Logo Ariston Logo Baxi Logo Immergas Logo ACV Logo Ferroli Logo John Wood

Diskuse o plynových kotlích a jejich servisu

Místo pro Vaše dotazy, technickou konzultaci a rady k plynovým kotlům a servisu.

Jméno:
Dotaz:
Opište kód:
bezpečnostní kód

Martin 31.07.2016 23:00:05 - poslední reakce: 01.08.2016 19:42:42 - Reagovat

Dobrý den, mám plynový kotel JUNKERS a po zapnutí po nějakém čase, když se ohřeje, začne kotel vydávat takový "vrzavý zvuk" jako když tam něco dře??? Po nějakém čase to přestane. V čem by mohl být problém. Předem děkuji za případnou odpověď.

Martin 01.08.2016 19:42:42

Dobrý den, děkuji za vyjádření k problému. Již mám objednaný autorizovaný servis, tak si s tím snad poradí. Ještě jednou díky

Standa 01.08.2016 18:38:47

Vodní kámen, aneb minerály obsažené ve vodě, kterou někdo napustil do topení (instalatér, vy, manželka, rodiče ...) se odlučují z vody tam, kde je nejvíce horko a to na začátku výměníku. Každý kotel má požadavky na vodu, která se do topení leje. Může se tam nalít jen určité množství určitě tvrdé vody, než se začne srážení vodního kamene projevovat na přicpávání výměníku. Tu samou poruchu vám ovšem udělá kaly zanesené čerpadlo, které sice vypadá jako že se točí, ale už není schopné hnát vodu jak má. Bavíme se jen o ohřevu TUV. Je totiž možné, že jakmile začnete topit, zjistíte, že vám topení jaksi netopí, ale kotel se přehřívá a ozývají se z něj zvuky vařící se vody ve výměníku. Protože jste dosud nenapsal, jaký kotel mimo Junkerse máte, těžko stanovit, jestli to taky není výměníkem, kterého případné oxydy již vyhoblovaly do hola. Taky to může být nábal svinčíku na ponorném čidle, přicpané vnitřní sítko.... Takže jak se ptáte, takovou dostáváte odpověď.

Martin 01.08.2016 12:21:58

Dobrý den, předem děkuji za reakci. Kotel tyto zvuky dělá při ohřevu. Když kotel zapnu a začne ohřívat, tak se zpočátku nic neděje a kotel je nehlučný, ale jakmile se ohřeje na vysokou teplotu, tak to začne vrzat až jako by houkat. Když uberu teplotu na termostatu a topím na nižší teplotu, tak to přestane a na nižší teplotu ohřevu to potom je v klidu, ale zase topení tolik nehřeje. Také jsem už dostal radu, že je potřeba odstranit z výměníku vodní kámen. Je možné, že je toto příčinou? Děkuji moc za odpověď

Standa 01.08.2016 05:08:21

Když to ty zvuky dělá, to ještě kotel hoří nebo už chládne? Dělá to teď asi při ohřevu vody, ne? Pokud jste schopen sundat krycí přední plech, poslechntěte, jestli to nejde z čerpadla.

Tereza 26.07.2016 22:40:51 - poslední reakce: 30.07.2016 14:03:24 - Reagovat

Dobrý den, máme plynový kotel Viessman vitopend 100. V zimním období když jsem pustila teplou vodu z kohoutku, ohřál a dal neběžel, nyní teď v létě, když jen na malou chvíli pustím teplou vodu, kotel běží a zřejmě ohřívá cca minutu nebo dvě vodu, pak je zase klid. Ventily na Topeni nám stále otevřené a termostat na vnitřní teplotu cca na 25. Je to závada nebo je to normální jev. Děkuji za odpověď

Standa 30.07.2016 14:03:24

Fíha, chce radu zdarma, napíše to nesrozumitelně a když se jí sdělí, že skutečně mrhá naším časem, ještě se urazí. Pak že jsem zaujatý proti ženám.... Už na vás všude strašně čekají, aby vám mohli zadarmo něco radit.

Tereza 30.07.2016 11:36:42

Děkuji, ano nejsem odborník, mohl jste to napsat i nezaujatě vůči ženám. Raději se obrátím jinam. Hezky den

Standa 30.07.2016 09:58:18

Takže zkuste si to po sobě napřed přečíst, pak si uvědomte, že chlap skutečně ženské neumí číst myšlenky a pak zkuste ten dotaz formulovat srozumitelněji. Zkusím to zrekapitulovat. Máte Viessmann Vitopend 100, asi se zásobníkem na teplou vodu, ne průtokový, jak jsem z toho pracně pochopil. Co s tím ale mají společného ventily na teplou vodu a nastavená vnitřní teplota, to jsem z toho Jaryn. Takže prosím upřesněte dotaz. Kotel má zásobník TUV? Co jsou to výrazy "ohřál a dál neběžel" a "nyní běží a zřejmě ohřívá minutu nebo dvě vodu a pak je klid?" Absolutně tomu nerozumím, podle toho co píšete kotel ohřeje vodu a zastaví. Minutu nebo dvě a předtím jak dlouho?

Libor 12.07.2016 19:52:39 - poslední reakce: 30.07.2016 09:59:13 - Reagovat

Dobrý den. Mám kotel Hermann Micra 2 SE. V letním režimu přestal ohřívat vodu na mytí TUV. Psal chybu 65. Dle návodu myslím, že to jsou chyba 6 a 5. Nevím. Kotel jsem resetoval a začal ohřívat. Po pár dnech opět stávkuje. Pokud ho dám na zimní provoz - topí i ohřívá. Kde hledat prosím chybu?? Děkuji uctivě za radu. Libor

Standa 30.07.2016 09:59:13

Děkujeme uctitě za sdělení, co to bylo.

Standa 13.07.2016 09:05:42

Nic nehledejte, volejte servis. Těch chyb může být celá řada. Ať proklepne od odkouření úplně všecko.

Zolo 23.07.2016 00:07:47 - poslední reakce: 30.07.2016 09:52:15 - Reagovat

Dobrý deň, Chcel by som poprosiť o radu.Mame kotol Viessmann Vitopend 100w a problém taký, že nám do neho doteka voda aj keď je napustaci ventil zatvorený. Dotekaniu vody a teda stupaniu tlaku vody v kotle zabránime iba uzatvorením prívodu studenej vody do kotla.Technik nám vymenil napustaci ventil za nový,ale to nepomohlo. Bohužiaľ ďalej je už aj on dosť bezradný, preto by som bol vďačný za radu prípadne skúsenosť, kde by mohol byť problém. Dakujem

Standa 30.07.2016 09:52:15

Tak, tak pane Zolo, klidně se kdykoliv ozvěte znovu.

Bartek 29.07.2016 14:30:34

Dobrý den, i my zde děkujeme za Vaš konečný příspěvek. nebývá to moc časté, že sem lidé napíší konečný výsledek.

Zolo 28.07.2016 19:07:53

Tak som späť. Máme vymenený vymennik tepla a voda do systému nechcene nedoteka a tlak nestupa,takže bola chyba (dufajme) naozaj vo vymenniku. Píšem to sem, keby mal niekto rovnaký problém. Ďakujem za rady a som rád, že som našiel túto super stránku.

Zolo 23.07.2016 20:34:11

Ďakujem za odpoveď. No teraz sme s tým tak, že nám o dva dni donesie na vyskúšanie vymennik z druhého kotla, tak dúfam že sa zavádza ukáže v tom vymenniku, lebo vraj ak to nebude vo vymenniku,tak hovorí,že môže byť chyba v tom celom plastovom hydrobloku,ktorý stojí neskutočne peniaze. Potom dám vedieť ako to dopadlo.

¨Bartek 23.07.2016 11:43:30

Dobrý den,pokud Vám skutečně dal nový napouštěcí ventil (kterým tato závada většinou bývá), tak můžete mít problém v sekundárním výměníku, jinde nemá voda TUV do topení přístup.

Dušan 28.06.2016 22:40:06 - poslední reakce: 29.06.2016 06:24:39 - Reagovat

máme kombinovaný plynový kotel Protherm Tiger. Z kotle se dnes začalo ozývat praskání jako když praská v radiatorech. Na kotli je vypnut ohřev topné vody a také termostat v pokoji, ale radiátory topí. Vypnul jsem tedy kotel. Jak vážné to může být? Děkuji Vám.

Standa 29.06.2016 06:24:39

Podle popisu se Prothermu Tigerovi zaseknul trojcesťák a místo aby dohříval vodu, topí do radiátorů. Trojcesťák se zaseknul špínou, která se do něj (a do celého kotle) dostává z topení, kde není provedena inhibice na ochranu před korozí a pravděpodobně ani další montážní postupy dle návodu každého kotle. Ptáte se jak vážné to může být: přesně tak vážné, jak jste to nechal dojít nedotatečnou údržbou kotle to bude. Nebo pokud se na tom dělá pravidelně servis, váš servisák. Samotná závada je většinou vyčistitelná a zase to jakože pojede. Pro ty, co nemají dost peněz nebo si váží svých věcí je varováním, že teď to půjde jedno po druhém - čerpadlo, tlakoměr, výměník, automatické hrníčky atd atd. Může se stát, že v trojcesťáku díky soustavnému nadměrnému namáhání něco odešlo a bude se muset vyměnit. Chyba by bylo se domnívat, že se vyčistí nebo vymění trojcesťák a zase je vše OK. Ne. Nad propastí stojí celý vnitřek kotle a součástky tam budou padat jako hrušky jedna za druhou. Ani Mercedes nejede na vyjetý olej. Svinčík se odněkud bere a to je topení, kde to luxusně hnije. Praskání v radiátorech? Vám praská v radiátorech? To jsem teda ještě neslyšel. To by nemělo. Jak to zní to praskání?

Ivo 20.04.2016 10:41:58 - poslední reakce: 15.06.2016 12:36:11 - Reagovat

Zdravím, mám kotel Thermona 14TXZ, ještě ten starý model se 3mi LED. Závada: při přepnutí na ohřev TUV se někdy nezapálí, resp.se o to aji nepokusí. Je slyšet přepnutí trojest.ventilu i manostatu, kotel hučí, ale nehoří. Po vypnutí a opět.zapnutí ohřev naskočí. Pak třeba není potřeba restart delší dobu, jindy vícekrát denně. Kde hledat chybu? Díky.

Standa 15.06.2016 12:36:11

Ono to na potěšení není, když netušíte, že se vám podělalo něco dalšího a vy furt nevíte, proč vám to nejede.

Ivo 15.06.2016 10:27:33

To jste mě Stando moc nepotěšil, ale realita je holt taková...

Standa 14.06.2016 14:43:52

Tom, že se vám podaří najít jednu poruchu neznamená u neudržovaného kotle, že tam není v návaznosti na to další a za dvě hodiny poté, co opravíte druhou nenaskočí třetí.

Ivo 14.06.2016 09:52:40

Děkuji Stando, proklepnu i tu druhou desku, bo tu zapalovací jsem stran kondíků celou vyměnil a rizikové spoje propájel. Ještě na ni samozřejmě mrknu, za víc jak měsíc se mohlo něco změnit.

Standa 12.06.2016 09:16:47

Ivo, přece je to logické. Zapalovačka musí fungovat, podle mého je ve stavu, v kterém nebyla ani jako nová. Nepravidelný stav: studeňák, pravidelný stav aneb čím dál častější poruchy: kondík. Jo, sem tam odejde i dioda, odpor atd. Je třeba se mrknout na desku, zezadu kolikrát bývá hnědý flek nápovědy, kolikrát flek osydace atd. Jak jsem psal, my tu desku projíždíme celou, jenom jsem nenapsal, že samozřejmě obě desky, obě mají stejně "kvalitní" zpracování i součástky, moje chyba.

Ivo 11.06.2016 22:08:13

Dobrý večer, prosím o info, zda závadu sepnutí ohřevu TUV hledat jen na desce zapalovací el., nebo i té druhé řídící el. Předem díky.

Ivo 06.06.2016 07:37:20

Kondíky jsem vyměnil na desce zapalovací el.všechny, elektrolyty i ostatní. Měnil jsem i ty výkonovější odpory. Nejasné spoje jsem propájel. Předpokládám, že polovodiče budou v pořádku..nebo myslíte že hledat závadu i v nich? Zkusit odpory? A soustředit se pouze na zapalovací elektroniku nebo i tu druhou desku? Předem díky za odpověď.

Standa 04.06.2016 12:44:17

Jak jsem asi psal, my tu desku proklepáváme komplet celou na stav součástek a studeňáky. To není tak, že je špatný jediný kondík a ten se vymění a bude to fungovat roky dále. Po těch rokách je tam toho více.

Ivo 03.06.2016 19:54:41

Zdravím. Tak po měsíci bezproblémového provozu se závada opět projevila. Stav se překlopí do ohřevu zásobníku TUV, kotel hučí, ale není zapálen. K tomu musím pomoci změnou (-) teploty na termostatu zásobníku nebo vyp.a zap.kotle. Tento stav je opět nepravidelný. Kde prosím hledat závadu? Děkuji.

Standa 21.05.2016 13:00:19

Marné, máme akorát který vývod je k čemu a to je v návodu kotle. Schéma: prostě si sedněte ke kafi, desku vytáhněte, dejte si si před sebe, vemte si ještě lupu a malujte.

Ivo 19.05.2016 19:56:50

Zdravím. Kotel zatím šlape, jen bych chtěl někde sehnat el.schéma desky zapalovací elektroniky. Dá se k tomu prosím nějak dostat - nemáte někdo schéma k dispozici? Děkuji za odpověď.

Ivo 02.05.2016 22:18:16

Standa: zdravím a děkuji moc za cílenou radu! Zapalovací desku jsem vytáhl, pro jistotu vyměnil všechny kondíky na desce a za 60,-je opraveno! Zapaluje na první sepnutí ;) Mějte se hezky a přeji hodně spokojených zákazníků.

Ivo 24.04.2016 11:20:06

Děkuji za radu, hned zítra se na to podívám. Hezký den!

Standa 24.04.2016 08:44:18

Jestli zavčasu nevyměníte ten kondík, relé si domrvíte. On totiž jak se unavil, dodává hraniční napětí na relé a to jak píšete někdy zapálí, když je kondík dostatečně v pohodě, nebo nezapálí ale co hůř, pak s relé mlátí a kontakt na relé si tak zničíte. vyndejte desku, najděte si cestičku od cívky relé a kondík najdete, nebude daleko, šmejd. Dejte tam ale kvalitnější.

Ivo 23.04.2016 13:30:18

Díky za reakci, servisován kotel je, ale závadu dosud nikdo nezjistil, max.navrhují vyměnit desku spín.elektroniky, což je 1500 a bez záruky..Váš popis je přesně to co potřebuji. Studeňáky na desce jsem přepájel již před časem, na chvíli pokoj, nyní se to opakuje, ale studeňáky nevidím. Půjdu tedy cestou dle popisu. Zdá se, že relé necvakne, až cvakne, zapálí. Nyní se navíc někdy stane, že chvíli jiskří, než zapálí, jindy blafne hned. Zkusím tedy to relé. Nevíte, jaké to je? A ten kondík? Děkuji moc!

Ivo 22.04.2016 23:17:19

Díky za reakci, servisován kotel je, ale závadu dosud nikdo nezjistil, max.navrhují vyměnit desku spín.elektroniky, což je 1500 a bez záruky..Váš popis je přesně to co potřebuji. Studeňáky na desce jsem přepájel již před časem, na chvíli pokoj, nyní se to opakuje, ale studeňáky nevidím. Půjdu tedy cestou dle popisu. Zdá se, že relé necvakne, až cvakne, zapálí. Nyní se navíc někdy stane, že chvíli jiskří, než zapálí, jindy blafne hned. Zkusím tedy to relé. Nevíte, jaké to je? A ten kondík? Děkuji moc!

Standa 21.04.2016 06:05:19

Kotel má, předpokládám, servis. Takže okruh TUV: počínaje čidlem teploty TUV, pokračuje přes studeňáky na desce a konče kondenzátorem dávající napětí na relé spínající ohřev TUV na základní desce. Když to nesepne, je třeba si to otevřít a proměřit, kam ještě jde napětí a kam už ne. Hnedka bych šel po relátku, jeho napájení, popřípadě jestli cvakne, kontaktu.

luboš 14.06.2016 13:03:10 - poslední reakce: 14.06.2016 14:42:41 - Reagovat

chtel bych ze zeptat jaky typ kotle je immergas EOLO Star 23 kw

Standa 14.06.2016 14:42:41

Atmosférický s nuceným odtahem spalin. Umí průtokově ohřev TUV.

Jarmila 12.06.2016 10:29:55 - poslední reakce: 12.06.2016 11:23:54 - Reagovat

Dobry den, mam 7 let stary kotel Baxi 727 240i. Kotel mi hlasi chybu E35. Po nekolika restartech chyba zmizela, ale opet naskoci. Tepla voda tece stale, stejnym proudem. Muzete prosim poradit, co chyba znamena a co s ni delat?

Standa 12.06.2016 11:23:54

Pokud dosud nebyl problém a tohle to začalo dělat, pak v lepším případě ionizační elektroda nebo její okruh (kostra atd), v horším případě deska. Volat servis, ať se podívá co to je. Desku vám opravíme i se zárukou na opravené díly, ale musíte nám ji poslat poštou.

Michal 07.06.2016 19:58:14 - poslední reakce: 08.06.2016 18:41:19 - Reagovat

Stando,kotel je starý 5 let.Pravidelně každý rok servisovaný.Bohužel do výměníku nikdo nevidí.

Standa 08.06.2016 18:41:19

Každý kotel spouštěla firma, co má desítky oprávnění a školení, každý kotel spouštěl servisní technik, co má totéž. Každoročně končí desítky těchto spouštění u soudu, kdy to jak montážní firmy tak servisní technici všechno prohrávají - přečíst si návod je nad jejich síly. Vodní kámen v kotli ani zařízení spojeným s ním nemá vůbec co pohledávat, je to nesplnění montážních podmínek = ztráta záruky.

Bartek 08.06.2016 17:34:00

Nový výměník stojí kolem 12 000 Kč. Před jeho koupí doporučuji starý vyndat z kotle a natlakovat vstup a výstup TUV. Pokud bude tlak klesat, tak je to jasné, stále mám podezření na napouštěcí ventil.

Michal 08.06.2016 13:56:49

Stando,kotel napojoval a spouštěl servisní technik, tak že by to mělo být v pořádku.A vodní kámen je problém všech spotřebičů. Nebo máte jinači návrh?

Standa 08.06.2016 13:17:36

No právě že do něj nikdo nevidí. K tomu (zdaleka nejen) slouží návod k montáži, kde se praví co se musí udělat předtím, než se kotel na topení napojí, jaká voda se tam musí napustit, jak se musí provést pospojení a uzemnění trubek pod kotlem, páč jinak nám vzniká právě tady tohle, někdy to provrtá výměník, jindy jen odkouření, jindy plynovou hadici.... Děravý výměník je ještě super případ, jak sám píšete, skutečně dovnitř nevidíte, kde ještě je materiál načatý skoro na skrz a co rupne teď? Myslíte si, že výměník bude jediný, kde se takto bodová nebo jiná koroze vyřádila? Výměník byl jen enormně tepelně namáhán a povolil jako první...

Michal 06.06.2016 20:29:27 - poslední reakce: 07.06.2016 19:43:56 - Reagovat

Dobrý den. Mám kotel Ferroli Domitech F 24.Před rokem v létě mi zničeho nic pomalu začal stoupat tlak v topné soustavě.Po konzultaci se servisákem jsem nechal vyměnit expanzní nádobu,ale problém pořád přetrvával.Při další návštěvě mi vyměnil napouštěcí ventil v domnění,že mohl propouštět.Problém ale stále přetrvává.Můžete mi prosím poradit,kde se dá hledat chyba?Pokud uzavřu oba dva ventily od topení,tak problém pořád přetrvává.Z 1.2 baru se tlak zvedne na 3 bary za 3-4dny.Děkuji za odpověď.

Standa 07.06.2016 19:43:56

Záleží za kolik sežene servisák nový výměník, jak daleko k vám pojede a co se po výměně výměníku podělá ještě, protože díravý výměník, to už je sado maso neúdržba.

Michal. 07.06.2016 18:58:30

Děkuji za reakci.Všiml jsem si,že tlak pomalu stoupá při ohřevu užitkové vody,tak že i když nejsem odborník,myslím si,že vada může být ve výměníku.Vše ostatní už je vyměněno.Kolik mně bude asi stát oprava? Děkuji

Bartek 07.06.2016 00:05:04

Dobrý den, podobný problém jsem řešil a byl to napouštěcí ventil. Otázka je zda Vám ho vyměnil, nebo jen opravil, pokud je nový a nepropouští, tak Vám už zbývá jen vyndat výměník a natlakovat ho a zjistit, zda není propálený. Tento kotel má bithermický výměník, takže jdou obě trubky u sebe.

Filip 27.05.2016 16:42:31 - poslední reakce: 28.05.2016 11:05:04 - Reagovat

Dobrý den, mám ARISTON CLAS PREMIUM EVO Plynový závěsný kondenzační kotel, průtočný ohřev TUV,a chtěl bych radu,už to tu asi několikrát zaznělo,ale potřebuji poradit jako opravdovému hlupákovi. ;) na ukazateli dneska ráno bylo 0,5 bar,po otočení redukčního ventilu na kotly jsem se dostal na doporučených 1-1,5 bar ventil jsem zajistil a zpět zamáčkl,vodu jsem nechal stále puštěnou i pří regulaci tlaku,po několika hodinách na ukazateli ,bylo přes 3 bary a z kotle tekla voda. Proto jsem okamžitě vše vypnul vypojil kotel z el.obvodu a odvzdušnil radiátory,které pomohly snížit tlak na ukazateli.kotel jsem opět vypnul ,protože musím do práce a první otázka nestoupne tlak přes noc,když je kotel vypnut?nerad bych přišel z noční a byl vytopen. Pokud by byl někdo ochoten popsat co jsem udělal špatně ,a jak tomuhle předejít pokud někdy do budoucna opět tlak na kotli spadne. Děkuji předem za odpovědi

Standa 28.05.2016 11:05:04

Asi jsem to nenapsal dost jasně: pokud napouštěcí ventil protéká, bude kotel stále tlakovat a vytopí vás přes pojišťovací ventil. Jestli dřív nerupne někde třeba radiátor.

Filip 27.05.2016 20:24:34

Ano,ventil pod kotlem modre barvy,asi byl spatne dotazen,dnes jsem netopil,ale i presto se natlakoval na 3 bary,doufam ze v rezimu OFF neudela neplechu ,az se vratim rano z prace ,Dekuji za odpovedi

Filip 27.05.2016 20:21:58

Ano,ventil pod kotlem modre barvy,asi byl spatne dotazen,dnes jsem netopil,ale i presto se natlakoval na 3 bary,doufam ze v rezimu OFF neudela neplechu ,az se vratim rano z prace ,Dekuji za odpovedi

Filip 27.05.2016 20:05:05

Ano,ventil pod kotlem modre barvy,asi byl spatne dotazen,dnes jsem netopil,ale i presto se natlakoval na 3 bary,doufam ze v rezimu OFF neudela neplechu ,az se vratim rano z prace ,Dekuji za odpovedi

Bartek 27.05.2016 19:14:28

Dobrý den, nejdříve nám prosím napište co si představujete pod pojmem redukční ventil. Jestli je to napouštěcí (pod kotlem modré barvy), tak jste ho asi nedotáhl, jinak Vám kotel nemůže tlakovat, když netopíte.

Standa 27.05.2016 17:40:35

Jo a pokud napouštěcí ventil furt teče, zastavte ventil pdo kotlem na přívodu studené vody na koupání. Pokud vám ho tam montážník nedal, rozkopejte mu kurník, musíte pak zastavit vodu nejspíš v celém bytě. 3 bary to je tlak třicet metrů vodního sloupce, trpí celé topení, celý kotel, radiátory, spoje, oxydace vnitřku topení, ničí se pojišťovací ventil.

Standa 27.05.2016 17:38:12

Věc má vícero rovin: - Pokud dopouštíte vodu, nesmíte ji po dopuštění do kotle zapomenout zastavit. - pokud jste provedl na kotle řádnou akci k zastavení napouštěné vody a voda do kotle natéká dále, došlo zřejmě vlivem uvolněných usazenin před dopouštěcím kohutem k ulomení nějaké nečistoty a zanesení kohoutu, díky čemu nejde zavřít. - pokud jste měl tlak na kotle 0,5 baru, svědčí to o průšvihu s expanzomatem. Špatně nastavená expanze má obrovský vliv na pronikání vzduchu do topení a tím intenzivní korozivní proces celého topení - kyslík - oxydace, nazdar bazar, zdrávi došli. A nejen to, ale topení podstatně hůř topí a co znamenají kaly v takovém čerpadle, výměníku, trojcesťáku, ventilech topení, atd atd. všichni dobře známe. Podceňovat ji je neradno. Zavolejte servis, ať vám podle norem expanzi seřídí jak má být.

Filip 27.05.2016 16:49:17 - poslední reakce: 27.05.2016 16:49:17 - Reagovat

Dobrý den, mám ARISTON CLAS PREMIUM EVO Plynový závěsný kondenzační kotel, průtočný ohřev TUV,a chtěl bych radu,už to tu asi několikrát zaznělo,ale potřebuji poradit jako opravdovému hlupákovi. ;) na ukazateli dneska ráno bylo 0,5 bar,po otočení redukčního ventilu na kotly jsem se dostal na doporučených 1-1,5 bar ventil jsem zajistil a zpět zamáčkl,vodu jsem nechal stále puštěnou i pří regulaci tlaku,po několika hodinách na ukazateli ,bylo přes 3 bary a z kotle tekla voda. Proto jsem okamžitě vše vypnul vypojil kotel z el.obvodu a odvzdušnil radiátory,které pomohly snížit tlak na ukazateli.kotel jsem opět vypnul ,protože musím do práce a první otázka nestoupne tlak přes noc,když je kotel vypnut?nerad bych přišel z noční a byl vytopen. Pokud by byl někdo ochoten popsat co jsem udělal špatně ,a jak tomuhle předejít pokud někdy do budoucna opět tlak na kotli spadne. Děkuji předem za odpovědi

Jiřina 22.05.2016 21:05:44 - poslední reakce: 23.05.2016 18:04:06 - Reagovat

Dobry den, mam dotaz: kotel mi hlasi chybu E 133 do tet fungoval normalne, muzete mi prosim poradit dekuji

Standa 23.05.2016 18:04:06

A teď si tipnu, co vám kominík udělal pro změnu jak opravoval to odkouření: buď mu to zase spadlo jak to bylo, nebo spíš někde při tom opravování povytáhnul vnitřní trubku odkouření z gumičky, takže si kotel při chodu nasává spaliny a dusí se jima. Páč je to ale v záruce, volejte servis, který vám to v takovém stavu spustil, ať to dá do pořádku. Měřák spalin oklamžitě zjistí, jestli se v přívodním vzduchu nachází spaliny. Pan servisák, co to spouštěl, je za stav toho kotle zodpovědný na svoje náklady, pakliže kotel nebyl namontován tak, jak to chce podle návodu kotle výrobce.

Jiřina 23.05.2016 08:28:45

Prominte, jmeno kotle je Baxi novula duo- tec, kotel je stary cca 4 mesice. Kdyz nam kotel namontovali ukazoval poruchu E 53, kominik zjistil ze jsme meli kourovod do protispadu (chybou sadrokartonaru kteři si pri snizovani stropu prizvedli kourovod. Zavadu jsme odstranili pak kotel fungoval cca 2 mesice bez problemu. Az tet hlasi chybu E 133

Standa 23.05.2016 08:11:51

Kdybysme vám měli radit tak ledabyle, jak kladete otázku, daleko bychom se nedostali. Jak se váš kotel přesně celým jménem jmenuje? Je to Baxi, podle kódu chyby. Ale model? Baxi chyba E 133 volejte servis, sami s tíém nehnete. Pokud je kotel starší pěti let, připravte si cca 8 tisíc na novu základní desku, na které odešel kondenzátor a nikdo to nechce opravovat. Jiná možnost v případě, že to bude deska: desku vymontěte a pošlete mi ji, my vám ji opravíme. Pokud to deska nebude, chyba znamená ztrátu plamene za provozu nebo nezapálení. A to je rozesazené odkouření, chyba v okruhu ionizace, chyba v dodávkách plynu do spalovací komory, parchant holub sedající si na komín, atd atd. Za studena kotel chytá a za tepla padá do poruchy?

Michal Knebort 16.05.2016 20:19:57 - poslední reakce: 21.05.2016 21:52:28 - Reagovat

Dobry den mám kondezacni kotel baxi duo-tec+24 je starý 5 měsíců a 2×do týdne mi hlásí poruchu e128 chyba plamene...prosím o radu.dekuji

Standa 21.05.2016 21:52:28

Pane Knebort, myslet znamená ...ehm... vědět. Vy máte nový kotel, k němu návod. V tom návodu je jasně a i pro laika srozumielně uvedeno, jak se má kotel při montáži zapojit a co se všecko musí dodržet a udělat. Na to jste si zaplatil montážní firmu. Pokud je tam taková závada, kdy je asi silně doprasené odkouření, pak pardon, ale hoši, tadyhle jste něco nedodrželi při montáži, valte to opravit v rámci reklamace. Vidím to na rozesazený komín v některém spoji. Vy si vezměte návod a větu po větě si projděte váš kotel, jak je namontovaný. Zaručuju vám tady, že to montážní firma neudělá, to jsou totiž takoví "borci", že si návody zásadně nečtou. Na co, že? Dělají to tak už dvacet roků... Ne aby vás napadlo se do toho montovat, je to vzáruce, všecko uvést do stavu, který výrobce vyžaduje.

Michal Knebort 21.05.2016 20:42:09

Dobrý den,servisní technik přijde až za týden,teď mi to občas hladí chybu e53.myslíte že mám kotel odstavit úplně než přijde?děkuji za odpověď

Michal servis BAXI 17.05.2016 23:12:22

Dobry den jak pisi kolegove (od zacpaneho odtoku kondenzatu az po spatne spalovani protoze vam na komine sedavaji ptaci to muze byt cokoliv). Zavolat servisaka kdo to uvadel do provozu.

Standa 17.05.2016 14:08:11

Doplním pana Bartka: asi kvalitní montáž.

Bartek 17.05.2016 13:43:11

Dobrý den, kotel je nový, tak není co řešit, těch věcí proč je více, Vy si můžete zkontrolovat jen komín, zda není problém v něm, jinak servis.

Josef 03.05.2016 21:28:45 - poslední reakce: 12.05.2016 07:23:22 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel ideal independent c 24 a neteče mi teplá voda, když přepnu na topení, tak teče jen chvilku. Co s tím, děkuju

Standa 12.05.2016 07:23:22

Tak asi ten problém pán už nemá.

Standa 04.05.2016 18:01:59

Ani čárka česky na netu o tom kotle!!!! Chtěl jste asi napsat, že voda přes kotel má průtok dobrý, ale neteče teplá voda, jen studená. No, nevím jak to v kotle je uvnitř, ale hledal bych u čidla TUV (některé kotle umí zobrazit jeho poruchu, váš taky nebo ne?) nebo spínače tuv, zkuste oddeklovat kryt a udělat slušné fotky vnitřku kotle.

šmíd 01.05.2016 11:43:12 - poslední reakce: 01.05.2016 22:47:49 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel Baxi nuvola 3 Comfort 140Fi.Vždy na začátku topné sezony a na jejím konci tj. teď poslední týden v dubnu se na kotli zobrazuje opakovaně porucha 03E zásah termostatu spalin. Servisák tvrdí, že do manostatu se dostává zkondenzovaná vlhkost (není schopen zjistit proč). Závadu odstraní,ovšem za den až dva je závada stejná. Jinak celou topnou sezonu kotel funguje bez závad. Přívod vzduchu plastovým potrubím 80mm přes venkovní zeď, odtah spalin zaústěn do vyvložkovaného komínu. Poraďte prosím jak tuto závadu v tomto období odstranit. Děkuji

Michal servis BAXI 01.05.2016 22:47:49

DObry den pokud neni dobre udelane odkoureni tak se muze stavat ze kondenzat tece zpatky do kotle. Pokud servisak rozdela hadicky a manostat a najde v nem vodu dopurucuji lapac kondenzatu a mate vyreseno (krom toho vam nebude tolik reznout kotel).

Standa 01.05.2016 18:30:49

Důvodů může být hodně a vzhledem k tomu, že to na rozdíl od servisáka nevidím, rozepisovat se tady o jednotlivých možnostech nebudu, páč se nikdy netrefím a bude to něco jinšího. Servisák ví, jak má být kotel připojen z hlediska odkouření atd. Je to podle předpisů?

Honza 24.04.2016 20:23:35 - poslední reakce: 28.04.2016 20:46:10 - Reagovat

zdravím, kupuji dům a je vybaven kotlem značky Ariston B60 24 BI. mohl bych se zeptat co je to za tip a celkové informace o něm? Děkuji

Honza 28.04.2016 20:46:10

Děkuji, určitě ho budu chtít. Na štítku ze spodu kotle jsem našel B60 24 CF pospisil.hans@seznam.cz

Bartek 25.04.2016 23:55:43

Dobrý den, nebudu Vám zde popisovat tento typ kotle, pokud máte zájem o manuál, tak se Vám ho pokusím zajistit a poslat. Napište mi na email.

Aleš Smržovka 25.04.2016 05:56:18 - poslední reakce: 27.04.2016 06:48:57 - Reagovat

Dobrý den. Máme kotel Ferroli, typ nevím - je to turbo kotel s výměníkem na vodu. Problém - nastavím tlak v soustavě na 1 bar. Zapnu vytápění a během 2 min. tam jsou 4 bary a přebytečný tlak vyteče vypouštěcím ventilem. Večer když přestaneme topit, a vychladne voda máme ráno tlak na 0. Můžete mi poradit v čem je problém? Může to být nefunkční expanzomat nebo je to jiná závada? kolik může stát oprava?

Standa 27.04.2016 06:48:57

Kolik může stát oprava čeho? Kým, odkud ten člověk jede, kolik si účtuje za kilometr, kolik za hodinu? Co tam všechno najde? AHA!!!

Bartek 25.04.2016 08:29:23

Dobrý den, vypadá to na expanzomat bez tlaku, možná pomůže jenom jeho dofouknutí, případně výměna.

Petr 25.04.2016 17:08:47 - poslední reakce: 27.04.2016 06:47:48 - Reagovat

Dobrý den. Před cca 1 rokem jsem si pořídil kondenzační plynový kotel BAXI Nuvola DUO-TECH 24KW KOMBI. V poslední době se začala objevovat chyba "118 - Příliš nízký tlak hydraulického okruhu". Kotel je instalován na stěně poměrně prostorné místnosti WC. Vzduchový přívod je natažen z vedlejšího světlíku. Je možné, že není ve světlíku dost vzduchu?

Standa 27.04.2016 06:47:48

Jinými slovy trochu ušla expanzka a musí se dofunět. Jenže ne jak si myslíte. Pravidelným servisem i s řádným protokolem v jakém jsou součástky kotle stavu) za trvalý klid od kotle!

Bartek 25.04.2016 23:53:17

hydraulický tlak vzniká v kapalinách, to znamená, že nemáte dostatečný tlak v topení. Po roce by měla následovat roční kontrola kotle, s doplněním expanzomatu a dopuštění vody do systému. S přívodem vzduchu do kotle to nemá nic společného.

Kateřina 10.04.2016 07:35:51 - poslední reakce: 10.04.2016 17:31:10 - Reagovat

Dobrý den,máme kotel Baxi ecofour a skončila mi tam chyba E 10. Co s tím? Děkuji

Bartek 10.04.2016 17:31:10

Dobrý den, je potřeba dopustit kotel vodou, na spodku kotle je napouštěcí ventil. O pár příspěvků níže je tato porucha již popsána.

michael 12.05.2015 20:15:32 - poslední reakce: 03.04.2016 16:26:18 - Reagovat

dobry den mam baxi eco 20 fi a i kdyz mam vyple topeni a sprchuji se dochazi k ohrevu vody v radiatorech topeni. je toto normalni nebo se jedna o nejaky problem na kotli? diky

Standa 03.04.2016 16:26:18

Herdek, hoši, to se fakticky jmenuje Baxi ECO 20 Fi? Není to nějakých 240 Fi nebo takové nějaké větší číslo? Eco 20 tedy neznám.

Martin 03.04.2016 15:21:21

Dobrý den, pronajal jsem si byt s kotlem totožným s vaším, ale nemám k tomu žádný manuál pro ovládání a údržbu. Majitel-ka o tom nemá ani tušení a předchozí pronajímatel všechno vzal a nedá.. Nemáte k tomuto kotly nějako udokumentaci nejlépe ofocenou v PC? Děkuji Martin (Luže)

Standa 14.05.2015 06:08:07

Ještě jsem zapomněl: a pokud se to fofrem neodstraní, můžete měnit rovnou náhon, kde se vyhňoucá plastový ozub, jak se trojcesťák snaží dostat kam má a nejde mu to skrz tu nečistotu na osičce. To nemluvím o luxus spotřebě plynu při ohřevu TUV, kdy se ohřívají radiátory a celá operace ohřevu TUV trvá násobně déle.

Standa 13.05.2015 06:14:48

V trojcestném ventilu (nejen tam samozřejmě ale v celém systému) je svinčík, část je ho přilepena na osičce a musí se vyčistit. Zastavit kohouty pod kotlem, sundat spodní kryt kotle, z kotle vypustit vodu, nechat pod ním nějakou vaničku nebo hadr, sem tam něco kápne, vyžblunkne nebo vyčůrá, podle toho kde chytne voda "srk", sundat shora trojcesťáku jeho náhon (ten černý plast - pod ním je prostá ocelová U spona na vytažení kombinačkama), vyndat samotný trojcesťák (drží na třech matkách plus těsnění 3/4" klíč č. 30, zadní matka klíč č. 30 ale zkrácený, klasický tam nedostanete - Italové), rozebrat jednu stranu trojcesťáku, inteligentně si položit věci jak jdou za sebou aby se tam daly zpátky stejně nebo si to raději vyfotit, jsou to vždycky dvě věci, vyčistit vzorně kartáčkem na zuby jak šoupátka, jejich osičky, tak vnitřek, kdyby jste to mrsknul na pět minut rozdělané do vřící kyselinky citronové nic se neděje, jen budete mít z trojcesťáku hóšu, páč naprosto zrůžoví, ale čisté to všecko bude jako lilie. Dát ty věci po složení správně zpátky, dotáhnout matky na koncích trojcesťáku a trojcesťák vrátit zpět. Nové těsnění všude!!!! Všechny tři zkrátka vyměnit. Nezkoušejte tam dát ty staré, budete to muset vyndat, poteče to. Pak pomaličku a s citem napustit kotel vodou. Pak vám to beztak hodí pár poruch jakože nedostatečný oběh (vzduch v systému - povolit matku na čerpadle kudy to ubzdí - dejte si pod to hadru, trošinku to bude kapat) no a heuréka, we win. Přitom ještě malinko budete muset připustit vody. Když budete v tom, že budete mít kotel bez vody, ještě si změřte a dofučte expanzomat na 1.0 bar. Vodu pak na 1,2 bar. V případě plechových nebo starých litinových radiátorů na 0,8 bar expanzomat a 1,0 vodu do topení. No a touto operací jste vyčistit trojcesťák, zatímco celý zbytek systému je co? No je za... co? No je zasraný, Halík! Takže poruchu jste pro tentokrát odstranil a už se vám tam hrne další svinčík ze systému. A on neničí je trojcesťák, ale všechno. Výplach systému! Namáhá se nebo se rovnou hobluje i čerpadlo, namáhají se další věcí a kotel jde kam? Do kopru! Nové kotle nesnesou špínu, špatnou vodu, nesmyslné nastavení, neúdržbu a co? A vajíčka. Ty snášejí slepice. Takže právě jste seznal, že si pana Bártka prostě zavolejte, protože to sám nedáte. Jakmile si sám kotel "složíte" a ono to nepojede, každý servisák vám od toho uteče a můžete hodit kotel kam? Koze do nápoje. PS: nechtěl jsem vás nikterak těšit, ale jen vám ušetřit náklady no brzký nový kotel.

Bartek 12.05.2015 20:25:41

Dobrý den, propouští Vám trojcestný ventil, řešení: nechat opravit, nebo v létě zavírat ventil pod kotlem do topení.

Tomáš 01.04.2016 12:55:18 - poslední reakce: 03.04.2016 16:23:17 - Reagovat

Zdravím,máme kotel DAKON BEA 24 BT(r.v.2004) Problém,je že neškrtne jiskra...po sepnutí jen oranžově problikne kontrolka s přeškrtnutým plamenem...Prosím poraďte čeho se chyba týká a na kolik mě vyjde oprava.Děkuji moc.

Standa 03.04.2016 16:23:17

Pokud prověřil ukostření hořáku a je OK, pak je to zapalovačka. Pravidelně nějaký kondík, nedodá potřebné napětí, nesepne relé a prostě to nejede. Za pětibábu opravíme. Pokud není už moc vypálený tišťák.

Tomáš 01.04.2016 13:19:54

Tak servisák říkal,že to může být zapalovací deska a ta se případně mění za novou...cena prý kolem 2000,-...Jaký na to máte názor vy?Děkuji.

Michal 03.04.2016 13:01:33 - poslední reakce: 03.04.2016 13:01:33 - Reagovat

Mam nizky tlak vodz v plynový kotle junkers ceraclass. Te.775181088

Petra 01.04.2016 16:38:18 - poslední reakce: 02.04.2016 12:50:11 - Reagovat

Dobry den. Mam doma kotel baxi eco3 compact. Rano byl ok a ted mi to pise E10a nic. Co s tim mam prosim delat? Dekuju

Bartek 02.04.2016 12:50:11

Dobrý den, máte v kotli malý tlak, je potřeba dopustit vodu do systému napouštěcím ventilem pod kotlem.

Jan Šubrt 30.03.2016 20:39:23 - poslední reakce: 01.04.2016 06:53:09 - Reagovat

Dobrý den, mám v bytě kotel Ariston clas 24 CF. Při puštění teplé vody mi z kohoutku teče voda studená a radiátory se začnou ohřívat, chtěl bych se zeptat, čím by to mohlo být způsobeno a kolik může stát oprava. Byt mám v podnájmu a opravy do určité částky hradím ze svého, tak ať vím, jestli otravovat majitele. Předem děkuji.

Standa 01.04.2016 06:53:09

No tento způsob opravy je naprosto to samé, jako když vám vyjetý olej v autě vylágruje motor a vy tam dáte motor nový a olej tam necháte. Příčina není pokažený trojcesťák, to je následek, příčina je svinčík v topení, co se dostává do kotle. Trojcesťák byl nejslabší kus asi psychicky, spadl do propasti jako první, ale na její hraně stojí všechno, s čím topná voda v kotle přichází do styku. Od čerpadla, přes tlakový spínač, automatický hrnek, výměník, trubky kotle, atd atd,

Jan 30.03.2016 21:26:11

Děkuji za rychlou odpověď. Zítra zavolám na servis.

Michal servis BAXI 30.03.2016 21:10:08

Dobry den na 90% to bude zaneseny tricestny ventil nebo vadny motor ventilu.Jde o to zda to servisni technik vymeni nebo vycisti. Nastesti Ariston nedelam ale u baxi by cena byla za vycisteni (vymena za repasovany) cca 1500 i s cestou. Vymena noveho cca 3000.

kvetoskubicik@seznam.cz 29.03.2016 12:37:11 - poslední reakce: 01.04.2016 06:50:13 - Reagovat

Dobrý den, prosím o radu. Máme kotel Ferroli DOMIcompact F 24 stáří cca 8 let. Stává se, že kotel nereaguje na daný pokyn termostatu - vypnout a jede dál. Termostat je v pořádku i přívodový kabel. Kotel reaguje i na jiný podnět, např. po zastavení teplé vody, začne topit, i když nemá topit. Děkuji za odpověď. Zajímá mě i cena případné opravy.

Standa 01.04.2016 06:50:13

Nemohu najít návod k tomu kotlu. Je to asi průtokáč, že? No: "stává se" - takže to dělá nepravidelně? Termostat je v pořádku, takže jste si ověřil, že jeho kontakt je skutečně rozepnutý, když se toto stane? Po zastavení teplé vody začne topit, tomu mám rozumět tak, že nepřestane hořet plamen. Viděl bych to, pokud je kotel průtokáč a má spínač průtoku, na spínač průtoku, který zůstane viset. Jinak z vašeho dotazu jde velmi těžko něco blíže zjistit, máte asi pocit, že všichni nazpaměť ten kotel znají. Více vám s takovým dotazem nepomohu.

Pavel 13.03.2016 10:37:01 - poslední reakce: 24.03.2016 14:19:07 - Reagovat

Dobrý den, prosím o pomoc a radu. Máme: - Kotel Baxi Ecofour 24 do komína-stáří 4 roky. - Voda velmi tvrdá a kamenitá. Město Slaný. - Kotel čištěn 1 x 2 roky vč výměníku(chemické čištění-naposledy před 2 dny) - Napojení vody do i z kotle z plastových trubek. - Rozvody vody nové před rokem přesně. - Použití na TUV i topení - Na displeji žádná chyba. - Voda se neztrácí, tlak dle ukazatele stále velmi dobrý - Topení běží jak má. - Teplota vody do baterie nastavena na 50° - Teplota vody do topení nastavena na 45° - Sítka u umyvadel jsou vyčištěna a čistá. - Filtr z kotle do TUV není namontován Problém začal cca před týdnem,(celý rok vše funguje výborně) kdy se začal ztrácet tlak pouze teplé vody! Studená má tlak stále super. Přepnutím pákové baterie do teplé, klesne tlak vody a teče pouze čůrkem. Při zapnutí teplé vody v umyvadle a ve sprše pouze na teplou vodu teče z obou velmi malý proud vody. Nelze používat dvě baterie zároveň. Při samotném sprchování je proud teplé vody velmi nízký. Někdy ani kotel nesepne, při přepnutí pákovky na teplou vodu. Dle diskuzí zde mě napadá: vyčistit NTC čidlo, ale to by mělo jen říci, že má zapnout TUV, kde se tedy může ztrácet tlak Teplé vody? Servisák tu už byl 2x a stále nefungujeme. Děkuji za každou pomoc a radu

Michal servis BAXI 24.03.2016 14:19:07

Ano presne tak jedna se o ulrazvuk. Kontakt : Michal.Straka85@gmail.com nebo 777646626

Standa 19.03.2016 20:57:23

Myslí pan Michal ultrazvuk?

Bartek 17.03.2016 08:10:04

Pane Michale, trošku postrádám smysl Vašeho příspěvku, neuvádíte na sebe kontakt, takže kam se mají lidé obracet pro Vaší radu?

Michal servis BAXI 16.03.2016 21:18:16

Dobry den jak pise kolega vareni dlouhou dobu v kyseline neni dobry napad i kdyz citronovka je z kyselin karboxylovych nejslabsi a temer nerozpousti kovy. Pri vysoke tvrdosti vody dojde potom k zaneseni rychleji (kyselina povrch zdrsni a kamen se usadi rychleji) je pak na zvazeni zda vydrzi dele nez se bude porizovat jiny kotel. Pro cisteni alfalaval mam specialni zarizeni ktere vycisti na 100% kazdy vymenik ze v nem nezustane ani smitko ale ma to sve uskali. Muze se stat ze vrstva kame zalepila uz vzniklou prasklinu mezi prim/sec a jak se kamen dostane ven potece do topne vody uzitkova. V tomto pripade si nic neuctuji a posilam za cenu postovneho zpatky zakaznikovi jinak cena individualne dle poctu desek ci velikosti prim. vymeniku vcetne nerezoveho z kondenzacniho kotle. Ale klidne i poradim jak mensi znecisteni efektivne odstranit.

Standa 16.03.2016 08:12:30

Pane Pavle, ještě upozornění a asi hodně důležité: tou kyselinou se tamotuď, jak jste viděl jak voda zelenala, rozpustila i nějaká měď. Vy jste to měl vařit, dokud byla vidět reakce, bohužel tak to bylo zaneseno, protože prohánět tím kyselinu je, jak jsem psal,jednak nepříliš účinné ale hlavně tímto způsobem rozpustíte spíše výměník než kámen. No a po vyčištění se neradujte: povrch výměníku vevnitř byl narušený a usazování kamene bude teď násobně rychlejší. Čili firma Rainfresh, jejich Vital střední, před něj filtr a máte po starostech. Je to totiž jediná mě známá a především mnou ověřená věc, co opravdu funguje aby se kámen neusazoval, vodu ale nezměkčuje.

Pavel 15.03.2016 20:59:54

Dobrý večer, Tak uvařeno dle receptu pana Standy. Vařilo se 4 hodiny a pořád bublalo, nicméně, po vyndání bylo znát velké zlepšení. Namontováno, vyzkoušeno a tlak se objevil mnohem, mnohem lepší. Nicméně jsem ještě jednou zavolal jiného servisáka z okolí. Napojil se na zespodu na přiruby a pod lehkým tlakem čističkou asi hodinu čistil výměník. Snad jsem to naspal srozumitelně. Výsledek je ten, že vše je v normál, tak jakoby bylo vše nové. Pane Stando děkuji velice za radu. Byl jsem pochválen, že je to super postup a rozhodně to pomohlo rychlejšímu čištění a vyčištění. Hezký večer a děkuji Pavel

Standa 14.03.2016 06:08:26

Jak to může ten chlap vrátit ucpané zpátky? Princip účinnosti kyseliny citronové je v tom, aby byl roztok horký, což zajistí horká voda kolem výměníku v hrnci. Zbytečně to neřeďte - tzn. aby se vám nedostala voda z hrnce dovnitř výměníku.

Pavel 13.03.2016 21:14:37

Dobrý večer, výměník nelze čisti pod tlakem, vývody nemají závity, a tedy se to pouze namáčí v kyselině. Dnes jsem nechal vyčisti znova jiným servisákem. Také pouze namočil v kyselině. Výsledek je stejný. Když jsem jej měl venku, zkusil jsem fouknout pousou do jednoho otvoru. Na stejné straně to šlo v pořádku. Na druhé velmi z tuho, spíše vůbec. I voda když byla nalita do jedné díry ve výměníku, tak krásně probulala a vytekla ven. U druhé díry ani nevytekla. Je to asi jak píšete, že sekundár jde hůře, ale v mém případě nejde vůbec! Hned zítra dopoledne vyzkouším Váš postup a dám vědět. Děkuji Pavel

Standa 13.03.2016 20:45:30

Gumičky samozřejmě pryč, očistit, namáznout silikonem. Když to budete vracet, jak dosedací plochy, tak gumičky nesmí mít na sobě zrníčko bordelu, nebo to poteče. Jo, Alfa Laval drží jen na dvou imbusech uprostřed na obou krajích, když ho budete povolovat, dejte si pod to hadr, trocha vody vždy vyteče.

Standa 13.03.2016 20:42:55

Nic moc se neděje. Kus kamence se někde utrhnul a ucpal to. Nebo více kousků. To čištění výměníku Alfa Laval chemií dělal pán serviseman čerpadlem? Pakliže ano, nelze se diviti výsledku. Pakliže ne, udělal při čištění chybu. Pokud ženete kyselinu výměníkem, zaprvé nikdy nedočistí rohy a jiné nepřístupné místa, tam totiž průtoková voda nejde, razí si cestu nejmenšího odporu. Zadruhé si kyselina tímto způsobem vezme velkoé množství mědi z výměníku, za chvíli ho zlikvidujete. Řešení je prosté: zastavte pod kotlem jak přívod vody na ohřev tak topení, kotel vypusťte a pusťte taky kohoutek s teplou. Pak vyndejte Alfa laval ven. Zkuste si profouknout pusou primární okruh a pak sekundární okruh. Sekundár i když je zcela čistý, jde hůř, má menší průtok. Tam uvidíte, jestli je zacpaný Alfa laval nebo je problém dále v trubce směrem ven k PPR pod kotlem. Čištění Alfa lavalu. Poznačte si, jak tam byl. Kde je vrch. Do hrnce s vodou položte Alfa Laval a napusťe tam tolik vody, aby nezalila ty čtyři otvory. Nezalila. Pak ho vendejte a dejte vodu vařit. Až bude voda vařit, šoupněte tam Alfa laval, nesmí se zalít ty otvory, ak si vemte trychtýřek, kyselinu citronovou a naběračku.Trychtýřkem vpravte kyselinku do díry sekundáru, klidně i do obou a zalejte vřící vodou z hrnce. Teď uvidíte reakci na kamenec z otvorů. Dolejte vodu skoro po vrch vnitřku sekundáru a vždy, když kyselinka vyreaguje a přestane šumět ven, přispyte trychtýřkem další. Jakmile kyselinka nebude reagovat, vodní kámen byl rozpuštěn. Vytáhněte kleštěma Alfa laval z vřící vody ven, ochlaďte ho, propláchněte s sodou bikarbonou s vodou nalijte dovnitř, protřepte, vypláchněte a pořádně propláchněte. Hubou zkuste zafučet, musí bý trolinku horší profuk než přes primár. Bacha! Ten svinčík z toho Alfa lavalu pokračuje trubkou dále, zkuste profouknout trubku pod Alfa lavalem směrem k vývodu teplé vody. To je celé. Hlaste hlavně, jak to dopadlo.

Lenka 22.03.2016 08:19:53 - poslední reakce: 23.03.2016 00:20:02 - Reagovat

Dobry den, Jsem v najemnim byte a mam zde kotel ferroli pry je 3 Roky stary ohrev vody a topeni a posledni dobou mi to I nekolikrat za sebou hlasi kod A 41bohuzel nemam zadne Papiry od kotle pouze potvrzrni o revizi. A nikde nemohu Najit co tento kod znamena . Poruchu zdy odstranim tlacitkem reset ale mam strach aby se neco nepokazilo kdyz to neustale resetuji. Muzete mi prosim poradit zda je zavada vazna dekuji.

Bartek 23.03.2016 00:20:02

Dobrý den, vypadá to, že máte kotel ECONCEPTtech. jedná se o chybu hlídání plamenu, budete mít asi zanesený snímač v hořákové komoře. Kotel má hliníkový výměník a ten se zanáší, pokud neprovádíte jeho čištění.

Standa 22.03.2016 19:08:33

Máte pravdu, nejde to najít, ani manuál k Ferolli ve všech jazycích. Nic. Já neporadím, Ferolli nedělám.

Ivo 22.03.2016 07:56:33 - poslední reakce: 22.03.2016 19:05:22 - Reagovat

Prosim o informaci k cemu je urcen Beretta komunikátor Opentherm pro Exclusive Green. Chtel bych se napojit dalkove na svuj novy kondenzacni kotel 25 RSI. Mohu tento modul vyuzit ke sberu dat z kotle?

Standa 22.03.2016 19:05:22

Kotel 25 RSI neznám, neznám ani komunkátor Beretta, nemohu sloužit.

David 17.03.2016 09:02:15 - poslední reakce: 19.03.2016 20:56:17 - Reagovat

Dobry den, mam byt o vymere 75 m2 s vyskou stropu cca 3m. Byt je v patem patre, nade mnou jeste jeden byt. Tepelna ztrata bytu je cca 6 kW a potreba energie cca 22 MWh/rok. Dum je cihlovy, nezatepleny, okna plastova. Topenar mi doporucuje kotel baxi nuvola duotec 16. Je to dobra volba? Ptam se hlavne na kvalitu kotle a pak take zda vykon odpovida vlastnostem bytu. diky moc za rady

Standa 19.03.2016 20:56:17

Kdybych si měl volit, Baxi nikdy. Jenže ty Baxi, co v jednom kuse opravuju, mají jedna vedle druhé nejméně tři hrubé montážní závady. Přečtěte si poslední větu mého úvodního příspěvku a tu si opakujte, jakmile vám kotel někdo namontuje. Ne, prostě pokud to nebude jak má, nebude žádný spoehlivý kotel.

David 17.03.2016 23:07:38

Děkuji moc, už to studuji. Takže značka Baxi je spolehlivá a není to nějaká levná náhražka, která se mi i přes pravidelnou údržbu rozsype po skončení záruky?

Standa 17.03.2016 18:32:29

Kotel Baxi: Malinko samozřejmě menší výkon do ohřevu TUV, ale i Thermony s 12 kW výkonem ji ohřívají dobře. Spodní výkon při TS 50/30°C je 2,4 kW, luxus, pak už zbývá jenom dodržet návod k instalaci a kotel pojede jako divý. Zde něco ke studiu: http://www.baxi.cz/res/data/008/001000.pdf?seek=1371105891 A zde návod: http://www.baxi.cz/res/data/008/001032.pdf?seek=1391175686 a zde si pořádně přečtěte Všeobecná nastavení. Bez toho, aniž toto bude provedeno, se nemusíte vůbec ptát na to, zda je to dobrý nebo špatný kotel. Ani Mercedes vám na vyjetý olej s tlakem v pneumatikách 5 bar dlouho nepojede.

Michal 07.03.2016 21:24:49 - poslední reakce: 08.03.2016 17:03:02 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel Baxi Mainfour. Poslední dobou mi téměř každý den, někdy i několikrát za sebou píše chybu E32, kterou odstraním tlačítkem reset. Kotel mám zapnutý na ohřev vody i topení. Tato chyba se zobrazí vždy při sprchování teplou vodou, a v tom případě přestane téct horká voda. Dle manuálu by to měl být vodní kámen, ale technik, který se byl na kotel podívat vyměnil nějaká čidla, ale řekl, že nevím čím to může být. Určitou dobu tato chyba naskočila cca 1-2x za týden, ale teď opět každý den. Neporadil by někdo v čem může nýt problém? Děkuji

Standa 08.03.2016 17:03:02

To je znamení, že v expanzomatu je málo vzduchu. Postup pro dohuštění: zstavit ventily topení pod kotlem, z kotle vypustit vodu tak, aby talk byl 0,0 bar. Pak změřit expanzku. Pak ji dohustit, pokud je domek přízemní nebo máte starší radiátory, hustěte jen na 0,8 bar, pokud je domek patrový nebo jsou nové radiátory, huštěte na 1,0 bar. Zkuste slinou, zda neuchází ventilek. Pokud je vše OK, napusťte pomaličku vodu do kotle, tlak o 0.2 bar větší než máte v expanzce. Tuším, že přestanou problémy i s tou první poruchou.

Michal 08.03.2016 16:06:10

O průtokoém spínači jsem nic v manuál nenašel. Průtok teplé vody neumím posoudit,je to první kotel se který mám zkušenost. Včera a dnes mi navíc začal někoikrát házet chybu E10 (Neproběhlo sepnutí tlakového spínače Ověřte, zda je v systému předepsaný tlak.) Tlak ukazuje manometr nízký, tak napouštěcím kohoutem navýším lehce tlak, tak aby chyba zmizela a kotel začal pracovat, kotel začne jet, ale po určté době tlak stoupe tak, že z pojistného ventilu začne kapat voda, tak ho musím uvolnit a odpustit vodu, aby klesl tlak. A tohle několikrát za den.

Standa 08.03.2016 07:59:27

Jaký je průtok teplé vody? Teče dobře nebo už špatně? Marně se domýšlím, co ten Mainfour signalzuje a čím to signalizuje. Napadá mě jedině že tam má někde průtokový spínač a průtok už je měnší a tak nesepne a hází tuto chybu. Mrkněte do návodu kotle, jestli má Váš kotel ten průtokový spínač teplé vody.

Jaroslav 07.03.2016 08:33:48 - poslední reakce: 07.03.2016 17:26:31 - Reagovat

omlouvám se,na takovém foru jsem poprvé,a skutečně jsem nevěděl co vše je nutno uvádět

Standa 07.03.2016 17:26:31

Jen se vžijte do toho, koho se ptáte, že o vašem problému nic neví.

Jaroslav 05.03.2016 09:19:07 - poslední reakce: 07.03.2016 09:54:24 - Reagovat

zdravím,mám kotel Baxi Ecofour 1,24F Kotel mi zhasíná a hlásí poruchu E 35 po zmáčknutí tlačítka Resset normálně naskočí a topí.tato závada se však stává i 6-7 denně,v noci pravidelně,tak že ráno chodím do sklepa kotel nahazovat.mám jej od května 2012 bez problémů,a za stejných podmínek až letošní zimu začal blbnout.prosím o radu

Bartek 07.03.2016 09:54:24

Dobrý den, nevím zda Vám, nebo někomu jinému jsem zde psal, že E35 je vada el. desky. Zavolejte si servisáka, ať Vám desku na zkoušku vymění a uvidíte.

Standa 06.03.2016 21:12:20

V pondělí a přes týden už nemám čas, na to váš rovnou upozorňuju.

Standa 06.03.2016 08:24:40

nebo ještě dnes, v neděli, kdy se válím, zvedněte telefon: 603 812 644

Standa 06.03.2016 08:20:59

Prosím vás, pane. Napřed si po sobě přečtěte váš dotaz a zkuste se vžít do nás, že my skutečně nevíme, opravdu nevíme bo nebyli jsme u vás, jestli ten sklep je sklep bytu, domku, že nevíme, odkud bere kotel vzduch, co tam servisák všechno dělal a proč nezkusil důkaz že to je skutečně přívodním vzduchem... Že je kotel turbo sice poznám podle názvu, ale v jakém je umístění atd promiňte, ale že tam byl servisák, to mám hádat nebo jak si to představujete? Chcete radu a zadarmo? Tak prosím podstatné věci, bez vašich názorů a všecko popsat. Děkuji.

Jaroslav 05.03.2016 22:39:26

servisák tu byl,rozdělal to včetně spalovací komory a nic nenašel řekl,že je špatný přívod vzduchu,4 roky je to uplně stejně a najednou je špatný přívod vzduchu?zřejmě si zavolám ještě jiného servisáka.

Standa 05.03.2016 17:29:44

V návodu máte u poruchy plamene napsáno, abyste volal servis. Ten kotel je levný šrot, nečekejte od elektroniky, že vám ukáže místo, kde porucha je nebo dokonce jak ji odstranit. Porucha plamene může být celá řada důvodů, já vám řeknu, že je to tamto a vám vzápětí po vašem zásahu kotel detonuje, protože tato porucha je na to jak dělaná a plech poletí na druhou sranu místnosti. Pokud jste na to připraven, jdeme na to.

Milan 05.03.2016 00:57:10 - poslední reakce: 05.03.2016 07:16:31 - Reagovat

Dobrý večer, máme kotel leopard protherm a tlak vystoupal na 3,1 baru, kotel syci a vypnuti kotle nicemu nepomohlo... a vypousteci ventil, ktery u techto kotlu byval jsem nenasel...

Standa 05.03.2016 07:16:31

No tak to máme kvalitní údržbu kotle (žádnou?) a nejspíše prasklý expanzomat, v lepším případě z něj jen ušel všechen vzduch tou kvalitní údržbou. Pokud máte aspoň nějaký (nebudu se ani namáhat s předpokladem každoročního servisu) servis, podívejte se kdy byl proveden a na stav expanzomatu při prohlídce (kolik měl) a po dohuštění. Pokud žádný servis nemáte, jděte ke kotli, zapněte ho, otočte se k němu zády a ohněte se. Kotli narostou nožičky a vysvětlí vám důrazně, že tohle jste mu mohl ušetřit a jak se kl němu máte chvoat. :D :D. Kdybyste měl starší plechové radiátory, luxusně umějí vprostřed prasknout a vytopit vám domek či byt. Taky umí při takovém tlaku povolit těsnění na spojích atd atd. Tlak 3,1 baru je nějaký divný, pojišťovák to má na 3 bary, to už by z toho musela vyfučet voda. No, asi ta údržba je fakt kvalitka. :D Vypouštěcí vetil ten kotel zcela jistě má. Bude zespoda.

Tomáš Holeňa 03.03.2016 18:47:57 - poslední reakce: 03.03.2016 19:45:38 - Reagovat

Dobrý den, mám dotaz ohledně kotle BAXI Nuvola 240i. Stále bliká 4. kontrolka značící nedostatečný odtah spalin. Řídil jsem se podle manuálu a zkoušel na chvíli ovladač dát do polohy R, ale problém neustále přetrvává. Děkuji za jakoukoli radu či informaci.

Bartek 03.03.2016 19:45:38

Dobrý den, u starších kotlů míval snímač na sobě tlačítko na jeho opětovnou aktivaci, býval ale do série s bezpečnostním termostatem, který má návratové tlačítko také (ten je na trubce pod výměníkem).

Standa 03.03.2016 19:30:24

To způsobuje spalinové čidlo nahoře na přerušovači tahu, to je ten plech pod komínem. Nejspíš odešlo na párek a vůbec se s váma nerozloučilo. Talián jeden! Kotel, předpokládám, nejede, jak jste to popsal.

Lubomír 02.03.2016 11:01:34 - poslední reakce: 03.03.2016 12:28:39 - Reagovat

Dobrý den,mám dotaz ohledně kotle ARISTON micro Genius 23 MI.Při spuštění vody kotel chytne ,zapalovací elektroda cvaká asi tak 5-7 sekund a pak se kotel zastaví, rozsvítí se kontrolka /zastavení provozu či nedostatku vody červená/ Když se to odblokuje ,tak to většinou jde.Někdy se to musí resetnout 2x-3x.Ještě takový poznatek,když pustím vodu a zastavím ji před ohlášením chyby a pustím ji hned znovu, tak z 50% to funguje. To samé platí i pro spuštění topení. Jak kotel topí,tak už to potom jede.Jenom ty studené starty, jak voda, tak topení. Snažil jsem se závadu popsat, jak jsem uměl, doufám, že to bude alespoň trochu srozumitelné. Děkuji.

Standa 03.03.2016 12:28:39

Čili jak to ověřit: pustit kotel a změřit si, jestli máte 230V na svorkách čerpadla. Pakliže ano, sundat přední šroub a čerpadlo dle návodu roztočit ručně šroubovákem. Jestli se rozjede, je to jasné.

Bartek 02.03.2016 15:43:48

Dobrý den, možná to bude dělat čerpadlo, bude u něho vadný rozběhový kondenzátor, pokud se čerpadlo rozjede, tak kotel běží bez problému.

Honza 01.03.2016 10:55:55 - poslední reakce: 03.03.2016 12:26:53 - Reagovat

Dobrý den, mám dotaz ohledně kotle BAXI Ecofour 1,24 F turbo, mám tam oddělené potrubí, nasávání z místnosti a odtah přes kolena a přes komín v potrubí k tomu určeném a na konci hlavici. Kotel při pravidelném používání jel bezproblému. Teď v zimě se netopí a nechává se kotel jet na nezámrznou teplotu, bohužel při každém startování hodí chybu E01 a to furt dokola. Servisák měnil čidlo tlaku odtahu spalin, ale nepomohlo to. Při startu měřil velmi vysoké hodnoty odtahu spalin, když otevřel spalovací komoru, vše bylo v pořádku. Servisák s kotlem nic neudělal a nám to furt hází chybu E01 a nemůžeme se spolehnout nechat kotel na nezámrznou teplotu jet :-( Má s tímto někdo zkušenosti? Co by to mohlo dělat? V kotli problém nebude, v nasávání taky ne.... Trubky jsou originál k BAXI kotli a jsou protažené komínem, odkapávání kondenzátu s trubky komínu tam taky je... Prosím o rady. Děkuji.

Standa 03.03.2016 12:26:53

Kapičky vody v hadičkách od manostatu? Když je tam tak kosa? Jenže jak píšete, klasika topení v té kose to nahodí, že? Pak už jen deska...

Standa 02.03.2016 19:14:46

A dejte vědět co to bylo, to mě zajímá.

Honza 02.03.2016 13:05:32

Protizámrzná teplota otopné vody je aktivní i když je na termostatu snížená teplota na 7°C, otopná teplota se dostává na 5°C i když v místnosti je více jak 7°C, takže se na kotli aktivuje proti zámraz. Nasávání jede a má pěkný tlak, odtah do komína taky jede, zkoušel jsem otevřít revizní otvor v kolenu a taky je tam tlak. Komín jsem překontroloval je to originální hliníkový odtah ke kotli a je průchozí, čistý... Je to veliká záhada... Už si myslím, že spalovací komora se rosí, je vlhká, když kotel nejede a dlouho stojí, tím se jiskra objeví až po několika sekundách a komora s plynem se nezapálí jelikož je tam hodně velké množství plynu, pokud komoru otevřu, jiskra po delší době cvakne a plyn se zapálí... Je to jen má laická domněnka a odůvodnění, ale nemusí to tak být, budu to řešit dál a jak psal pan Standa, budeme kontaktovat pana Šikulu z BAXI. Děkuji všem.

Bartek 02.03.2016 07:59:26

Dobrý den, takže nepoužíváte protizámrznou teplotu kotle, ale snižujete teplotu na termostatu. Pokud musíte vždy nejdříve otevřít spalovací komoru, tak Vám nefunguje nasávání, nebo je neprůchodný komín (zamrzá).

Standa 02.03.2016 05:54:35

Ať volá pan servisák pana Šikulu.

Honza 01.03.2016 20:16:21

F10 je na 00

Honza 01.03.2016 19:56:17

Ano,je tam napsáno kulové... Parametry jsem prošel a F09 je na 100% a F09 je na 00. Děkuji za rady.

Standa 01.03.2016 18:46:01

V návodu je o tom kulové: "Tato funkce je v provozu pokud: * je kotel elektricky napájen; * je připojen plyn; * je v systému předepsaný tlak vody; * kotel není zablokovaný" Prošel bych parametry kotle v návodu, stránka 17 kapitola 21. Konkrétně parametr 10. Pakliže to nepomůže, na základní desce zkuste proklemovat spínač tlaku přitom, když to má na tu nezámrznou teplotu startovat. Dál mě nic nenapadá, ať servisák zavolá panu Šikulovi do Baxi.

Honza 01.03.2016 18:30:34

Kotel je v režimu vytápění, na prostorovém termostatu je snížena teplota na 7°C, režim proti zamrznutí je takto aktivní, kotel je umístěn ve chladné místnosti a otopná voda klesá v zimním období pod 5°C a kotel sepíná na základě protizámrazu, bohužel právě při takovém spuštění a nebo při spuštění díky prostorovému termostatu kotel nenaběhne a hodí tu zmiňovanou chybu E01. Na OFF a aktivní jen protizámraz nepřepínám z důvodu udržování v místnostech alespoň 7°C. Pokud přijdu ke kotli a je tam porucha E01 tak nejde hned nahodit, stále nenaskočí plamen, ale jakmile otevřu spalinovou komoru, nebo se hořák ohřeje, jede vše v pohodě.

Bartek 01.03.2016 18:01:16

to přepínání kotle na protizámraz děláte tak, že kotel vypnete na stand by? Když kotel nechce nastartovat a Vy ho přepnete na topení, tak Vám nastartuje, bez otevření spalovací komory?

Honza 01.03.2016 15:29:42

Ano chyba E01 je chyba nezapálení kotle, servisní technik vyměnil snímač tlaku a že prý to už dělat nebude, ale dělá. Kotel při běžném provozu, to znamená že topí celý den a noc, tak jede bez problému, tento stav nikdy nenastal, ale jakmile se vyplo topení a nechal kotel jet jen na nezámrznou teplotu, tak už nenastartoval a hodil chybu E01. Při tomto režimu se nic nenastavuje, jakmile klesne otopná teplota na 5°C kotel ji ohřeje, aby nezamrzla. Komín jsem překontroloval a trubka je čistá bez překážek, jen mě zaráží její průměr 80mm na cca 5-6m. Pozoroval jsem stav při poruše E01 a nového spuštění, že není vidět jiskra, ale kotel cvaká a když naskočí jiskra, tak už kotel nenastartuje, při otevřené spalinové komoře už nastartuje bez problému. Technik tam jezdí jak domů a nic nikdy nevyřeší :-(

Standa 01.03.2016 13:01:59

S nezámrznou teplotou nemám zkušenost jedinou, není nutno na kotli při tomto režimu ještě něco nastavit? Mrkněte do návodu. Pak: jede ten kotel dobře, když s dnes ním topíte normálně? Dnes, ne kdysi že to jelo, abychom si rozuměli.

Bartek 01.03.2016 12:34:41

Dobrý den, chyba E01 je chyba nezapálení kotle, nemá to co dělat se snímačem tlaku. To, že Vám kotel funguje při otevřené spalovací komoře dokazuje, že kotel nemá vzduch na hoření. Chybu bych hledal v komínu.

Standa 03.03.2016 09:22:35 - poslední reakce: 03.03.2016 12:22:51 - Reagovat

Dobrý den, seženu někde do kondenzačního kotle Baxi Prime storage 240 DIFERENČNÍ HYDRAULICKÝ PRESOSTAT. Na spodku dílu je nalepená samolepka s kódem "10/08 MOP". Děkuji.

Standa 03.03.2016 12:22:51

Myslíte-li manostat, ano, ve specializovaných prodejnách, zjistěte si ale kód toho zboží v katalogu Baxi, manostaty se dost liší nstavením na různé kotle. Možná bude chtít prodavač živnostenský list v oboru servis plynových kotlů.

Rosťa 02.03.2016 19:29:33 - poslední reakce: 03.03.2016 07:29:45 - Reagovat

Netečie teplá voda ! Dobrý deň, mám plynový kotol (Panther Protherm 24 KTV/KOV ) pri pustení teplej vody nenaskočí plameň a voda takmer netečie. Pri pretočení vodovodnej batérie na studenú vodu, voda tečie celkom normálne. Bol vyčistení vymeník..a teplá voda aj tak netečie. Ďakujem.

Standa 03.03.2016 07:29:45

Není zač. Kdo vám čistil výměník? To je jako hotová práce, vyčistí se výměník, odejde se a voda furt neteče? Snad se vyčistí celá trasa teplé vody. To přece není tak složité. Jak máme jako vědět, jestli máte špunty kamene před sítkama baterek, v baterkách samotných, ve filtru atd? Mimo to, pokud na výměník bylo sáhnuto kyselinou, zanese se teď ještě rychleji, asi třikrát. Máte prevenci proti tvorbě vodního kamene?

Ondra 29.02.2016 20:31:00 - poslední reakce: 01.03.2016 12:58:56 - Reagovat

Ahoj, máme 1 rok v bytě turbokotel Immergas Zeus 24kW. Po spuštění byl technikem snížen výkon topení i ohřevu vody na 12kW (ohřev vody by se ale prý měl nechávat na plný výkon), po roce jsem mu říkal, aby zvedl výkon pro ohřev teplé vody, protože kotel hodně dlouho dohříval vodu po vyčerpání zásobníku. Zvedl tedy výkon na 18kW a od té doby nám pravidelně asi po 1min vypíná plamen i přesto, že pořád svítí kontrolka pro ohřev teplé vody nebo topení. Cyklovačem to není, je vrácen do továrního nastavení. Technik se omluvil a odjel. Přijel další technik a podle něho je problém v tom, že plamen bez problémů ohřívá vodu, kterou žene čerpadlo, ale nepřenese se teplo ze šneka do zásobníku teplé vody, protože je šnek zanesený, to samé mi potvrdili i na telefonní lince Immergasu a že je potřeba je vyčistit kyselinou citronovou nebo Sentinelem, ale nejde mi do hlavy, proč bych po jednom roce měl mít zanešené trubky, když sousedi v bytovce nemají žádný problém ani po několika letech a voda v obci je měkká 1,09mmol. Nechci zbytečně vyhazovat peníze za opravy nového kotle, nevíte někdo, čím by to mohlo být? Díky.

Standa 01.03.2016 12:58:56

Tak za prvé: pokud něco měním v nastavení kole, do návodu kotle dozadu nebo do tabulky naystavení tužkou vepisuju, co jsem udělal. Jasný důvod. Zadruhé: tuším že zespod má ta nádrž přírubu. Je tam docela slušný přístup, akorát to fyzicky tak dělat nejde. Takže jaké jsem nabyl zkušenosti ze soustavného čistění zásobníků TUV: - zcela určitě musí být venku teplo - před akcí pořídit nové těsnění pod přírubu, jen málokdy se stane, že těsnění je v pořádku - nedoporučuju to rozdělat a zjistit, že nemáte čím zatěsnit přírubu a kotel nejede. - zásobník zásadně demontovat a všechna stávající těsnění vyhodit a dát nová. - všechny dosedací plochy těsnění důkladně vyhladit od zbytků starého těsnění - stačí zrnko a bude to téct. - venku zásobník obrátit napřed na hlavu a demontovat přírubu, provést prohlídku a fotky vnitřku. - inteligentně omlátit kámen s hada a šychty čídla - zkontrolovat přívodní trubku studené vody!!!!! - zkontrolovat odvodní trubku horké vody, pokud bude binec, přes trychtýř nalít horkou kyselinku citronovou, podle jejího bublání poznáte, jestli tam ještě kámen je nebo ne - perfektně ty trubky po kyselince vypláchnout. Nikam jinam kyselinu nelít!!!!! - had půjde oloupat asi rukou, použijte gumové rukavice, jinak si sederete kůži. - pokud bude had kamenem tak oblepený, že s kamenem nejde hnout, někdy to tam vypadá jako v krápníkové jeskyni, jako nástroje používám dřevěný klacík do 1 metru délky nebo malé gumové kladívko. Jemně, kór u smaltu. - ideální čistič šutru je hadice na wapku na čištění potubí, má na konci malou kuličku s protisměrnýma tryskama. Hadici páskama uvážu na ten klacík a proud vody kámeni dá docela slušně zabrat. - opakovaně vodu a kamenem vylívat, třást se zásobníkem, dávám si ho na nějaké desky na kolečka, abych se u toho nehrbil jak šašek. - sem tam výplach wapkou klasicky, aby vyteklo co nejvíce kamene, co je na hadovi směrem od stěny zásobníku.

Ondra 01.03.2016 09:45:57

Nastavený výkon si radši nechám ještě před čištěním ověřit, prtože první technik byl úplně mimo, pořád si myslím, že někde udělal chybu on.

Ondra 01.03.2016 09:28:44

A čím konkrétně byste teda v mém případě šneka čistil, můj technik mi přijde zatím docela nejistý. A jak tomu předejít do budoucna? Stačí když budu mít nastavenou nižší teplotu vody 50-55°C a plný výkon 24kw pro ohřívání vody, aby v zásobníku nedocházelo ke změnám teplot? Děkuji.

Standa 01.03.2016 07:09:29

Ptáte se dobře, ale na odpověď, zda to může být kámen chybí dvě věci: tvrdost vody u vás a teplota, na kterou TUV nahříváte. Mám tady jeden případ za druhým, kdy po deseti měsících je do alabastrova vyčištěný had zásobníku zase zalepený tak, že kotel začíná zase cyklovat. Ale tvrdost vody je tady 20°dH a pán si vodu ohřívá na 55°C. Kolik jí bere, to už nedokáže říct. Čtyřčlenná rodina.

Bartek 29.02.2016 22:18:29

Dobrý den, je to moje domněnka, ale na zanesený šnek, nebo výměník kotle to nevypadá. Možná Vám technik nastavil spíše větší spodní výkon kotle, chce to ověřit. Činnost kotle do topení odpovídá, kotel je na byt předimenzovaný.

Ondra 29.02.2016 21:26:46

...no úplně stejné ne, plamen vypíná a zapíná po delší době (asi 7-8min) než u ohřevu teplé vody (asi 1min), čerpadlo je nastavené na III.

Ondra 29.02.2016 21:08:19

Ano, do topení jde stejné cyklování.

Bartek 29.02.2016 21:06:16

Dobrý den, podívejte se, na jakou rychlost máte nastavené čerpadlo, mělo by být na 3 (pokud tam volba je). To cyklování Vám dělá i do topení?

Ondra 29.02.2016 20:32:29

Ještě jsem zapomněl napsat, že po další minutě se plamen zase zapne, asi po té době, až trochu klesne teplota v trubkách a pořád dokola vypíná a zapíná.

Csukas Roman 28.02.2016 19:07:01 - poslední reakce: 01.03.2016 07:13:27 - Reagovat

Dobry den, máme kotel Ariston BS II24. Už se nám stalo 2x že nám kotel nahlásil stejnou poruchu kdy bliká zelená dioda 40a50c a rozsvítí se červená dioda že není plamen podle návodu to znamená Nedostatek cirkulace vody. Opravář vyčistil filtr a ostatní věci a kotel šlapal v pořádku až ted zhruba po měsíci to udělalo znovu. Skrátka když kotel topí a pustíme teplou vodu tak kotel je hlučnější a skoči do tadyk toho stavu. Kotel je starý 2 roky ještě v záruce 1 rok. Předem díky za odpověd

Standa 01.03.2016 07:13:27

To umí vzduch kolující v trubkách. Dostane se do čerpadla, to přestane makat, kotel padne do poruchy a zastaví se. Bublina vzduchu po chvíli klidu vystoupá z čerpadla někam do pryč a po dalším spuštění kotel normálka jede, jako by se nechumelilo, žádný problém. A bublina se stěhuje, případně ji ještě ruplá expanzka přikrmí, bublina se zvětší, staneou se z ní čtyři, automatické hrnky jsou zalepené nebo se k nim bublina jak na potvoru nedostane a co chvíli záhada...bublina, zase zpět v čerpadle... Když se k tomu přidá ještě protisměrně vyspádovaný radiátor, trubky po stropem a dolů k radiátorům, špatně vyspádované trubky... Luxus místa, kam se vzduch dostává a kde způsobuje nefunkčnost topení nebo tohleto.

Csukas Roman 29.02.2016 16:07:44

Jasně jsou to věci které každého napadnou jako první sítko atd.Začalo to dělat před měsícem poprvé Opravář vše vyčistil vizualně všechno prohlédl a je vše o.k. a ted po měsíci to přišlo znovu právě kdy kotel topil do radiátoru a při puštěni teplé vody to začalo tak jak říkáte čerpadlo jako kdyby na prázdno a skočilo do poruchy tak jsem to resetoval a šlo to v pohodě tak asi 20minut a opět ta samá závada. Opravář má přijít dneska tak jsem moc zvědav co stím bude dělat

Standa 29.02.2016 06:11:07

Nestalo se to po servisní prohlídce třeba?

Standa 29.02.2016 06:09:14

Sítko je ale jen jedna z více věcí, které se přece u této závady prověřují. Popis, že opraqvář vyčistil sítko a ostatní věci je vskutku velmi výpomocný pro naši radu, že? Tak asi WC mísu máte vyčištěnu, koberce taky... čerpadlo se do ostatních věcí počítá taky? Celé topení taky? Copak my víme, co tam dělal? Snad napsal nějaký protokol, bude tam něco co dělal a co zjistil? Různé kotle totiž tuto chybu identifikují různými čidly. Některé spínačem průtoku, což je mechanická věc, která se pohne když přes ni teče voda, jiné nárustem teploty vody u výměníku. Oběh vody přestane také když se do čerpadla dostane vzduch, kupodivu čerpadlo ho nedokáže vytlačit a začne hrabat naprázdno. Je to takový jakoby mečivý zvuk toho čerpadla. Vzduch se tam dostane z prasklého expanzomatu, což měl taky prověřit. Dále, pokud je v systému bordel, velmi často až téměř vždy jednoho dne kal pomůže do pekel ložisku čerpadla. To ložisko se ale nezadře, jen se rozpadne a rotor začne v čerpadle klechtat. Když do něj pak kotel pustí vodu, čerpadlo se sice naoko točí, ale protože nedrží uprostřed magnetického pole (zjednodušeně) "lepí" se na stator a vodu čerpá velmi nedostatečně. Dalším důvodem je chyba obsluhy - zavřené všechny radiátory na termostatických hlavicích K tomu se přidává vysoký výkon kotle, co není schopen případně zateplený objekt převzít, k tomu se přidávají radiátory vyspádované opačně jak po tom děcka třeba lezou, k tomu různé prasárny montáže jako protispádové trubky kde se drží vzduch na vratce, kam se postupně dostane klidně po servisní prohlídce, kdy je kotel vypuštěný... Oběh vody přestane taky v okamžiku, kde je v systému tolik kalů, že jejich usazeniny čerpadlo zablokují při rozjezdu.

Emil gunar 28.02.2016 11:29:53 - poslední reakce: 28.02.2016 14:48:03 - Reagovat

Zapnu ho do zásuvky atd.ajiskru to nehodí už nevim coajak

Standa 28.02.2016 14:48:03

Koho nebo co zapnete do zásuvky?

Viera 27.02.2016 22:09:32 - poslední reakce: 28.02.2016 12:06:39 - Reagovat

Dobrý den, máme starý ale funkční kotel Vailant. V létě jsme měnili stoupačky a od té doby nám při vypnutém předehřívání vody teplá voda nesepne v tzv. špičce. V noci a někdy pozdě večer to funguje. Ve sprše (máme tam původní koupelnovou baterii,to sepne vždy, když to přepnu ze sprchy na ramínko. Při míchání vody také přestává téct teplá. Kotel je v přízemí, koupelna v patře. Přitom tlak studené vody je vždy dostatečně silný. Může být na vině starý kotel, nebo je problém v něčem jiném? Děkuji předem za odpověď.

Viera 28.02.2016 12:06:39

Děkuji za tip pane Stando

Standa 28.02.2016 10:53:23

Někde je to přicpané a je malý průtok teplé vody, proto nesepne. Je potřeba zkonrolovat celý okruh ohřevu TUV, všude se něco najde co se bude muset vyčistit. Asi máte tvrdší vodu bez úpravy nebo špinavější bez filtru. Kotel s tím nemá co společného, to je následek.

Vilém 17.02.2016 13:23:13 - poslední reakce: 27.02.2016 10:35:31 - Reagovat

Dobrý den přeji. Můj dotaz zní : mám kotel značky ARISTON ( bohužel další číslo nebo název k němu nevím,nemám ani manuál k dispozici :(( ). Při manuálním zapnutí termostatem, se mi objeví žlutě blikající Err - 108,a hořák nereaguje.jenom slyším jak chvilku jde plyn,a potom se zastaví a objeví Err - 108.Můžete mi prosím poradit , Děkuji,Vilém

Standa 27.02.2016 10:35:31

No to by mě zajímalo, jak to jdete řešit. Prasklý ventilek pozná slina jedovatá, ale jak poznáte ruplou expanzku? Jak to změříte?

Vilém 26.02.2016 15:11:49

Děkuji pane Stando. Jdu to řešit. Zdravím vás a díky,Vilém

Standa 25.02.2016 18:21:38

Tak mohou to být tři důvody: buď někudy unikla voda a fakt chybí voda, ale to byste viděl, nebo ušel vzduch z expanzky přes prasklý ventilek nebo ušel vzduch z expanzky uvnitř protože praskl pryžový vak na vodu. Chce to vyzkoušet.

Vilém 25.02.2016 13:58:45

Noo......po pravdě řečeno,jsem s tím nebyl ještě schopen cokoliv udělat pro velkou vytíženost.Až teprve nyní čtu vaši reakci.Takže vzhledem k tomu,jestli mi někde něco prasklo ( + moje (ne )-zručnost od přírody),tak budu muset asi zavolat technika na výměnu. Pane Stando,je to tedy výměna expanzku?

Standa 18.02.2016 21:02:28

Čili dofuněl jste expanzku a zjistil, že je asi prasklá, viďte?

Vilém 18.02.2016 14:54:06

Pane Stando moc děkuji . Jdu to řešit. Zdravím vás,Vilém

Standa 17.02.2016 20:14:52

Error 1 08 je tlak (topné vody) pod minimální hodnotu!

Dana 25.02.2016 19:21:26 - poslední reakce: 26.02.2016 10:42:04 - Reagovat

Dobrý den Mám kotel baxi nuvola 240 fi po revizi v pondělí. Vše OK je doplnění a čistění Dnes je čtvrtek a kotel netopi ani vodu neohriva a teplota 50 neustále dokola blika! Jinak se dotahoval tlakových ventil utíkali z něho voda. Poradíte prosím? Dekuji

Standa 26.02.2016 10:42:04

Asi píšete z mobilu, je to trošku nesrozumitelné, ale asi takto: je to ventilátor. Neboli nedostatečný odtah spalin. Když ho vypnete z elektriky a znovu zapnete, co se ozve? Jede čerpadlo = slyšíte zašplouchnutí vody? Slyšíte ventilátor = hučení větráku?

Macků Radim 08.12.2015 23:37:33 - poslední reakce: 25.02.2016 07:43:04 - Reagovat

Dobrý den, od dubna tohoto roku mam v bytě plynový kotel Baxi nuvola3 comfort.Dálkové ovládání mám přidělaný na zdi v pokoji.Když nastávím dálkové ovládání do manuálního režimu na teplotu třeba 21°C ,kotel začne topit ale ještě než dosáhné požadováné teploty tak se vypne.Pak se opět zapne a vytopí místnost na požadovanou teplotu.Poté se kotle cca po nějaké té minutě opět zapne aniž by klesla teplota na ovládání a po minutě se opět vypne a takto se to neustále opakuje i když je teplota třeba i o 0.1°C vyšší než je nastavena na ovládání.Zajímalo by mě jestli je to normální nebo jestli by se měl kotel chovat jinak.Řešil jsem to i s technikem,dali jsme i jiný ovladání na zedˇ ale nic se nezměnilo.Děkuji za odpověd s pozdravem Macků

Standa 25.02.2016 07:43:04

Tato strojovna to nemá, tam se musí opravdu pohrát s celým topením.

Bartek 24.02.2016 17:55:02

Dobrý den, pane Tomáši podívejte se, zda na Vašem regulátoru v sekci INFO (krátce stlačte IP, pak se pohybujte entrem) se nachází volba SDR, ta umožňuje nastavení hystereze regulátoru, u kotlů Nuvola HT to jde, možná to půjde i u Vás.

Standa 24.02.2016 17:06:50

Stálé startování se na spotřebě neprojeví? Novinka. Co ten plyn, co tam systém natlačí, aby to chytlo, navíc? Dále: co to namáhání elektroniky stálým spínáním a rozepínáním, co myslíte, jak dlouho to vydrží? Šest let, sedm? Takto se nedá ten kotel posuzovat. Já ho mám u zákazníka, kde toto ten kotel nedělá. Jenže na to potřebujete nastavit celé topení, vědět co děláte a případně v nastavení prodloužit dobu nezapnutí hořáku atd. Delší doběh čerpadla. Pokud to tam je, což myslím že jo. Snížit teplotu topné vody, prostě se s tím pohrát. Pokud se vám vrací na zpátečce do kotle horká voda, kotel samo vypíná, nevhodně zvolený výkon kotle nebo teplota topné vody, špatně vyvážené radiátory, jejich malá plocha... To může být dost důvodů, ale k nějaké radě musí být popis se vším všudy.

Tomáš 24.02.2016 08:55:53

Také mám BAXI Nuvola 3 Comfort a stejnou zkušenost. Hystereze termostatu je cca 0,1C, takže kotel koriguje teplotu téměř neustále. Zpočátku jsem z toho byl také nervozní, ale tento kotel je takto prostě postaven. Plusem je stále stejná teplota, mínusem časté starty a vypnutí kotle (kotel běží vlastně nepřetržitě). Nicméně na spotřebě se to nijak neprojevuje

Standa 09.12.2015 17:53:16

A co kdyby si tak technik přečetl návod k tomu kotlu, sáhnul si třeba na trubky odvodu a vratky topné vody z kotle, a když si ani pak neví rady, zavolal panu Šikulovi, šéfovi servisáků od Baxi? Copak máte pocit, že vám někdo dá radu na sdělení cituji: "Když nastávím dálkové ovládání do manuálního režimu na teplotu třeba 21°C ,kotel začne topit ale ještě než dosáhné požadováné teploty tak se vypne.Pak se opět zapne a vytopí místnost na požadovanou teplotu.Poté se kotle cca po nějaké té minutě opět zapne aniž by klesla teplota na ovládání a po minutě se opět vypne a takto se to neustále opakuje i když je teplota třeba i o 0.1°C vyšší než je nastavena na ovládání." Podívejte se do návodu kotle (nastavení a parametry nastavení) a zjistíte, že se vám u tohoto kotle na takový popis (ani ne závady) nedá odpovědět. Kde je zmínka zda je otevřený a ověřený oběh topení, kde je zmínka o stavu sítka na vratce, za co toho technika platíte?

Radka 09.12.2015 08:32:02

takže zaverem,kotel se zatím drží na provozním tlaku,asi otázka času kdy opět spadne,chtěla bych doufat ve slova topenaru ze v systému koluje bublina.Servisak na kotel říká věc topenaru,teče topeni,topenar říká kotel a zavzdusneny systém protoze velka tlakova zkouska únik neprokazala,tudíž dam po zime udělat nový rozvod topného systemu a pak at si kazdy z odborníků zodpovi co je špatně když bude kotel i topení nové.Dekuji

Jitka 21.02.2016 15:21:18 - poslední reakce: 21.02.2016 15:21:18 - Reagovat

feroli - plamen naskakoval na několikrát. Pan Bartek u mě byl minulé pondělí a zatím vše jde bez problémů Vyměnil "elektrodu-elektronku", přesně netuším, ale zatím to jde bez problémů. Díky pánové

Mirosla 17.02.2016 20:33:08 - poslední reakce: 18.02.2016 12:02:06 - Reagovat

Dobrý den mám kotel Vaillant VUW 242/3-5 oddělené odkouření 80 sání ze světlíku výdech na stechu délka výdech 13m sání 2m. Kotel po spuštění pracuje cca 12h pak naskočí porucha F33 nespíná manostat. Manostat se vyměnil problém trvá. Prosím vás o radu a děkuji

Standa 18.02.2016 12:02:06

Turbo tec plus a chyba F 33, 13 m 80 mm roury. k tomu kolik kolen, nejméně dvě? To je celkem 15 metrů. V návodu výrobce toho kotle se vůbec nepočítá s vaším systémem odkouření viz. http://www.vaillant.cz/downloads/n-vody/ni-odkoureni-ecotec-plus-exclusiv-425765.pdf Takže vám ani neřeknu, jestli to dělá komín nebo ne. Volejte semhle: 810200210 je to technická podpora Vaillantu, zkuste se pána zeptat.

Bartek 17.02.2016 21:41:14

Dobrý den, pokud dal technik manostat nový, a kotel šel několik let bez problémů, tak je na řadě výměna ventilátoru ventilátor.

mirosla 17.02.2016 21:57:51 - poslední reakce: 17.02.2016 23:21:41 - Reagovat

Kotel je nový namontován 14 dní problém je od prvního spuštění

Bartek 17.02.2016 23:21:41

tento typ kotlů osobně neznám. Možná bude na výstupu z kotle nastavená špatně komínová clona, nebo je opravdu vadný ventilátor.

Lea 14.02.2016 16:19:40 - poslední reakce: 17.02.2016 20:21:59 - Reagovat

Dobrý den mám kotel Viadrus cleo a od rána na něm svíti chyba E01. dokážu tuto chybu sama odstranit a popřípadě jak? děkuji

Standa 17.02.2016 20:21:59

Viadrus Cleo BT chyba 01 blokování startování, zapalování. K dotazu, zda dokážete tuto chybu sama odstranit: jistě, pokud víte, co všechno může blokovat zapalování kotle a umíte to prověřit jedno po druhém. Pokud se vám podaří dodat i popis, co kotel dělá po startu a co naopak nedělá, bude to ještě lepší.

Standa 16.02.2016 19:38:08

Tak zaprvé: chcete něco od někoho zadarmo. Zadruhé: pokud něco chcete zadarmo, bylo by snad možno aspoň říct, jak se kotel jmenuje, ale celým názvem. Kdybyste otevřela ten manuál s mým odkazem zjistila byste, že Viadrus cleo tam skutečně je, ale že se zcela jistě nejedná o váš Viadrus cleo. Protože on nemá žádný displej kde by svítilo E01. Pokud jste návod svého kotle otevřela, je k chybě E01 popis, co to je za chybu. Já přijdu z práce v sedm, v půl osmé, v devět večer, někdy mám chvíli přes den a věnuju ji mimo jiné i lidem v nouzi na tomto webu. Ale abych vám strkal ze svého volného času až pod nos úplně všecko, hrabal se v pěti návodech na pět růzých kotlů Viadrus cleo, to prosím ne.

Lea 16.02.2016 16:41:05

Jako laik jsem Vám napsala dotaz, jako odborníkovi Vám děkuji, ale otevřít manuál mě už napadlo :( podle pročtených dotazů jsem čekala lepší odpověď. I tak vám děkuji, že jste se mým problémem zabýval.

Standa 15.02.2016 19:43:40

http://www.sittek.cz/pdf/cleo-manual.pdf Jaký dotaz, taková odpověď.

1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162