtok vody. Zavřete vodu do domu nebo bytu a plochými sykovkami sundejte baterii v koupelně jak z vany tak z umývadla. Nejspíš bude přicpané sítko na vstupu do baterie na teplé vodě. Jakmile se zvýčí průtok, zvýší se i tychlost, s jakou teplá voda po skoro patnácti metrech začne téct v koupelně. Jak jsou izolované trubky teplé vody se už asi ani nezjistí.
Biscova 06.07.2015 19:08:26
Dakujem pekne za rychlu reakciu. Uvedomujem si, ze polozena otazka bola velmi laicka a dakujem, ze i napriek tomu ste boli ochotny odpovedat. Dnes som sa snazila zmerat prietok ako ste spominali. Za minutu pretieklo 9l vody, z toho cca 4 litre studenej a zvysok teplej. Tepla voda teda tiekla po 28s. Neviem, ci som zhyckana panelakom ale 4l vody poslat do odpadu kym zacne tiect tepla voda mi pride neekonomicke aj neekologicke a v inych RD som sa s tym zatial nestretla - okolie mi vravi, ze im tepla voda tecie do 15 s. Voda je vedena podlahou rovno pred kupelne a tam je ku nim spravena odbocka (aspon podla vykresovej dokumentacie).Vzdialenost kupelne od kotla je 14,5m. Zatial neviem povedat aku hrubku maju pouzite trubky, v papieroch som nasla spominany system PEX. Voda z kotla odchadzala tepla. Ospravedlnujem za moju laickost ale naozaj sa v tychto veciach vobec nevyznam a momentalne som na to sama. Skusim dozistit este viac informacii ohladne tych trubiek ale i tento vysledok merania ma vobec neukludnil, prave naopak. Vopred dakujem za cenne rady a pomoc.
Standa 06.07.2015 07:32:20
Něco jste vynechala ve svém dotazu, odpověď bude jen tudíž přesně taková, jaký je dotaz: špatná. Předně: Jaký průtok má baterie v koupelně? Postavte tam kýbl s litry na obvodu a měřte čas. Mělo by se to pohybovat nad 10 litrů za minutu. Připomínám, že musíte dát baterii zcela vlevo. I když berete horkou vodu, baterii zcela vlevo. Pokud máte baterii uprostřed, nemůžete se divit. Nesmějte se, i tak nám lidi měří průtok a natékání teplé. :D Když to tak bude, bude tam dvanáct litrů za minutu atd, baterie vlevo, při odběru TUV zkuste pod kotlem trubku TUV odvodu teplé vody, jaká je. Bude nejspíš horká, ze zásobníku voda odchází. Když to tak nebude, zastavte hlavní přívod vody, sundejte baterku a vyčistěte ten pěticentimerový špunt "písku" za sítkem. Sítko nikdy nesundávat!!!!! Jak to někteří dělají. Zničíte si baterku. Takže nyní už zbývá jediné zjištění: během toho napouštění kýblu při měření průtoku si ještě poznamenejte, kolik že litrů vody vám vyteče, než začne téct teplá. Teď máme nějaké trubky rozvodu, nevím zda tam máte 3/4" nebo 1/2" pozink nebo 20 nebo 25 PPR. Vrátíme se do časů studia ZŠ a zjistíme, jak se počítá objem: V = pí x r na druhou x S - výška - tady délka trubky. My ale objem máme, potřebujeme spočítat délku potrubí S: S = V lomeno pí x r na druhou. Kudy táhnul topenář trubky od kotle do koupelny netuším, ale takto zjistíte jejich délku. 1/2" pozink má DN pro lepší počty 12 mm, 3/4" 20 mm a stejně tak přibližně je to u PPR. Určitě to nebudou žádné hektolitry, metr nejběžněji používané půlcólky trubky obsahuje 3,14 x 0,06 na druhou krát 1 trolinku přes deci vody. Takže co vytečené deci, to metr půlcólky trubky. Zde: http://www.vypocitejto.cz/matematika/objem-teles/valec.html máte luxusní počítadlo. Totiž údaj "velmi dlho" neznám, když budete sedět na horkém písku, bude velmi dlho už za pět sekund, když budete sedět u Mochita někde v luxus prostředí, velmi dlho bude zase půl dne. :D Jednoduchým měřením a počty na úrovni základní školy se váš problém vyřeší docela sám. Výměna kotle vám pak přijde nejspíš jako naprostá nehoráznost a toho topenáře si už nikdy nezavoláte. Protože i kdyby se ukázalo, že kotel dává vodu špatně, máme postup, který se jmenuje vyčištění. Ne padesát tisíc za nový kotel, který se takisto zanese jako ten současný. Takže to zkuste a hlaste prosím, co se stalo. Pak se budeme bavit dále.
Jiří 26.06.2015 11:02:39 - Reagovat
Dobrý den,prosím o radu - mám cca 4 roky kombinovaný kotel Baxi Ecofour 24.V případě spuštění TUV kotel naběhne a po krátké době se ozvou z výměníku duté zvuky,následně kotel vypne a hlásí poruchu E25.Kotel je natlakován na 1,1 bar.Režim topení pracuje bez problémů.Je problém v deskovém výměníku či jiný? Děkuji za radu,Jiří
Standa 26.06.2015 16:44:14
Ve výměníku se zvuk čerty hraných kuželek ozývá proto, že voda v něm necirkuluje, ale stojí, vaří a nakonec mlátí. Buďto nejede čerpadlo, nebo je v čerpadle vzduchová bublina (při jeho běhu slyšíte jakoby bzučení), ale ucpaný výměník je velmi málo frekventovaná závada, u korlů do 4 let stáří už vůbec ne. Stát se to může, ale opravdu se to stává velmi málo. I když čerpadlo evidetně jede a zjistíte, že se fyzicky opravdu točí, u těchto příšer to ještě neznamená, že žene vodu. Jsou tam čerpadla Wilo a měl jsme dva za sebou jdoucí případy nových Baxin v záruce, kdy skutečně čerpadlo jelo, ale vodu jaksi nehnalo. Dá se to zjistit jedině jeho výměnou. Odvzdušnění čerpadla: otevřít kryt, vzít si hadr, dát pod středový šroub čerpadla, abyste si nanakapal jinam, velkým plochým šroubovákem povolit šroub a možná že při kapající vodě kolem šroubováku uslyšíte zasyčení vzduchu. To byla ta chyba.
Bob 08.06.2015 22:47:10 - Reagovat
Dobrý večer, poprosil bych o radu. Máme 6 let starý kotel Immergas Nike Mini 24S. Kotel přestal fungovat. Na disleji se vůbec neobjevuje symbol plamene. Při zapnutém stavu (je jedno či v režimu léto/zima) nezobrazuje žádný chybový kód,na stupnici naběhne max 22 st.C,displej začne blikat oranžově, teplota padá. V režimu stand-by bliká displej oranžově a hlásí kód chyby 10, tento kód však v manuálu není vůbec popsán. Díky za jakoukoliv radu, Bob
Standa 10.06.2015 19:35:53
Všechny chyby kotlů se dají najít téměř hned googlem, třeba v anglině atd. Tahle krucipísek nikde. Jediné co k tomu je za info zní, že to je interní info Immergasu, tzn. obraťte se na servis Immergasu ale ne dotazem - nesdělují to - ale na servisáka. Hmmm.
Bob 10.06.2015 14:53:14
Omlouvám se za neúplné info. Kromě tlakování a několikerého vypnutí/zapnutí/restartu kotle jsem nic jiného nezkoušel.Zkusil jsem tedy pouze to, co je v manuálu, na víc si jako laik netroufám :-) Bob
Standa 09.06.2015 17:00:00
Jakpak to máme vědět, že jste zkoušel kotel tlakovat a nepomohlo to? Raději napište, co všechno jste s tím dělal, ať tady s panem Bártkem nehledáme kde nemáme. Děkujeme.
Bob 09.06.2015 09:15:15
Dobrý den. Děkuji za info. Ten tlak jsem však řešil již včera.Podle manuálu je nyní dopuštěn na 1,2 bar, bohužel to nepomohlo, proto jsem psal. Bob
Standa 09.06.2015 05:57:22
A ještě upřesnění k tomu tlaku: tlak na expanzomatu by mělů být cca o dvě desetinky baru nižší než tlak vody v systému. Ne to dopustit ve stylu japonského inženýra jménem Budetó Takasi. :D Když si jednou ročně zavoláte servis aby aspoň dofuněl expanzku, s tímhle problémy nebudou. Jo a expanzky do kotlů stojí kolem dvou tisíc korun. Plus práce plus cesta, tři tisíce za zanedbání dofoukání expanzomatu, což si může domácí nakonec dělat sám, mě to nepřijde zase tak levné.
Standa 09.06.2015 05:53:46
Dovolil bych si upřesnit: to, co ze systému ušlo nebyla s největší pravděpodobností voda, ale vzduch z expanzomatu - je třeba dofoukat expanzomat! Jinak totiž dopusíte takto párkrát vodu, voda vám pryžový vak v expanzce stlačí, přeloží ho a v tom přeložení pryž ztyří a začne tudy unikat vzduch a můžete pořídit novou expanzku. Nebo se vám pryž přilepí ke kovu expanzky atd atd.
Bartek 09.06.2015 00:52:16
Dobrý den, jedná se o problém s tlakem v systému, je potřeba dopustit kotel na tlak kolem 1 bar.
Pepinka 06.06.2015 19:35:52 - Reagovat
Dobrý den prosím o radu máme plynový kotel zn.Auraton 2000 nevim jak je starý jsme v podnájmu nejde vubec zapnout nehučí nic nedělá jiskra taky nejde . Nevíte co by to mohlo být ? Děkuji za odpověď.
Standa 06.06.2015 21:55:30
1: Je pokažený. 2: Asi pravidelná starost nájemce. 3: možná nízký tlak vody nebo vadný spínač průtoku vody 4: možná nefunguje čerpadlo 5: možná nesepne manostat jestli ho má 6: možná spálená pojistka jestli ji má 7: možná přehozená fáze ve staré roztrojce Dotaz je příliš nejasný. Rozsvítí se aspoň něco když ho strčíte do zásuvky?
Martin 05.06.2015 18:47:46 - Reagovat
Dobry den mam kotel baxi ecofour24f a ukazala se mi na displaji chyba E05- poskozena sonda na vystupu do topeni..tak mam dotaz jestli to zvladnu opravit sam a nebo volat servis. .
Standa 06.06.2015 06:17:00
Vy se nás ptáte, zda jste tak šikovný, že se dostanete k vyhrazenému náhradnímu dílu a zvládnete proceduru jeho výměny? Tak takový věštec zase nejsem. :D Mám pocit, že ta sonda je u tohoto kotle už náklapná. Čili taková spona s červeným plastem a dvěma plíškama na konektorky pod výměníkem na trubce. Když si ji nějak seženete a bude to ta porucha, mám pocit že do tří minut i se zkouškou funkce je oprava vyřešena.
Pavel 02.06.2015 20:27:53 - Reagovat
Dobrý den, mám asi 3/4 roku kotel Baxi Luna DuoTec a už několik týdnů se téměř každodenně objevuje chyba E 85. Taky se stalo, že kotel dál topil, ačkoli naprogramované teploty bylo dosaženo (až o 2 stupně víc). Byl jsem upozorněn na možnost slabých baterií v ovladači (není spojení s kotlem), ty vyměněny, ale chyba přetrvává. Pomůže např. výměna základní desky (elektroniky), nebo může být problém jinde? Děkuji.
Standa 03.06.2015 06:28:34
Jen obecná poznámka a doplnění k panu Bártkovi: zatím se mi podařilo všem, co jsem jim kotel a topení navrhoval, úspěšně dálkové ovládání kotle rozmluvit. Protože těch pár, co jich firma namontovala, jsou neustále zákazníci na drátě a furt je něco špatně: jestli rušení všemožnými zdroji čehokoliv, když si dnes v éteru dělá každý kdo a co chce, jestli pokažená mikrovlnka, jestli v jednom pokoji na jednom místě špatný signál, jestli špatně umístěný termostat (si ho přenesou kam je napadne), takže v úpatře horko dole zima nebo naopak, jestli tzv. nové baterky ležící předtím deset let v šuplíku ... to je nekonečné story. My jsme pro ně ničemové, co jsme jim to jako dali. :D
Bartek 02.06.2015 21:48:46
Dobrý den, tato chyba je chyba komunikace, pokud máte bezdrátový termostat, tak se jej pokuste znovu do systému nastavit (popis je u bezdrátové jednotky), většinou to pomůže.
Hanka 01.06.2015 16:25:42 - Reagovat
Dobry den,čeká nás výměna kotle v 20 let starém Rd,přízemní,zateplený,4+1,3 dosp.osoby,nepravidelně topíme v krbu s rozvody.Dosud Dakon Dua.Oslovili jsme 4 firmy a výsledek:1.opravit starý Dakon,je to prý držák.2:koupit atmosf.kotel.a bojler.3:koupit špičkový kondenz.kotel se zásobníkem.4:instalovat úpravnu vody a kondenz.kotel.Předpokládám,že když oslovím další firmy,dočkám se dalších názorů a už se v tom vůbec nebudu orientovat.Dosud byl největší problém s výměníkem,velmi trdá voda.Děkuji za další plodné názory.
Standa 03.06.2015 06:21:17
Jenže berte to i z druhé strany: když vám budu místo práce radit, zaplatíte mi to? No nezaplatíte. Nakonec si vyberete to nejlevnější, což já nebudu, když mám dodržet aspoň jakési pravidla, aby vám to slušně jelo. Takže vám to sice krásně vysvětlím, vy pokýváte hlavou, zvolíte o tři tisíce levnějšího topenáře (který během montáže přijde jakoby náhodou na to, že tohle je nutno ještě udělat a tohleto a bude to o deset víc) já ztratím čas a peníze a nakonec takto umřu hladem.
Hanka 02.06.2015 14:43:53
Děkuji mnohokrát za cenné info,ani jedna z firem Vám co do rad nesahá po kotníky.Prodat,namontovat a čekat co se v dohlednu pokazí.Pěkný den oběma pánům:)
Hanka 02.06.2015 14:41:19
Děkuji mnohokrát za cenné info,ani jedna z firem Vám co do rad nesahá po kotníky.Prodat,namontovat a čekat co se v dohlednu pokazí.Pěkný den oběma pánům:)
Standa 01.06.2015 18:41:43
U zákazníka s kotlem Viessmann Vitodens 111 mám ověřeno, že tohleto: http://www.enviromarket.cz/cz/tvrdost/vital-velky-10--32/ mu už deset let funguje, Alfa laval Viessmannu po dvou letech provozu je čistý jako alabastr, vstupní voda z řádu je na cca 19 - 22 dh. Povolená je tak do 6 dh. Úprava vody na tvrdost je jediným řešením před jistou likvidací kotle do cca deseti let bez toho, aby mi to musel co dva roky nejméně někdo draze čistit. Dakon je držák a dá se opravit za pusu na koleně. Když se vyčistí a dá se před něj úpravna vody, bude mít o cca 20% vyšší spotřebu než kondenzačním kotlu. Mimo to jestli byl zadělaný a nahříval vodu na desetkrát, bude mít odhrkány svoje motohodiny a počítejte že budete měnit čerpadlo (se dá sehnat jeté a funkční od někoho při troše ptaní), plynovku cca 5 tisíc, na desce odejdou relátka a kondíky, které vám opravář televizí opraví za tisícovku i s prací a zapalovačka, za tisícovku opraví pan Navrátil z Prostějova i se zárukou, tak další věci co musejí furt startovat dostanou za ušiska, ale s tím už teď nic nenaděláte. Atmosféra a bojler je řešení vzhledem k době a ceně plynu dneska horší než ten váš Dakon, Dakony kupodivu i když jsou turba nebo atmosféry mají tu spotřebu slušnou. Ta spotřeba vám srovná náklady na výměny součástek v Dakonu. To je patovka. Špičkový kondenzační kotel plus externí zásobník plus úpravnu vody - super řešení, návratnost na rodinném domku oproti Dakonu cca 3 až 4 roky na úspoře plynu. Mám špičkovou mašinku a osm let pořád nižší a nižší spotřebu, ještě že jsem si ji vzal. Jenže šedesát tisíc za kotel patnáct za zásobník. A hlavně: nechejte si systém důkladně chemicky propláchnout, jinak vám sajrajty, co máte v topení za tu dobu co máte opení naisntalované, ten nový kotel vyhoblují do hladka. Dělá to firma z Brna, pošlete jí žádost o pytlík s lahvinkama na vodu, za dvanáct set se vším všudy vám vodu v topení zhodnotí, napíší co a jak, taky co k tomu použít a v jakém množství a hurá na to. Pak budete mít nový kotlík jako v bavlnce. Jen to nebude tak laciné jako když někdo přijde a prásk vám na starý systém nový kotel a adíé, za deset roků znovu. Když tam nalije podle starého železného zvyku ještě Inhicor nebo Topecor, za dva roky máte z kotle chrlič bláta.
Bartek 01.06.2015 16:52:47
Dobrý den, pokud máte zateplení domu a vyměněná okna, tak bych volil určitě kotel kondenzační a bojler (značku neuvádím, záleží na servisu ve Vašem okolí). Úpravna vody je dobrá věc, ale je poměrně drahá (na RD tak kolem 20 tisíc.), pravda je, že pak máte vyřešenou otázku vodního kamene což oceníte na spotřebičích (myčka, pračka, bojler). Levnější varianta je, že do topení a kotle napustíte upravenou vodu, pak Vám kotel určitě vydrží déle, než bez úpravy.
Jirka 25.05.2015 07:54:44 - Reagovat
Dobrý den, koupil jsem do domu Viadrus Naos s ohřevem TUV. V zimě jel dobře a když se oteplilo, změnili jsme program tak, že topí ráno 7:00-8:00 a pak večer 18:00-20:00 na 23°C. Stává se, že někdy neteče teplá TUV. Kotel jako by se nastartuje - na vteřinku teče vlažná a pak zase studená. Občas se mi stane uprostřed sprchy, že přestane téct teplá úplně. Když se vyndá ze zásuvky a znovu zapne, tak jako by chtěl najet ale pak utichne. Vytápění jede OK. Tlak za studena 1,2B. Nevíte, čím to může být? Děkuji za radu.
Standa 26.05.2015 17:35:46
Asi tak: ano! :D
Jirka 26.05.2015 10:15:57
Děkuji za odpověď, tak to jde mimo mě. :-) Kotel je v záruce, takže to vidím na servisáka. Přeji hezký den!
Standa 25.05.2015 19:19:33
Nevím zda tento kotel má snímač teploty na sekundárním okruhu (dobíjení TUV), což by mohl být jeden problém, aneb ohmické čidlo začíná blbnout, což se stává. Nedělá to pořád, jen někdy, změřit ani nejde, protože když se chce změřiot, jako na potvoru ukazuje správné hodnoty při dané teplotě... :D Taky to může být sonda aneb snímač teploty v zásobníku TUV.
Jiří 21.05.2015 22:56:26 - Reagovat
https://www.google.cz/search?q=ventil%C3%A1tor+dakon+dua&espv=2&biw=1345&bih=563&tbm=isch&imgil=Ajyt5r3O8jnhLM%253A%253BSuc3zdSVNfWdSM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.plynoservis-krizek.cz%25252Fdily-dakon%25252F1201-sk01661-ventilator-dakon-dua-2830t-dua-plus-28-t.html&source=iu&pf=m&fir=Ajyt5r3O8jnhLM%253A%252CSuc3zdSVNfWdSM%252C_&usg=__wC85FsPpxOjd58I8c70YcKNLkuA%3D&ved=0CDAQyjc&ei=ikVeVbzbNsGeygPa74DIDQ#imgrc=Ajyt5r3O8jnhLM%253A%3BSuc3zdSVNfWdSM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.plynoservis-krizek.cz%252F1201-1743-thickbox%252Fsk01661-ventilator-dakon-dua-2830t-dua-plus-28-t.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.plynoservis-krizek.cz%252Fdily-dakon%252F1201-sk01661-ventilator-dakon-dua-2830t-dua-plus-28-t.html%3B600%3B600 Já vím, nejhorší je iniciativní blb....máte naprostou pravdu.., i když jsem, jak píšete překročil Rubikon, stejně žádné hadičky nevidím..., omlouvám se za nevědomost...
Standa 22.05.2015 07:08:30
Aha, tak to se velmi omlouvám, ozvěte se mi na standahammer@atlas.cz zkusíme to dát dohromady na dálku.
Jiří 21.05.2015 22:46:01 - Reagovat
Děkuji vám Stando za váš příspěvek k mému problému je milý a vtipný, ale bohužel nemohu na této stránce poslat fotografii zmíněného ventilátoru..., opravdu nemám nejmenší tušení o jakých hadičkách je řeč..., u mého kotle sice jsou dvě gumové hadičky, nicméně vedou mimo ventilátor...
Jiří 20.05.2015 09:28:54 - Reagovat
Dobrý den,na kotli Dakon Dua plus jsem pro hlučnost vyměnil ventilátor a po zapnutí do sítě se v pořádku rozeběhl....., jen nezačal hořet plyn..., vrátil jsem zpět původní ventilátor, ale stejně kotel nehoří....?? Děkuji za Váš čas...
Standa 20.05.2015 16:19:22
Ten Váš Dakon Dua plus je nyní klasifikován jako napadený kutilem. :D :D :D Pane Jirko, pokud jste dvakrát vyměnil ventilátor na Dakonu Dua plus a neodpojoval jste ani jednou hadičky, jste kouzelník! :D Grauluju! :D Kdybyste mi tohle řekl do telefonu s tím abych vám to teďkom přijel opravit, moje sdělení bude toto: "nezlobte se, zavolejte si někoho jiného, já jaksi nemám zájem." Není totiž tak hrozné zprovozňovat kotel, který domácí kutil rozloží, hrozné je zprovozňovat kotel, které domácí kutil složí. To už smrdí kriminálem. Jako první by mi bleskla hlavou otázka: a rozborka se sborkou čeho ještě proběhla předtím? Přeji příjemnou zábavu. Rachocení toho starého ventilátoru nebylo způsobeno na 100% tím, že je špatný, ale jeho "pravidelnou údržbou". Vzhledem k tomu, že jsem se ventilátorů, které rachotily, něco načistil a napulíroval, tak o tom něco vím. Se vší útou, překročil jste Rubikon.
Jiří 20.05.2015 10:02:59
Dobrý den pane Bartku, děkuji za odpověď. Bohužel musím napsat, že jsem žádné hadičky neodpojoval..., myslíte-li tím, že bych je odpojil od kovových trubiček, které jsou umístěny mimo ventilátoru, přímo na něm žádné nejsou.. :-(
Bartek 20.05.2015 09:38:21
Dobrý den, pravděpodobně jste nezapojil hadičky, které jsou zapojeny do manostatu spalin (ten Vám kontroluje funkci ventilátoru). Kotel čeká na sepnutí manostatu.
Zdeněk 19.05.2015 17:20:16 - Reagovat
Zdravím. Jedna se o kotel baxi luna max. Kotel funguje jen občas na vodu do kohoutku, na topení nejde vůbec (nesepne). Bliká kontrolka čerpadla, ale čerpadlo běží. Když mám dlouho pustenou teplou vodu, tak po cca 5min vypne a svítí na něm přehřátí.. Ma někdo tušení co to muž být? Děkuji za rady.
Standa 19.05.2015 17:55:29
Tak zcela jistě je to porouchané. :D :D :D Z návodu toho kotle třeba toto: Diferenciální hydraulický presostat Tento prvek, instalovaný na hydraulické jednotce, umožňuje zažehnutí hlavního hořáku pouze tehdy, je-li čerpadlo schopno dodat potřebný přetlak a slouží k ochraně sekundárního výměníku při eventuálním nedostatku vody nebo při zablokování čerpadla. Nebo pokud je třeba prasklá expanzka, nefunguje z nějakého důvodu automatický hrníček a do čerpadla se tak dostane vzduch. Ono se sice točí, ale nežene vodu. Pozná se to podle bzučivého zvuku. Taky se může točit, nebýt tam vzduch a přesto nefungovat. To, že se čerpadlo točí ještě neznamená, že skutečně vodu žene a tomu by odpovídalo i to přehřívání kotle po chvíli ohřevu TUV. Vzhledem k tomu, že Vaše info k Vašemu problému je až brutálně úsporné, pardon.
Michael 15.05.2015 08:55:58 - Reagovat
Stando diky za obsahlou odpoved , sem sice taky remeslnik ale do toho se sam urcite nepustim nebot kazdy ma delat to cemu rozumi... taky se setkavam s celou radou kutilu co se do morku kosti snazi si pomoci sam ci za asistence znamych stravi nekolik bezesnych noci a mnoho ataku manzelek kuli jejich neschopnosti nez se odhodlaji obratit na odbornika
Roman 14.05.2015 11:19:41 - Reagovat
Dobrý den, asi před 14 dny mi na kondenzačním kotli Victrix Zeus 20 Immergas (stáří 11 let) začala vyskakovat chyba E10 - nedostatečný tlak v systému, okruhu topení. Tlak jsem zvýšil dopuštěním vody do kotle (bez přidání vzduchu), ale chyba mi dál na kotli vyskakuje. Cca 2 - 4x týdně. Není potřeba dofouknout expanzka? Na kolik by prosím Vás měla být natlakovaná? Nebo může být špatný snímač tlaku okruhu topení? Děkuji za pomoc!
Roman 24.05.2015 22:57:16
Ahoj Stando, děkuji za pomoc při diagnostice závady! Zdá se, že to nakonec byla neuvěřitelná blbost! Tak jak jsi mimo jiné naznačoval jako jednu z možností - zdá se, že to byl mikrospínač průtoku UT. Ne že by byl špatný, mikrospínač funguje výborně, ale ta hřídelka, která má na starosti přenos tlaku v systému UT, běhala už očividně bídně. Servisák ve středu nepřijel, ale už v pondělí mě po telefonu navedl na pravděpodobnou závadu mého systému - zasekávání hřídelky, která tlačí na mikrospínač tlaku UT. Když jsem modul rozebral, byla taková znečištěná rzí a bordelem z vody. Tak jsem celý vnitřek vyčistil, vyfoukal kompresorem a mázl dle doporučení jemnou vazelínou, pro snazší pohyb hřídelky v modulu. Je to už skoro týden, co jsem "opravu" provedl a zdá se, že jsem příčinu odstranil. Chyba E10 u kotle doposud nenaskočila! Tak uvidíme dlouhodobě, zda je problém odstraněn... :-) Ještě jednou díky!
Standa 18.05.2015 06:43:08
Romane, to by mohl být tlakoměr nebo průtokoměr, podle toho co ten kotel má. Možná smítko na vstupu do tlakoměru. Musí se vypustit voda z kotle a podívat se. Taky může být spínač v tlakoměru po smrti nebo na desce může být studený spoj, prasklý káblík... To si chce s tím problémem pohrát, zkontrolovat třeba jak mechanicky tak elektricky tlakoměr i jeho připojení. Nakonec to může být nějaká neuvěřitelná blbost, to je takto těžko říct. :D
Roman 17.05.2015 23:57:27
Stando, díky za odpověď. Zapomněl jsem dodat, že jsem do kotle doplnil vodu pouze jednou, od té doby se tlak v topení nezměnil. Přesto mi to pomalu každý den spadne do poruchy E10. Pomůže jen vytažení zásuvky kotle z elektriky. Po zapojení zase den dva jede normálně, než opět vyhodí poruchu. Zkusil jsem ventilek na expanzce, při zmáčknutí sykl, takže tam vzduch ještě byl. Pumpičkou jsem do ní asi 4x foukl, tlak se zvedl o 1 bar. Při dofukování bylo odsud slyšet takové zavrzání gumy (jako když se dofukuje prázdná duše u kola), vypadá to, že vak je ještě v pořádku. Ale jak říkáš, je to otázka času, kdy prdne a odejde do věčných lovišť. Tlak jsem pak snížil odpuštěním vody z oběhu, aby tam nebyl zbytečně moc vysoký. Do středy snad přijede servisák, tak uvidíme, co tu poruchu nakonec způsobuje. Kdyby tě ještě něco napadlo, prosím napiš, jsem moc rád za každou radu a pomoc! Díky!!!
Standa 15.05.2015 06:16:11
Ještě jsem zapomněl: dva důvody, proč expanzce uchází vzduch: 1: špatný ventilek 2: svinčík (bakterie) v systému, které gumu vaku expanzky rozežerou. Nechejte si udělat vzorek topné vody a upravte si ji. Není to nic složitého. Stojí to nějakých danáct set i s balíkem a poštou tuším že. Musíte teďkom dát expanzku novou, ale ty bakterie uvnitř nebudou chcípat, ale jen se množit. Bude fungovat ještě kratší dobu než ta stará. Čím na menší teplotu se kvůli úsporám topí, tím větší bude tento problém. Do expanzky ani tak horká voda nejde a mršky si tam čile čimeří.
Standa 14.05.2015 18:45:20
Tak expanzka asi bude po smrti... Totiž: pokud uchází tak často a vy dolíváte vodu, děje se ve skutečnosti to, že zatímco z expanzky ujde vzduch, vy dopustíte vodu. A ta so bude dít ještě párkrát, než kotlu přestane vzduch v expanzce při nahřívání vody a jejím rozpínání stačit a vyfoukne vám ten přebytečný tlak (vodu) přes pojišťovák ven. To je ale ještě krásný příklad, menší potopička. Horší příklad je, že domácí na kotle nenechá dělat servis, pojišťovák je zarostlý a nevyfoukne vodu a kotel tlakem praskne, proptože přetlak nemá co vypustit. Vak v expanzce pravděpodobně prasknul, pokud vám nikde nevytéká voda. Například z pojišťováku, na který někdo nasadil hadici a zavedl to do odpadu a ono to není vidět, jak se to často děje. Expanzomat v kotle je obecně drahý jako čert. Volím cestu AZ hadice, vývodu ven z kotle a na zeď připevnit klasickou expanzku, pokud je tedy místo. Stojí to o polovinu méně.
Jan 12.05.2015 13:58:51 - Reagovat
Dobrý den, mám kotel MORA a chystám se instalovat nový kondenzační kotel k vytápění 3 + 1, 60 m2 a nevím, zde se zásobníkem TUV nebo bez. U současného kotle trvá cca 20 vteřin než začne téct teplá voda a neudrží stabilní teplotu. Jsme jen dva a potrubí k bateriím je cca 2 m. Při dnešních cenách vody bych chtěl, aby TUV tekla co nejdříve a teplota nekolísala. Můžete mi poradit prosím jaký kotel bych si měl koupit a zda se zásobníkem nebo bez?
Standa 13.05.2015 06:26:21
Potrubí délky 2 m k baterii od kotle při DN 20 má tento obsah vody: 2x (3,14*0,02) = jedna celá dva decilitru vody. Při DN 25 deci a půl. Při klasickém průtoku 12 l za minutu vám tedy trubkama proteče za vámi uváděných 20 sekund cca 4,5 litru vody. Takže asi tak: to nebude trubkama.... To bude zaneseseným výměníkem TUV - aneb "pravidelnou údržbou". Pokud máte kotel připojený na vodu a topení podle norem, na trubky TUV se napojí bečička s chemií a během pěti minut horký roztok celý vnitřek sekundárního okruhu (ohřevu TUV) vyčistí do alabastrova. Necháváme to tam ale raději déle, cca půl hodiny skrz případné větší nečistoty, které se umí následně odloupnout od stěny trubky a ucpat to celé. Taktéž bych doporučil udělat to samé s primárním okruhem vašeho kotle. Uvidíte, jak mašinka najednou pojede jako za mlada. Pokud to má trojcesťák, ten se musí vyndat, protože průplachem do něj všechen svinčík napadá a nedá se odtud chemicky dostat, musí se to mechanicky vykartáčkovat. Jenom je otázka, jestlo to u té Mory celé jde vůbec technicky udělat.
Bartek 12.05.2015 20:27:32
Dobrý den, pokud máte místo (60cm šíře na kotel), tak rozhodně se zásobníkem.
Franta, Praha 12.05.2015 10:46:10 - Reagovat
Stando díky za odpověď - z pohledu nízkého výkonu pro topení se mi jeví právě kotel Baxi, typ Duo-tec Compact HT 24 jako optimální...je to pravda ? (nedám pokoj). Dosud jsem systém se stojací Destilou provozoval na cca 1 atm. (vše v 1 rovině) s čerpadlem Picolo a do rozvodů jsem skoro každou sezónu vpravil trochu Inhikoru, takže nejen kotel ale i klasické plechové radiátory drží 35 let dosud i když některé už u šroubení slzí s proto je chci vyměnit za deskové Korado.. (dobrá volba ?). Komplikací bude odvod kondenzátu aby to nezavánělo do bytu.. Dotaz: dá se to odvést do vanového sifonu - např t kusem do vanového přepadu který do sifonu vede ? Jako to tady čtu tak se mi do rekonstrukce ani nechce (ale musím - 35 let je moc) a tuším, že si za nemalé peníze nakoupím problémy... Ale bude to úspornější, takže aspoň to...
Standa 13.05.2015 05:56:18
Takže Baxi Duo tec... Inhicor do systémů, kde je měď, mosaz a hliník nepatří, zvyšuje PH vody!!!! Když ho dáváte bez anylýzy vody, možná díky němu už vám slzí ty spoje na radiátorech, no ne možná, ale spíše určitě. Když budete kotel měnit, nezbude než nechat si vodu v systému zkontrolovat na PH a u vás kde máte vodu měkkou jen kondiktivitu (vodivost) a podle toho na tuty provést výplach - chemický prostředek se nalije do systému, k tomu se přimonutje filtr a zatímco chemický prostředek čistí pomaličku ale jistě celý systém, čerpadlo buď kotle nebo externí prohání vodu a filtr chytá chemií vyplavené usazeniny z topení. Trvá to šest týdnů až několik měsíců a po cca šesti týdnech se voda zase kontroluje na PH i konduktivitu. Podle toho poznáte, v jakém stavu je systém co se týká svinčíku vevnitř, jestli je už čistý nebo ještě je nutno odlučovat sajrajt. Pak Baxi Duo tec pojede... než umře základní deska. Tajemství: kondík za pět korun vedle trafa! Cenu kotle to samo navýší, ale bez toho jde kotel do deseti let do kopru úplně. Pokud toto neuděláte a necháte systém byť s vyměněnými vynikajícími Korady (vemte ze spodní, připojením, dají se totiž uzavřít a regulovat přítok do radiátoru), kde udělejte jednu věc čím větší plocha a náklady samo za radiátory dneska, tím větší sranda zítra, co se týče úspor na plynu atd. Nešetřit na velikosti radiátoru. Kondenzát a jeho odvod: viditelný odkap! Pod kotlem sifonek s kuličkou (zápachová klapka z odpadu a do toho bude kondenzát viditelně kapat. Proč? Když totiž dochází k ucpání odpadu, trubky atd atd, aniž něco vidíte, nastoupá vám kondenzát do spalovací komory.... Takto se vám vylije na zem a uvidíte, že je zle. Kondenzát nesmrdí, zato spolehlivě rozežírá měď, mosaz, hliník... Napojit kamkoliv na odpad jak píšete, promyslet si to a šup ho tam. Když si to uděláte sám, zase něco ušetříte. No a kotel samo řídit ekvitermně, když už to má stát za to, tak co nejvíce šetřit.
Franta, Praha 11.05.2015 17:32:51 - Reagovat
Dobrý den, ptal jsem se na srovnání kombinovaného plynového kotle (topení + TUV do koupelny a kuchyně) o výkonu cca 25 kW konkrétně kotle Hermann FORMAT Slim HE 25 a kotle Baxi, typ Duo-tec Compact HT 24 z hlediska provozu (ano - oba mi byly doporučeny). Doplňuji svůj dotaz - jde o rekonstrukci stáv. etáž. topení v bytě 3+1, 120 m2, v činžovním domě v Praze (stávající kotel Destila 12 v provozu již 35 let pro topení bohatě stačí, na TUV máme malou a velkou karmu), topení radiátory, počet lidí v bytě 4. Vše chci nahradit 1 kombinovaným kotlem. Jeho výkon cca 25 kW je míněn hlavně pro TUV do koupelny na kuchyně. Standa se vyjádřuje dost skepticky o kotli Baxi a o úpravě vody do kotlů všeobecně - platí to i pro Prahu ?. Ale typ Baxi Duo-tec Compact HT 24 zásobník přeci nemá, nebo ano? Takže Baxi kotle ne.. ale jiné a bez zásobníku? Omlouvám se za délku dotazu a předem díky za odpověď, Franta
Standa 12.05.2015 06:15:29
Tak výkon kotle pro TUV je jasný: průtok 12 litrů za minutu, klasika vodovod, krát 2 rovná se cca 24 kW nutných k zajištění ohřevu tohoto průtoku vody. Jsem si neuvědomil, že to je na TUV, velmi se omlouvám. Pak musíte, jak píše pan Bártek, zajistit pro Váš byt kotel, který má co nejnižší spodní výkon do topení. Pokud jste z Prahy, nemáte co řešit s tvrdostí vody ani se servisem na kdeco. Průtok versus zásobník: průtok ohřívá jen tehdy, když pustíte teplou vodu - čili kotel startuje jak vzteklý furt. Zásobník přímo v kotle není o moc lepší, těch startů je tam ale o poznání méně (co start to spotřeba, to opotřebení elektroniky atd atd.), značka ideál je v tomto ten externí zásobník TUV, v bytě asi není místo, že jo? Pokud máte kotel v provozu ve stávajícím systému topení 35 let, znamená to, že máte taky tak staré radiátory? S kombinací nového kotle by vám nastal záhy po spuštění nového kotle problém s usazeninami - prostě je nutno nechat si po nějaké době provozu vodu v topení zkontrolovat na PH a konduktivitu, případně nechat provést výplach. To, co snesla bez problémů Destila, nové kotle nesnesou ani náhodou. To už je ale další téma.
Tonda 11.05.2015 09:59:13 - Reagovat
Dobrý den, uvažuji o výměně kotle MORA 18 za nový kondenzační, topení + TUV se zásobníkem - nejmenším, jsme jen dva. Uvažuji o BAXI Duo-tec Max HT. Má někdo s tím kotlem zkušenosti, nebo mi může doporučit jiný. Předem děkuji.
Standa 11.05.2015 10:16:21
S kotlem máme zkušenosti takové, že zatím je to novinka a tudíž bez poruch, čili jako se vším ostatním. S Baxi máme obecně zkušenosti takové, že raději partu Cikánů do domu než tenhle kotel. Zákazníky, kteří s ním nemají problémy bych napočítal na prstech jedné ruky a jsou to ti, kteří ho mají do pěti let. Na prstech jedné ruky proto, že jsme ty kotle přestali v rámci sebeobrany jména firmy a vůbec přežití raději montovat. Bez použití změkčovače vody a dodržení absolutní kvality topné vody jsou s tím pořád potíže. Kotel sám je skoro OK, ale neupravená voda z něj činí poruchovou bestii. No a úprava vody, to je darda. Zásobníkové ohřívání TUV u naprosto všech kotlů - myslím teď integrovaný zásobník TUV v kotle - má jednu podstatnou nevýhodu, která se dá lehce anulovat: má totiž díky ušetřenému místu (jakože malý rozměr) špatnou izolaci, TUV rychle chládne a kotel ji ohřívá, aniž by voda byla třeba. Rovná se zbytečné neustálé starty, zbytečné zkrácení životnosti kotle. TUV buď ohřívat programově jen když se používá nebo jednorázově. Voda určená k ohřevu by měla být upravena do cca 6 německých stupňů tvrdosti - dH, snadný test. Pokud je voda tvrdší, nastávají s tímto druhem kotle (integrovaný zásobník) rok co rok opakované problémy se ztrátou výkonu ohřevu TUV a zase: více a více startů, kotel rychle do kopru. Vyčištění integrovaného zásobníku tam, kde je voda tvrdá minimálně 2000,-Kč, rychleji se to stihnout nedá. Pokud je voda tvrdší, volba je jasná: topný kotel a externí zásobník TUV, má vynikající izolaci a hlavně velmi snadnou údržbu, kterou zvládne i domácí.
Franta, Praha 11.05.2015 08:33:38 - Reagovat
Dobrý den, který kombinovaný plynový kotel (topení + TUV do koupelny a kuchyně) o výkonu cca 25 kW by jste mi doporučili (provozně, cenově..) - kotel Hermann, typ např. FORMAT Slim HE 25, nebo Baxi, typ Duo-tec Compact HT 24 ? Nebo jiný ? Díky, Němec
Bartek 11.05.2015 11:06:06
Dobrý den, vzhledem k tomu, že jste z Prahy, tak se o servis moc bát nemusíte, zde najdete servis na relativně každý kotel. Já bych Vám za sebe doporučil kotel Ariston Genus Premium EVO 24, má lepší modulační poměr nežli Duo-tec. Pokud budete potřebovat další informace, kontaktujte mě telefonicky.
Standa 11.05.2015 10:06:31
Osobně bych vám za sebe doporučil, abyste si na základě těch pár dat, která jste uvedl, nenechal nikým nic doporučovat :D a doplnil svoje požadavky: - byt či domek? - kolik metrů krychlových vytápěného prostoru? - kolik lidí žije (nebo žít bude) v domácnosti? - topení radiátory či podlahové? Ten Vámi požadovaný výkon kotle je tak na nezateplenou rodinnou haciendu i se stájemi :D (přeháním :D). No a pak si musíte taky zjistit, na který kotel máte v okolí slušný servis. Pak si musíte říct, zda sežente firmu, která vám při montáži vámi vybraného kotle nenadělá takové sekance, že kotel za deset let vyhodíte do šrotu atd atd. Výběr kotle není věc jednoduchý, na otázku o třech větách a hlavně taky kotel nestojí pět korun. Raději chvíli zjišťujte, ptejte se, porovnávejte - ale ne cenu, ale co vám kdo zkontroluje a jak provádí samotnou montáž. Příklad: znám maníky, co umějí kondenzační kotle montovat za čtyřicet tisíc, ale to je ten případ, kdy se kotel bez dalšího zásahu a montáže nedá třeba cehmicky vyčistit, kolikrát se z něj nedá ani vypustit voda, nedá se měřit externí expanzomat bez vypuštění celého systému, nějaký rozbor vody, průplach systému... a následky se dostaví poměrně hodně brzo, páč nové kotle jsou sice účinné, ale taky potřebují svoje.
Roman Hora 11.05.2015 00:24:46 - Reagovat
Dobry den , mam problem s kotlem Junkers Ceraclass ZS 12/18/24-2 DH KE/AE23 , klesla me rucicka u baru na 0 a nevim co stim na starem kotly sem mel kohout na dopousteni ale na tomhle sem nic nenasel predem dekuji za pomoc ....
Standa 11.05.2015 05:20:36
Pokud z kotle ani topení nikde (pojišťovací ventil, šroubení, automatický hrníček, radiátory) neuniká voda, problém bude v expanzomatu, který buď ušel přes ventilek nebo uvnitř praskl gumový vak a vzduch ušel do topné vody. Ve skutečnosti se vám neztratila voda, ale vzduch. Nevím jestli máte na systém připojenu v kotle jen jednu expanzku nebo máte i externí, takže těžko dále radit. Pokud dopustíte vodu, což je pravděpodobné že se vám nyní ta vámi popisovaná porucha stane opakovaně, tak dokud expanzomat nenaplníte opakovaným dopouštěním zdánlivě chybějící vody (chybí vzduch) vody místo vzduchu vodou, výsledek bude, že se ohřívaná voda kotlem nebude mít kam rozpínat a vyletí vám pojišťovacím ventilem, pokud tento není ovšem zarostlý. Pak vám tlak rozpínající se nahřívané vody v topení roztrhne kotel. Nechal bych si tyhle věci řádně zkontrolovat.
Hana Reichlova 25.04.2015 15:37:07 - Reagovat
Dobrý den, prosím o pomoc.1 rok mám v provozu kotel FERROLI - DOMitech C24 - 32 D. Protože končí sezona, ráda bych jej vypnula. bohužel jsem ztratila návod na užívání. Servisní knížku mám, ale tam není návod.Stydím se spojit s pánem, který mi kotel instaloval a prodal. Můžete mi pomoci? Můj mail: hreichlova@volny.cz. Děkuji za odpověď.
Standa 25.04.2015 18:43:26
Posílám odkaz na návod.
Radek 12.04.2015 16:28:21 - Reagovat
Dobrý den, máme kotel Ariston B60 24 BI, začala se objevovat závada (70,80) bezpečnostní vypnutí kotle. Co můžu zkontrolovat nebo je to rovnou na servis? Díky.
Miroslav 07.10.2015 16:16:06
dobrý deň, mám ten istý kotol a začalo to robit aj mne, prosím poradte mi aka to bola chyba, ĎAKUJEM
Standa 25.04.2015 12:05:11
Servis. Nemusí to znamenat nic moc, ale může.
Mirek 10.04.2015 17:03:52 - Reagovat
Dobrý den, mám kotel immergas zeus superior 24 se zásobníkem a včera se to stalo asi dvakrát a dnes už nenaskočí vůbec. Rozběhne se ventilátor, naskočí plamen a ozývá se takové dunění a úplně vibruje okno u kotle. Poté kotel zhasne jen běží ventilátor a napíše to chybu 3 závada ventilátoru. Komín jsem prohlédl jestli není někde vypadlý a jinak nevím. Díky.
Bartek 12.04.2015 03:27:54
Dobrý den, otevřete spalovací prostor (těsnící víko) a zapněte kotel, jeví se to, že nemáte přívod vzduchu.
Standa 10.04.2015 17:50:20
Ventilátor se točit může, ale mohl selhat Hallův senzor nebo jiná věc a ventilátor se točí jinak, nežli základní deska požaduje, míchá špatně plyn se vzduchem - to jsou ty rány - trhání plamene - a nakonec software vyhodnotí vše jako chybu ventilátoru. Stalo se mi už ale, že byl ventilátor pouze jako jetel a po vyčištění chyba zmizela. Nebo zadřená vazelínka v ložiscích atd atd.
Kamil 03.04.2015 17:43:34 - Reagovat
Dobry den. Prosim poradte mi. Mam baxi ecofoure 24. pri topeni v radiatorech zblunka voda. system je bez vzduchu, tesny, v poradku. docetl jsem se, ze to lze odstranit snizenim tlaku cerpadla. staci pouzit parametr F08 ? dekuji za radu.
Standa 05.04.2015 21:19:37
Jo a zapomněl jsem se zeptat, zda všechny radiátory mají správný sklon. Čili odvzdušňovacím ventilkem nahoru.
Standa 05.04.2015 13:21:41
A jak radiátory topí? Jsou všechny všude rovnoměrně teplé nebo je některý méně teplý nebo jeho část? Setkávám se s případy, kdy je bublina vzduchu na vratné větvi topení a to je mazec ji dostat ven!!!! Patnáct kýblů vody přes šroubení vratky a podobně. Jak máte rozvody? Pod stropme a dolů k radiátorům nebo všechno zezdola? Ty radiátory mají štelování průtoku pod uzavíracíma hlavicema?
Kamil 05.04.2015 07:15:07
System byl pod tlakem v necinosti asi 8 hodin. Z zadneho odvzdusnovaku, ani u cerpadla, nesel vzduch. Jen voda. Pak jsem to znovu zkousel pri behu a vysledek stejny. Stale me zarazi, proc to dela jen v tech prubeznych a v koncovych ne. No asi zavolam servis.
Standa 04.04.2015 19:06:06
Jak jste zcela vyloučil vzduch?
Kamil 04.04.2015 15:36:49
Tak abych to shrnul. Jsou tady ctyri plechove deskove radiatory. Baxi je uprostred. Sploucha vzdy v tom pruchozim. V krajnich ne! Prestane jen pokud utahnu na polovinu termohlavici, nebo kohout na vystupu z kotle. Tim ovsem mene topim. Vzduch zcela vyloucen. Na 100%! Muzete to nekdo prosim zhodnotit? Diky moc. K.
Standa 04.04.2015 07:14:19
Ještě dodateček: odvzdušňování probíhá až když je čerpadlo v klidu, voda se zastaví a vzduch se dostane do nejvyšších míst topení. Čili dejte tomu čas.
Kamil 04.04.2015 06:50:01
Dekuji za rady. Vse znovu vyzkousim a pripadne se ozvu.
Bartek 03.04.2015 19:28:50
Odvzdušňovací ventilek je na horní straně čerpadla, má červenou, nebo černou barvu (buďto ho zašroubujete nebo zatlačíte dolů).Pokud jsou radiátory dokonale odvzdušněné, tak v nich žbluňkání neuslyšíte. Odvzdušňujte ten nejvýše umístění radiátor, pokud máte žebřík v koupelně, tak může být výš nežli kotel, důležité je také mít otevřené všechny ventily na radiátorech.
Kamil 03.04.2015 19:10:49
Jsou to plechove deskove radiatory a odvzdusneny jsou dokonale. Ten odvzdusnovak na cerpadle mam teda nechat zavreny? A hloupe se zeptam, kde ho najdu? dik za radu. sam provozuji podobne stranky s elekto tematikou, pokud by nekdo chtel poradit. www.domacikutil.jex.cz
Bartek 03.04.2015 18:46:14
Dobrý den, pokud Vám žbluňká voda v radiátorech, tak tam je prostě vzduch, nic víc. Podívejte se do kotle zda máte na čerpadle zavřený automatický ovzdušňovák, ten Vám po celkovém ovzdušnění může přisávat vzduch. Na parametr F08 bych nesahal, jedná se o nastavení plynového ventilu (výkon kotle) s čerpadlem to nemá nic společného.
Hana 02.04.2015 15:20:03 - Reagovat
Tlak u plynoveho kotle Elexia poklesl do cerveneho, jakym zpusobem muzu tlak pridat sama, bez volani opravare( prosim o podrobny zpusob provedeni) dekuji
Standa 03.04.2015 06:24:32
Otázka "poklesu vody" u nového kotle je otázkou vyloučení spousty vzduchu z čerstvé vody, ale pokud kotel už nějaký měsíc nebo rok jede a voda nikde nekape, dolévání vody je na úkor uniknivšího vzduchu z expanzomatu. Raději si proto vezměte pumpičku s hadičkou na auta a dofoukněte expanzomat.
Standa 03.04.2015 06:22:42
Kotle CF ani FF nemají napouštěcí ventil, takže vám napouštění musel někdo udělat pod kotlem v samotném připojení kotle. Pokud je to podle norem, máte tam spousty vypouštěcích ventilů, takový čudlík kam se nasazuje hadice a za ním je páčka kulového ventilu - když je naštorc, je ventil zastaven, když ho dáte podélně s ventilem, je ventil otevřen) kde se na okruh OV nasadí hadice (pokud tam už není) a otevřou se oba ventily. První se otevírá ten do topení, pak přívod vody, uzavírají se v opačném pořadí. První přívod vody, pak topení. Napouštět velmi velmi pomalu. Jinak máte problém se vzduchem v kotle a to je trochu složitější operace. Nezapomenout se ještě jednou přesvědčit, že jste oba ventily následně po celé operaci zastavila. Teď bych chtěl vědět, zda jsem to napsal pro laika sromitelně děkuji? Rozumějte, potřebuju si ověřovat, že to co lidem vysvětluju taky chápou, a když ne, změnit způsob vysvětlování.
Franta 01.04.2015 23:50:54 - Reagovat
Díky za odpovědi. Ještě k tomu kotli Duo-tec Compact 24:HT : 1) Má také jako Duo-tec Max HT regulaci top. výkonu ? 2) Pro současný odběr TUV do vany (namísto stáv. velké karmy) a do dřezu (namísto stáv. malé karmy) se tedy nehodí ?
Standa 03.04.2015 06:12:24
I když pustí dva kohoutky, nic se skoro nestane, průtok vody v bytě totiž tímto poklesne, takže mu z obou kohoutků poteče slabší proud teplé vody bych řekl.
Bartek 02.04.2015 19:39:14
Dobrý den, Duo-tec compact 24 má stejnou regulaci, jako Duo-tec Max. Jen je potřeba vědět, že každý průtokový kotel je na jedno odběrové místo, to znamená, že když napouštíte vanu, tak při puštění dalšího odběrového místa kotel nemusí stíhat vodu v dostatečné teplotě připravit.
Standa 02.04.2015 06:01:59
Obávám se, že jste panu Bártkovi až tak dobře nerozuměl. Duo-tec compact 24 HT má vynikající modulaci výkonu, čili dokáže snížit svůj výkon na nějakých tuším že cca 3 - 4 kW. Pro byt je to super. K omezení top výkonu nevidím důvod, ten nebude kotel ani potřebovat. Vyjma jediného případu a tím je ohřev TUV. Ohřev TUV provádí kotel plným výkonem a v parametrech kotlů máte vždy tzv. delta T, čili o kolik stupňů celsia za jakou dobu dokáže ohřít kolik litrů vody. To je pro vás směrodatné. Praha má měkkou vodu, není co řešit.
Franta 31.03.2015 16:46:10 - Reagovat
Dodatek k dotazu níže: Jde o 120 m2 byt v klasické zástavbě na rozhr. Vinohrad a Žižkova v Praze. Stávající topení i karmy fungují dobře. Důvodem rekonstrukce je jejich stáří a spotřeba plynu.
Bartek 01.04.2015 13:27:52
Dobrý den, Duo-tec Compact 24 slabý není, ale je jen na jedno odběrné místo.
Standa 31.03.2015 18:23:41
Tyhle Baxiny se ještě nekazí, obě jako nové jedou perfektně. Majitelé těch starších modelů Baxi vám k nim asi moc slušných slov ale neřeknou. Samotnou výměnou vašeho topení ve vašem bytě počítejte s úsporou cca 35 - 50% plynu, ale vzhledem k tomu, že vaše spotřeba bude už tak nízká, návratnost investice bude velmi pomalá. Osobně bych si pořídil jednoduchý kotel s jednoduchou údržbou průtokového ohřevu vody s levnými ND - Protherm, Thermonu.
Franta 31.03.2015 11:19:43 - Reagovat
Uvažuji o rekonstrukci - namísto stávající Destily 12 a velké + malé karmy (v provozu přes 30 let) uvažuji o nákupu kondenzačního kotle Baxi a to buď Duo-tec Max HT nebo z důvodů rozměrových pro nás vhodnější Duo-tec Compact 24 HT. Prosím o : Jejich srovnání pokud jde o topení, regulaci, spotřebu .. Není Duo-tec Compact 24 HT pro ohřev TUV slabý ? Předem děkuji, Franta
Georg S. 30.03.2015 21:22:34 - Reagovat
Dobrý den, u kotle BAXI Eco3 compact je nutné vyměnit řídící desku Původně je tam Bertelli, ale od Baxi přišla nová Honeywell (jiná už se nedodává). Po instalaci kotel několikrát zapálí a hned vypne.... jakoby tam byla vadná kontrolní elektroda. Když se namontovala zpět původní deska, kotel normálně zapaluje. Neví někdo, jaký je fígl v zapojení nebo nastavení? Všechny konektory jsou připojeny správně...jinak to ani nejde. Přesto ta nová deska prostě nefunguje. Díky za radu.
Standa 02.04.2015 06:13:39
Podle mého není jen kotlu nějakým nastavením nebo úpravou na desce nebo nevím čím řečeno, zda se jedná o turbo kotel nebo komín verzi kotle.
Standa 02.04.2015 06:11:46
Pokud je to skutečně deska k tomu kotli, je zde následující problém: té desce se musí "ukázat", k jakému kotli je připojená. Je to jako u Viessmannu, jedna deska pro spoustu modelů a jen ji konfígurujete. Právě přiložený návod co je v krabici to řeší. U Baxi jsou u nových desek vždy návody. Kdoví co pánovi odkud a kdo poslal. U Baxi jsou hodně problémy s těmi jejich "náhradami" aneb kódy co se k čemu dělá nově a co se už nedělá a co dalšího, aby to nové jelo, se musí udělat, případně vyměnit - viz sady deska plus plynovka k Nuvolám HT. Kódy navíc nejsou pro nás dostupné a když jsme se k nim dostali, hnedka u prvního případu jsme narazili na následnou nikde nepublikovanou změnu... Dělám to nějakou dobu a tomu Šikulovi raději vždycky zavolám. Ono jsou tam zrady jako že nová deska nedává usměrňovaný ale střídavý proud, takže si po dvou minutách provozu upečete cívky plynové armatury atd. Pánovi bych silně nedoporučoval se v tomto "jednoduchém" problému sám angažovat, ale každý sám je svého štěstí strůjcem.
Bartek 01.04.2015 19:17:00
Dobrý den, já jsem u tohoto kotle ještě desku neměnil. Podíval bych se na uzemění a zda není přehozená fáze. Jeví se to opravdu na špatnou ionizaci. Podívejte se při startu, zda je ionizační elektroda v plamenu. Dále bych prohodil elektrody.
Georg S. 01.04.2015 15:28:53
Dobrý den pane Bartek. S novou deskou se kotel rozjede, zapálí, elektroda pořád hází jiskru a plamen zhasne. Po opakovaném zapálení a zhasnutí naskočí E01. Když se tam dá zpět stará deska, kotel se normálně rozjede. Tam jsou jiné závady, které nemusíme řešit. Jde mi o rozdíl mezi deskou Honeywell a Bertelli. Asi je v kotli něco špatně zapojené a nová deska to nezkousne. Jen mě zajímá, jestli jste se něco podobného řešil.
Bartek 01.04.2015 13:02:33
Dobrý den, po zhasnutí kotle Vám naskočí nějaká porucha?
Georg S. 31.03.2015 19:13:27
Díky za fundované neinfo :-) Není co nastavovat.
Standa 31.03.2015 18:18:57
V tom případě nejste servisák, tohle jsou vyhrazené info a případný veleprůšvih, do kterého vám tedy pomáhat nebudu. Servisák vám to během minutky nastaví.
Georg S. 31.03.2015 09:02:12
Návod v balení není. Na stránkách jsem relevantní informaci nenašel. Můžete se dát link? Díky
Georg S. 31.03.2015 08:56:38
Návod v balení není. Na stránkách jsem relevantní informaci nenašel. Můžete se dát link? Díky
Standa 31.03.2015 05:46:59
K desce je určitě návod, na stránkách Baxi je upozornění co s tím, pan Šikula poradí též.
Rad 30.03.2015 10:12:29 - Reagovat
Pěkný den, mám na Vás dotaz ohledně správné hydrodynamiky topného systému. Před půl rokem mi technik vyčistil topný rozvod a namontoval filtr na zpátečku topení. Aby se lépe dostal ke kotli, před filtr namontoval kolínko do pravého úhlu. Od té doby byl kotel hlučnější. Nyní přestalo jet čerpadlo a muselo dojít k výměně. Je možné, že kolínko na zpátečce, způsbilo nedostatečný tlak vody v čerpadle?
Standa 30.03.2015 18:22:13
Přičemž se taky mohlo stát, že při demontáži starých tvarovek a montáži nových (kolínko, sítko) se uvnitř některé trubky uvolnil kus smítka a dostal se do čerpadla. A to šlo postupně na párek. Přičemž se taky mohlo stát, že to celé mohla být náhoda a mohlo na čerpadle už předtím být chycené ložisko, rotor atd atd a vytěíš namáhání skrz sítko tomu dalo jen korunu.
Bartek 30.03.2015 15:15:37
Dobrý den, nemyslím si, že to způsobuje kolínko, ale instalovaný filtr, ten vzhledem k sítku snižuje průtok. Jestli se Vám sítko zaneslo, tak vám mohlo odejít čerpadlo.
Petr 29.03.2015 20:24:42 - Reagovat
Dobrý den.Prosím poradte jaký kotel do bytu 3+1 82m.bydlím v druhém patře bytovky a plyn mám pouze ve sklepě.používám momentálně kotel na tuhá paliva kdy expanska je na chodbě.Chtěl bych zachovat i kotel na tuhá paliva starý plynový kotel je napojen na stejné stupačky.Děkuji.Petr
Standa 30.03.2015 05:51:55
A jak taky ohřívá vodu, případně jak je byt tepelně izolován, pokud kotel vytápí byt a ohřívá též TUV kolik je v bytě lidí, jak mají tvrdou vodu, kolik je na kotel místa, zda je místo na případný externí zásobník TUV atd atd.....
Bartek 29.03.2015 22:34:21
Dobrý den, z Vašeho příspěvku není úplně jasné co vše starý kotel vytápí, zda celou bytovku, nebo jen Váš byt.
Tonda 26.03.2015 11:31:14 - Reagovat
Dobrý den, vytápím byt 3+1 - 160 m3 plynovým kotlem MORA KK 18. Kotel je umístěn v koupelně 3x2 m, s odtahem do vyvložkovaného komína. Kotel chci vyměnit za kondenzační. Je lepší koupit s odtahem nebo turbo? Uvažuji vzhledem k velikosti o BAXI Duo-tec Max HT. Můžete mi prosím poradit, zda je to dobrá volba nebo doporučit jiný kotel. Děkuje a zdraví Tonda.
k 28.04.2015 21:52:44
Provozuji v rodinném domě, kde je velmi tvrdá voda, více než deset let průtokový ohřívač Junkers. Vodu intenzivně využívá pět lidí a za celou dobu nebyla na ohřívači ani jedna závada.
Standa 27.03.2015 06:06:13
Pane Bártek, vy jste mi nerozuměl. Já jsem nechtěl říct, že Thermona je na průtokový ohřev vody při tvrdé vodě lepší než Baxi. Každý průtokový kotel tam, kde je tvrdá voda, není úpravna vody a používá jí už domácnost ( z hlediska počtu litrů co výměníkem protečou) je pro domácnost nevhodný. Tady u nás je to ideální kotel do nějakého menšího provozu, kde si zaměstnanci dvakrát až třikrát denně umyjí v teplé vodě ruky. Jinak soustavně neteče teplá, teče málo, nespíná kotel, odcházejí čerpadla, vše se kombinuje, pořád dokola opravy ať nastavíme režim ohřevu TUV na sebevíc šetrně. Pokud je někdo voda měkká, je průtokový ohřev vody super volba. Kotel laciný, bude i spolehlivý, co chtít víc. Ale tady u nás tato láce kotle rovná se strašné náklady na údržbu.
Bartek 26.03.2015 19:39:36
Dobrý den, mám trošku odlišný názor než p. Standa. Je to asi tak, že koncepce průtokových kotlů je v podstatě stejná a většina výrobců používá stejné komponenty (sekundární výměník). Pokud máte tvrdou vodu, tak Vám nebude odcházet jenom kotel, ale i jiné spotřebiče, pokud se tak děje, je potřeba si zakoupit úpravnu vody (například Katexovou), která Vám do domu a spotřebičů dodává upravenou vodu. Nežli se rozhodnete o výběru kotle, tak se nejdříve informujte na techniky dané značky a jejich doporučení a pak se rozhodněte. Já osobně mám celkem dobré zkušenosti s Aristonem, ale jak jsem psal, na tvrdé vodě bude mít problém asi každý. Další důležitá informace je, že při instalaci kondenzačního kotle Vás čeká nové vložkování komínu, protože musí být plastový.
Standa 26.03.2015 18:26:51
Baxi servisujeme, volba je to špatná. Už ten plastový výměník, pokud je libo, při prvním přehřátí kotle 15 tisíc za nový. Kondenzační kotel je jen turbo, když tomu tak chcete říkat. Záleží jak máte tvrdou vodu v místě kde bydlíte. Při tvrdé vodě je průtokový kotel katastrofální volba na budoucí neustálé problémy, v podstatě pořád chodíme a pořád čistíme sítka a výměníky. Proč nevezmete Thermonu? Je to český výrobce, všechno se tam dá opravit, všechno je přístupné, náhradní díly nejsou přemrštěně drahé... Talián má dělat makaróny nebo pizzu, ale kotle - to je hrůza.
Josef 16.03.2015 11:48:02 - Reagovat
Dobrý den V domku který jsme koupili je osazen turbo kotel Baxi Nuvola 3 s 60L zásobníkem vody. Je starý cca 6 let. Posledních 14 dnů se sám začal odstavovat a na prostorovém čidle s displejem vypisuje chybu 98E. Chyba se dá resetovat stlačením tlačítka OK, ovšem během dalších 48 hodin se to opakuje. Minulý týden jsem měl doma servisního technika, který provedl vyčištění, seřízení kotle. Domníval se, že by za zobrazováním zmiňované chyby mohlo stát celkem značné vnitřní znečištění kotle. Bohužel zřejmě tomu tak není, protože se nápis 98E objevil dva dny po jeho návštěvě znovu. Můžete mi prosím poradit co mám nyní dělat. Myslím si, že žádná závažná porucha to být nemůže, když se po každém resetu hlášky, kotel ochotně rozběhne. Je možné, že by za tím mohlo stát nějaké nevhodné nastavení na ovládacím panelu.
Bartek 18.04.2015 17:17:17
Dobrý den, pane Máco není nic jednoduššího, než provést měření tvrdosti vody před instalaci a potom po instalaci. Slovo měkoučká je bezrozměrné. Na diskusních fórech se vedou sáhodlouhé diskuse o těchto zařízeních, někomu to funguje a někomu zase ne. Přidejte sem data z měření. Já osobně mám vyzkoušené katexové změkčovače, je pravda, že jsou drahé.
Petr Máca 17.04.2015 16:48:43
Na úpravu tvrdosti vody výborně funguje elektronický odstraňovač vodního kamene např.od firmy Format 1.Je dost výrobců,ktreřé to vyrábí.Jsem servisní technik plynových i jiných kotlů v Brně.Zařízení stojí cca 2000 Kč,mám to instalované do a bez problémů měkoučká voda ze studny.Má to tu vlastnost,že voda je změkčená na molekulární úrovní a pokud je následně odstátá 24 hodin,vrací se do původní tvrdosti.Je to vhodná a levná metoda tam,kde má voda odběr a pohyb.
Standa 16.03.2015 19:22:07
Je to chyba na kontaktu relátka spínající plynovku. Ještě chvíli bude možný restart, pak se to pokazí nadobro. Maník, co opravuje televize, si s tím poradí snadno. Relé příjde asi na stovku. Deska samotná cca 5 až 7 tisíc.
Josef 16.03.2015 12:05:43
Můžete mi tedy prosím říci na kolik taková deska přijde a kam bych se měl vydat, bydlíme v Č. Budějovicích.
Bartek 16.03.2015 11:55:08
Dobrý den, chyba 98E, je vnitřní chyba el. desky kotle, pro odstranění budete muset vyměnit el. desku.
Ales Curda 12.03.2015 20:52:42 - Reagovat
Dobry den, procital jsem si diskuze a mel bych dotaz na pana Barteka.Jaky kondenzacni kotel od znacek Ariston,Junkers,Protherm by mi doporucil k RD,podlahove topeni,150m2,asi s externim zasobnikem na TUV. Predem dekuji
Standa 14.03.2015 07:04:50
Slušná volba, rozsah modulace vynikající, výkon na ohřev vody do externího zásobníku luxus. Ještě bych si dovolil malinké upozornění: ony te externí zásobníky jsou různé - levné - kde je špatná izolace a málo "hada" který vodu ohřívá, až po drahé ale super kvalitní. Nevím jaký je tento zásobník, ale doporučoval bych vám jít do toho nej. Uvidíte sám, jak rychle vám pak kotel vodu ohřeje a jak dlouho ta voda vydrží teplá. Nakonec se to projeví dost výraznou úsporou na plynu. A samozřejmostí je si ohřev TUV naprogramovat, abyste zkrátka neohříval vodu 24 hodin denně naprosto k ničemu.
Ales Curda 13.03.2015 09:19:16
Díky za rady. Asi se tedy rozhodnu pro ARISTON GENUS PREMIUM GREEN - sestava závěsného kondenzačního kotle GENUS PREMIUM EVO SYSTEM 24 a zásobníku vody BCH 120 o objemu 120 litrů, vč. regulátor SENSYS a venkovní sondy
Standa 13.03.2015 06:32:58
Pokud budete mít jen PT a nebudete to kombinovat s radiátory, jakýkoliv kondenzační kotel a co nejjednodušší - nastavíte jen teplotu otopné vody na nějakých 35 až 45°C podle toho jak bude venku zima a nemáte potíže se žádnou drahou poruchovou regulací atd. Na PT si nechte dát automatické odvzdušňovací hrníčky, to je naprostý základ.
Bartek 13.03.2015 00:12:47
Dobrý den, z Aristonu bych Vám doporučil Genus Premium EVO system a nejideálnější je s výkonem 24kW (rozsah výkonu 24-2,4) a regulaci Sensys. Ostatní kotle neznám, tak nemohu sloužit.
Mirek 12.03.2015 12:37:12 - Reagovat
Dobrý den , mám kotel BAXI ECO3 Compact 1.140i. V listopadu nám bylo vyměněno čerpadlo z důvodu vypadávání pojistky. Asi před 14.dny se objevila porucha E25(zablokování čerpadla).Tato závada se nedá vyresetovat , akorát při vytažení zásuvky a opětovnému zapojení chyba na displeji zmizí a kotel pár dní běží než se ta chyba opět objeví. Mám vyměněné čerpadlo reklamovat ? děkuji
Standa 13.03.2015 06:30:28
A já ještě k tomu co pan Bártek na sítko a sajrajt co je v kotle a případně v celém systému, který to může zasekávat. Ta čerpadla jsou totiž velmi slabounká, cokoliv je zastaví. Když se vám ta porucha přihodí, otevřete kotel a sáhněte rukou na tělo čerpadla: pokud bude horké, jde do něj proud ale netočí se a skutečně je zaseklé.
Bartek 13.03.2015 00:08:00
Dobrý den, zaměřil bych se na NTC čidlo topení, nebo snímač tlaku topení.
ondra 08.03.2015 20:56:03 - Reagovat
Prosím vás mám kombinovaný kotel thermona therm 20 tcx a hlásí E02. Dočetl jsem se že je to slabý tlak v otopném systému ale když chci dopouštět tak se nic neděje. A neteče mi ani teplá voda. Jestli můžete poraďte. Předem děkuji
Standa 09.03.2015 06:22:26
Pravidelný servis tohle určitě vyřeší. Těch závad tam bude asi vícero, zatím se projevuje jen jedna. Doporučil bych vám nechat si kotel pořádně vyčistit. Nenapsal jste ani jak je kotel starý, jak moc použáívaný, jaký tlak ukazuje tlakoměr kotle... Nejsme věštci.
sabina 07.03.2015 20:02:26 - Reagovat
Dobrý den. mám kotel Baxi 24 Fi s odtahem přes zed. A průtokovým ohříváním. Už asi 3 měsíce řeším závadu , kdy při napouštění teplé vody např. do vany kotel vypíná, pak teče chvíli studená voda, pak zase naskočí , je teplá a to se opakuje. Teď byl měsíc klid. Ale nyní se závada zhoršila. \při puštění teplé vody kotel nenaskočí vůbec. Kontrolky svítí všechny ale neblikají. Topení do radiátoru funguje. Servisák před 2 měsíci prý vyměnil kde co a ted neví co s tím. Prosím, porqdíte
Standa 09.03.2015 18:58:07
Tahle závada je stejně prostá jako snadná na opravu: spínač TUV má kovovou osičku, která jezdí přes gumové těsnění sem a tam podle toho jestli přes něj teče teplá voda nebo ne. Jenže na tu kovovou osičku se chytá vodní kámen a různý svinčík a ona začne drhnout. Vypustit vodu z kotle (ne z celého topení), vyndat spínač TUV a osičku očistit. To je celé. Pak je teda už bonus, když to složíte. :D
Bartek 08.03.2015 15:23:38
Dobrý den, může to dělat NTC čidlo v okruhu TUV, nebo máte kotel zanešený vodním kamenem a kotel se přehřívá. Pokud Vám kotel nechce začít ohřívat vodu do TUV, tak máte vadný spínač TUV. Bohužel jste nenapsala typ kotle.
Laďa 06.03.2015 07:26:27 - Reagovat
prosím co znamená hlášení chyba E10 u kondenzačního plynového kotle Immergas?
Standa 06.03.2015 17:15:58
Při tom dodržujte nějaké zásady: dopouštějte to pomalu a pokud máte případ, kdy vám ke kotlu vede delší hadice, jíž se kotel dopouští, pak pozor, pokud je prázdná: napustíte si do kotle napřed vzduch a až po něm vodu a za chvíli máte E10 znovu. :D
Bartek 06.03.2015 08:01:57
Dobrý den, je to nedostatečný tlak v systému, musíte dopustit vodu do okruhu topení.