Logo Ariston Logo Baxi Logo Immergas Logo ACV Logo Ferroli Logo John Wood

Diskuse o plynových kotlích a jejich servisu

Místo pro Vaše dotazy, technickou konzultaci a rady k plynovým kotlům a servisu.

Jméno:
Dotaz:
Opište kód:
bezpečnostní kód

Roman 05.11.2015 09:52:26 - poslední reakce: 13.11.2015 16:47:17 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel protherm panther při topení jede jak má ale při ohřevu užitkové vody z něj vychází zvuk bublin jako by čerpadlo nasávalo vzduch. Musí se nějak odvzdušnit? Děkuji za odpověď.

Standa 13.11.2015 16:47:17

No, přesněji jste poděkoval za vyřšení následků, příčina zůstává. Dejte si tohleto http://www.enviromarket.cz/cz/necistoty/rainfresh-fc-300--18/ před toto http://www.enviromarket.cz/cz/tvrdost/vital-stredni-7-bojlerovy--33/ a máte po problémech. Stav, který jste teď vyřešil, se bude zhoršovat. Alfa Laval přijde, jak který, i na dva tisíce. Tajktzo budete mít jednou provždy pokoj a když si tohleto ale ve velkém Vitalu dáte hned za vodoměr, máte po problémech za rozumnou cenu v celém bytě nebo domku s tvrdostí vody.

Roman 12.11.2015 23:03:44

Dobře děkuji za vaši pomoc a čas.

Standa 11.11.2015 06:59:37

Ne, teď je tam trocha čerstvé napuštěné vody, než se z ní vyloučí vzduch, chvíli to bude šustit. Čerpadlo po svém spuštění vždycky "čmáchne" vodou, s tím nic neuděláte. Ono nenabíhá postupně, ale zapne se najednou na plné točky, tak proto ty zvuky.

Roman 10.11.2015 22:22:12

Tak jsem to vyčistil nějaký kamenec tam byl, trochu se to stišilo ale ještě to šustí hned jak se spustí čerpadlo když ještě nehoří plyn ten se zapaluje o chvilinku později. Je tam ještě nějaké sítko nebo něco takového k vyčištění?

Standa 07.11.2015 06:52:11

Když jsme u ohřevu TUV, ten kotel, aniž jsem ho na Prothermu našel, má určitě ohřev TUV v Alfa Lavalu. Kdy byl tento sekundární výměník čištěn? Jak máte tvrdou vodu? Ty zvuky bych si tipnul, že vycházejí z něj jak se tam vaří voda pod usazeným vápencem. Řekl bych, že to je jen předehra k tomu, co nastane za chvíli. Zastavit všechny ventily pod kotlem, z kotle vypustit vodu. Poznačit si orientaci výměníku Alfa laval, demontovat alfa laval, (je na dvou imbusech pouze, sundat z něj gumové těsnění, pořídit sáček kyseliny citronové a sáček sody bikarbony. V dostatečně velkém hrnci, aby se tam vešel na plocho ten Alfa laval, vařit vodu. Nyní se podíváme, kde nechal průtok díru aneb zkuste průtočnost obou okruhů toho výměníku: v dřezu, pustíte studenou vodu mírným čučůrkem a nalijete ji do jednoho otvoru, voda začne vytékat druhým otvorem. Tam uvidíte první kruh. Taky jak moc to protéká. Pak zkusíte druhý okruh. Když kouknete dovnitř, vidíte dokonce i zanešení kamencem v jednom okruhu a v druhém vůbec. Kamenec je okruh TUV, čistý okruh topení. Můžete mít zadělané oba. jakmile bude voda v hrnci vřít, vražte do toho kupu kyseliny (ne moc, dvě velké lžíce stačí) a zasuňte . . alfa laval myslím do té vřící vody. Z něj vyrazí viditelná chemická reakce jak bude likvidovat vápenec. Po minutě alfa laval kleštěma (můžete teda i rukou, my se pak pobavíme až s ní budete moci psát) vytáhněte ven a zase průplach pod čistou vodou, vyrazí z toho nějaké drobky. Takto to opakujte, dokud přestanete vidět jednak reakci kyselinky s vápencem (pozor, kyselinka se může taky vyčerpat, tak sem tam přidejte) a dokud z toho nepřestane padat svičník. Klidně po výměníku i třískněte, abyste teda nic neprohnul, ale dejte mu, aby se všechno uvolnilo. Pak výměník Alfa Laval, který vám mezitím kyselinkou zrůžoví jak čtyřprocentní menšina, vamáchejte v mírném roztoku sody (neutralizace), pak v čisté vodě řádně propláchnout a šup s ním do kotle. A propo, až ho tam namontujete, ty čtyři gumičky tam měly být taky!!! I ony mají svá práva, nechte je účastnit se procesu ohřevu TUV. Velmi pečlivě očistěte u gumiček jak je samotné tak jejich dosedací plošky, nebo se nebudete stačit divit. Na gumičky žádnou chemii!!!! Pak napište, jestli to dělá dál. Necháme vás rozebrat ještě něco, abyste se nenudil.

Roman 05.11.2015 19:59:46

Promiňte zapoměl jsem napsat typ, je to: Protherm panther 24 koo 15 rv:2003. Normálně bych vám nepsal ale nemůžu sem dostat servisního technika volalám už měsíc a půl třem a ani jeden zatím nemá čas. Ten zvuk zní jako by čerpadlo honilo vodu se vzduchem takové šustení a bublání ale vodu ohřeje, jinak s kotlem nic jiného není drží tlak vody, když topí tak toto slyšet není, ani neukazuje žádnou závadu. Je mě jasné že je těžké radit takhle na dálu, jenom jsem myslel že už jse se s tím setkali.

Roman 05.11.2015 19:42:27

Promiňte zapoměl jsem napsat typ, je to: Protherm panther 24 koo 15 rv:2003. Normálně bych vám nepsal ale nemůžu sem dostat servisního technika volalám už měsíc a půl třem a ani jeden zatím nemá čas. Ten zvuk zní jako by čerpadlo honilo vodu se vzduchem takové šustení a bublání ale vodu ohřeje, jinak s kotlem nic jiného není drží tlak vody, když topí tak toto slyšet není, ani neukazuje žádnou závadu. Je mě jasné že je těžké radit takhle na dálu, jenom jsem myslel že už jse se s tím setkali.

Standa 05.11.2015 12:13:37

Na takový dotaz se dá odpovědět ve stylu jaký dotaz - taková odpověď: máte to asi pokažené. Zkuste to tak, že si napřed řeknete, že my skutečně netušíme co to je za kotel a jak vodu ohřívá (protože Prothermů Pantherů je vícero a hlavně jsou různé konstrukce podle toho, jakého jsou roku výroby) ani co vám připadne jako zvuk nasávajícího vzduchu, nemusí druhý pochopit, co to vlastně slyšíte.

Nikola 13.11.2015 12:14:13 - poslední reakce: 13.11.2015 16:43:40 - Reagovat

Dobry den, doma plynovy plynovyel baxi nuvola3,byl tu technik opravoval nejake matice,protoze ukapaval,problem vyresen. Ale v soucastnosti se nahreje.topeni i ohrev vody,ale jakmile si dame napustit vice teple vody najednou (napusteni vody do vany...)kotel vypne..znicehonic,jen tak.Nevite prosim Vas,v cem by mohl byt problem?Dekuji za kazdou odpoved:)

Nikola 13.11.2015 16:43:40

Prozatim dekuji za radu a Vas cas:)

Standa 13.11.2015 16:42:04

Hmnooo, tuším zradu, že se poněkud unavil bezpečnostní termostat a vyhazuje po delší době, když kotel jede na plný výkon. http://www.baxi.cz/res/data/003/000415.pdf?seek=1266852891 Tady se podívejte a najděte číslo 135. To je ta pecka. Teď kotel vytáhněte ze zásuvky, z té pecky stáhněte kabel. Uvnitř jsou dvě kontakty. Ty drátem propojte. Nechte kabel samozřejmě mimo čidlo. Teď zapněte kotel a pusťte vodu. Pozor, může se stát, že kotel začne vřít (začne v něm mlátit) a že čidlo není vadné. Kotel prostě v klidu vypněte a zastavte vodu do vany. Pak se zanesl ohřívací had v zásobníku vody a musí se vyčistit. Ten smalt brání předání tepla a horká voda se vrací zpět do kotle. Kotel má výkon jen 14 kW a s tím se teplá voda skutečně ohřívá docela špatně. Uvidíte. Dotazy?

Nikola 13.11.2015 14:56:50

Jeste jednou zdravim, ,jedna se o typ nuvola 3 140B40 fi. Bylo spatne tesneni pojistneho ventilu TUV. Je to jak pisu, voda se ohreje a po urcite dobe uplne vypne displej a kotel prestane pracovat:(

Standa 13.11.2015 13:44:19

A teď srozumitelně, prosím. :D a) Baxi Nuvola 3 neexistuje, jak se kotel jmenuje i po otci, prosím? :D b) opravovaly se matice, protože ukapával... Co ukapávalo? Trojcesťák? Kam to kapalo, neříkal technik? c)...nahřeje se topení i ohřev vody.... z toho usuzuji, že kotel asi funguje jak do topení, tak ohřevu TUV, ... ale jakmile si dáme napustit více teplé vody najednou (napuštění vody do vany) kotel vypne.. zničehonic, jen tak. To se nezlobte, ale z toho jsem prase bradavičnaté. :D Není to tak, že kotel není schopný napustit vodu do vany najednou podle potřeby třeba plnou a během napouštění vody po cca 10- ti centimetrech teplé vody ve vaně kotel zhasne plamen a teče studená? A musí se chvíli počkat než zase teče teplá?

Tonda 02.11.2015 12:37:00 - poslední reakce: 13.11.2015 13:36:32 - Reagovat

Dobrý den, chci vyměnit plynový kotel Vytápím 3 pokojový byt 70 m2 + TUV. Doporučují mi Protherm Panther Condens 25. Je to dobrá volba? Nebo mi radíte jiný typ? Děkuji.

Standa 13.11.2015 13:36:32

Pokud máte vyřešen přívod pitné vody určené k ohřevu kotle tak, aby do kotle nešla nijak neupravená tvrdá voda, pak vám stačí i průtokáč. Výkon má na průtok nějakých 11.5 litru teplé vody ohřáté o 30°C za minutu, kondenzační kotel vám hodně ušetří na plynu - ale v bytě jsou spotřeby malé, takže hodně v procentech bude málo na penězích. V návodu každého kotle, v učebních osnovách každého instalatérského učiliště i v normách je jasně řečeno, co se musí udělat při výměně kotle. Problém bývá často s tím, že řada topenářů ani po desetiletích praxe netuší, jak se systém čistí a co svýma metodama praktikovanýma třicet let vyčistí a co zničí. Prostě a krátce: semhle se mi ozvěte, ušetříte si možná brutální nervy: serviskotluodpodlahy@seznam.cz

Tonda 13.11.2015 11:19:28

Jsem jen s manželkou oba v důchodě. Manželka chce kotel se zásobníkem, já myslím, že je to neekonomické.Co myslíte tou žumpou? Je nutné před napojením nového kotle vyčistit systém? Předem děkuji za odpověď.

Standa 04.11.2015 21:16:00

Kolik je vás doma? Co je to za kotel? Průtok TUV nebo se zásobníkem TUV? Když připojíte sebelepší kotel na žumpu, dlouho nevydrží. A po prvním kotli už to žumpa bude slušná.

peter 11.11.2015 13:43:24 - poslední reakce: 11.11.2015 16:28:07 - Reagovat

Zdravim mam kotol zeuz major a funguje a kuri len ak ma odobraty kryt inak sa hned po minute vypne

Standa 11.11.2015 16:28:07

No a co by měl dělat, když má někde ucpanou hadičku k manostatu nebo průchodku nebo špatný přívod vzduchu do uzavřené spalovací komory? :D Zpívat ruskou hymnu? :D :D :D Mrkněte na přívod vzduchu a pak hadičky k manostatům a průchodky, kam jsou ty hadičky napojeny, jemně je taky prošťourněte. Hadičky po jedné vyndat, profouknout, zkusit jestli nenasává nějakou prasklinkou vzduch, vrátit zpátky, vyndat druhou.

Jiří 07.11.2015 21:13:09 - poslední reakce: 09.11.2015 21:08:57 - Reagovat

Dobrý den. Mám kotel immergas eolo star 23 kw. Po doplnění vody mi na kotli začala blikat chyba 03 a kotel neohřívá vodu. V manualu tento kod chyby není vůbec uveden. Takže jak moc to mám rozbitý? Děkuji za odpověď

Standa 09.11.2015 21:08:57

A kruci.... :D :D :D Tak nic, jakobych nic neřekl!!!! :D :D

Bartek 09.11.2015 19:53:39

pane Stando z popisu pana Jiřího vyplývá, že má odtah skrz zeď, to znamená, že má turbo, takže ho nemusíte strašit kotlem s otevřenou spalovací komorou. Manostat spalin, nebo ventilátor se také někdy pokazí.

Standa 09.11.2015 06:14:01

Stále dokola se opakující prasárny topenářské veřejnosti. V kuchyni v bytě za plastovými okny - aneb sloužící jako přirozená digestoř pro všechny páry, mastnoty, prachy atd co kuchyň vyprodukuje. Nádherně zalepený výměník svinstvem co tři měsíce. Těch 23 m3 vzduchu jakožto nejmenší možná kubatura pro montáž takového kotle na takové místo v kuchyni asi bude, měla by to být místnost cca 4x3x2,4 metru s neuzavíratelnými přístupy vzduchu, tzn. nikoliv dveřmi nebo okny. Pokud máte v kuchyni ještě digestoř, doufám, že je zapojená tak, aby nešla spustit v době kdy kotel hoří, což je předpis a nutnost, jinak digestoř obrátí tah kotle okamžitě do místnosti. Totéž platí i o ventilátorech na WC či koupelně. Je jedno, zda jsou za zavřenými dveřmi. I pod prahem dokáží stáhnout tah komína do bytu a vydusit osádku. Tady je podle předpisů hlásič CO pouze doporučený, ale podle mého názoru velmi nutný. Servisák vyzkouší, zda se spalinové čidlo odebralo na párek nebo zda funguje. Pokud funguje, udělejte si jeho zvětšenou fotku, nechte zarámovat a pověste v ložnici nad postele, zachránilo vám dost možná totiž životy. Tam mělo být turbo!!!! Ne komín. Další věc: spálení 1m3 plynu spotřebuje váš kotel z místností 16m3 vzduchu. Jsou -li všechny dveře a okna hermeticky uzavřeny, není přívod vzduchu a není tudíž ani tah komína. Spalinové čidlo je super věc, ale prozradím vám něco, po čem se s tím kotlem budete doma bát ještě víc a o to mi taky jde: pokud bude venku opravdu zima, mrznout, a nějakým způsobem se vám obrátí tah komínu zase zpět do místnosti, může se stát, že už vás spaliňák nezachrání. Jakmile komínem zpět vlítne ledový luft, spaliňák nemá na co zareagovat, bo reaguje na teplo, ne na CO. Já osobně bych ten stroj ve vašem případě učil seskokům z okna bytu... A pozor, obrátit tah může i skutečnost, že se otevřou dveře na chodbu kde vznikne průvan odshora dolů (někdo dole a nahoře nechá otevřeno) a vzniklý podtlak znovu v pohodě otočí nijak silný tah komína dovnitř bytu. Závěr: tyhlety bestie neměly být vůbec dovoleny montovat tam, kde se bydlí.

Jiří 08.11.2015 15:27:08

na Googlu sem strávil snad hodinu, ale z výsledku jsem nebyl moudrý ani trošku, nejblíž tomu měly nějaké polské stránky, ale tam jsem si nebyl jistý překladem ;) Takže děkuji za jasnou odpověď. V návodu o tomto problému není ani slovo. Jinak kotel je umíštěný v kuchyni, ano za plastovými okny ;) a skrz zeď je vedený kouřovod ven. Sehnat v neděli kvalifikovanou pomoc je naprosto nemožný, takže kotel je odstavený a zítra obvolávám servisy ;)

Standa 08.11.2015 08:08:50

Trapas trochu..strejdy Google "Immergas porucha 03" za pět sekund výsledek. :D Je to nicméně zásah termostatu spalin. Tady buď výrobce dodal nějaký nepřesný návod ke kotli nebo vy jste název kotle špatně přečetl. Tato porucha má dvě roviny: a) porouchaný bezpečnostní termostat, který sleduje, zda se komínem nevracejí spaliny zpět do obydlí b) neporouchaný bezpečnostní termostat, který skutečně provedl zásah, když se v komíně obrátil tah, což lze dosáhnout velmi snadno a opravdu mnoha způsoby. Záleží kde kotel máte umístěný, zda v bytě s plastovými okny a dveřmi, digestoří a ventilátorem, nebo naopak v dobře odvětraném sklepě rodiného domku atd. Je to smrtelně nebezpečné!!!! V prvním případě je řešení prosté: vyměnit čidlo, v druhém taky: vytáhnout kotel kopálem na hnojiště. :D :D :D CO, aneb kysličník uhelnatý, je lehčí vzduchu, je smrtelně jedovatý, tichý jako lví pšouk ale není cítit. Mrkněte na statistiky VZP o počtu případů otravy CO v ČR, to jsou tisíce. Velká ostražitost ve vašem případě. Jak napíšete kde máte kotel umístěný, jaký je tam přívod vzduchu atd, hnedka se dozvíte další.

Láďa 06.11.2015 22:52:52 - poslední reakce: 07.11.2015 06:33:26 - Reagovat

Tak mi to nedá, dělával jsem totiž jako mechanik na letadlech se specializací motory a tam byly takový úžasně jemný palivový filtry s velkým průtokem a úžasnou filtrací, jestli by nějaký superfiltr nešel předřadit na vstup do kotle?

Standa 07.11.2015 06:33:26

Samozřejmě že takový filtr existuje a dnes to spousta kotlů má přímo v záručních podmínkách. http://www.av-equen.cz/filtry-cf-s-rotacnim-pripojenim/ Ten umí spoustu jiných věcí, než výrobce uvádí. Oni ho používají tak, že ho pronajmou na dobu čištění zákazníkovi i s čerpadlem a honí čistící prostředky topením a den co den dojíždí servisák to čistit a kontrolovat. My ho montujeme před kotel na vratku nastálo, zákazníkovi dodáme čištění podle obsahu jeho topení a na místě ho zaškolíme jak se s tím zachází a přes telefon navádíme co a jak. Jeho ceny se velmi liší podle šarže a podle toho, kde je kupujete. Doporučuju Ptáčka a chtít 3/4" připojení. Má dvě hlavní funkce: 1: už nikdy do kotle nepustí vůbec žádný mechanický sajrajt. 2: jde s ním krásně bez problémů vyčistit celé topení a ještě ho celé ochránit před korozivními procesy. Je si sežeňte někoho, kdo vám ho namontí. Pane Láďo, nepište pořád nová vlákna, velice špatně se dohledávají souvislosti. Segrovku jste neurval, ta zase tak jemná není. Ta už byla. Existuje opravný set termony, stojí 400,-Kč a ty segrovky jsou tam dvě i s osičkou, ale nejsou navlečené. Vy víte, jak je to titěrné, já když to viděl, okamžitě jsem to zavrhnul. To by bylo pink - pink a obě ségrovky v prkýnku tmavém. :D :D Zkoušel jsem takovou segrovku sehnat, ale neuspěl jsem.

Láďa 06.11.2015 22:05:29 - poslední reakce: 06.11.2015 22:05:29 - Reagovat

Tak pane Stando,už jsem se bláhově domníval, že je vše v pořádku...No nazdar, tu ségrovečku na osičce trojcesťáku jsem nejspíš urval sám,protože tyčinku jsem úplně vyndal a zápich tam je a ségrovečka nikde, ani by nešla odjistit. Ale jak čtu bude hůř. Bydlím Praha 6- Ruzyně.

ruda 06.11.2015 10:20:39 - poslední reakce: 06.11.2015 18:55:58 - Reagovat

prosím o radu zvýšila se mi spotřeba plynu skoro jednou tolik čím by to mohlo být , Baxi Mainfour 240F Děkuji

Standa 06.11.2015 18:55:58

Od sáhlého plynoměru přes únik plynu někde na spoji až po napadení systému kutilem. Napřed si vemte jarovou vodu a špricku a všechny spoje si ostříkejte a sledujte, kde to dělá bublifuk. Pak zkontrolujte, jestli jste nezapomněli zavřít okna nebo nepřistavili kus domu atd. Kdo se vrtal v plynovce kotle? Těch důvodů může být tisíc a jeden.

Láďa 05.11.2015 14:07:40 - poslední reakce: 06.11.2015 18:42:06 - Reagovat

Všem se omlouvám za nepřiměřeně dlouhou diskusi na téma můj problém,ale doufám, že to prospěje pochopení některých souvislostí.Já jsem se čtením diskuse a hlavně radami pánů Standy a Bartka hodně poučil. A naposled tedy ještě jeden poznatek-dříve při nastavení teploty TUV na 35°byla voda strašně horká,(v zimě, při současném topení)nyní se zdá být odpovídající nastavení. Takže zřejmě trojcesťák byl již dlouho ve špatném stavu.Ještě jednou díky, možná že to vše byla i domácí šotková,tak 50 na 50, abych se nezbavoval odpovědnosti.

Standa 06.11.2015 18:42:06

No a co se stalo s tím svinčíkem, který trojcesťák zaseknul, aby pohádky nebyl ještě konec? Já vám nechci sýčkovat, ale přesně řeknu, co se s ním stalo. Nic. Za chvíli máte ten samý problém, motorek trojcesťáku padne buď sám nebo strhne ségrovečku na osce trojcesťáku (nevím jak trojcesťák u vašeho kotle, vypadá) protože prostě svinčík bude drhnout a někde něco odejde. Pak vyměníte za drahý peníze trojcesťák a co? A čerpadlo. Pak čerpadlo a svinčík připékající se při svém průchodu ve výměníku domrví ten. Tím bude kotel na odpis. Vyměníte kotel a co? Svinčík ani tehdy nezmizí. Dopadnete leda tak, jako řada zde dotazujících se: někdo vám přijde vyčistit topení, vezme si s sebou tlakové čerpadlo a Detex ...a máte po novém kotli i topení. Odkud jste?

Bartek 05.11.2015 15:46:48

Dobrý den, pane Láďo, není to šotek, ani Vaše chyba, ale slabá baterie v ovladači, po delším odpojení proudu došlo k zmíněné změně nastavení (jen pro informaci, tu baterii nehledejte, většinou bývá připájena k el. desce ovladače, tak aby jste si ho nezničil).

Stepanka 06.11.2015 14:31:23 - poslední reakce: 06.11.2015 17:12:11 - Reagovat

dobry den, mame plynovy kondenzacni kotel Ariston CLAS24,od letosniho zari si s nim nikdo nevi rady, ani zadny servisak na plynove kotle z celeho rakovnicka. Chvilku topi, a kdyz ma znovu sepnout nahlasi poruchu SP3, podle brozury se jedna pry o oddaleni plamene, vubec si neumim predstavit co to ma znamenat. nemohl by nekdo poradit? dekuji

Bartek 06.11.2015 17:12:11

Dobrý den, pokud se jedná o kotel starý kolem 5 let, tak to vypadá na chybu desky, ať Vám jí pokusně vymění a uvidíte.

Karel 27.10.2015 21:56:14 - poslední reakce: 04.11.2015 21:18:26 - Reagovat

No to jsem udělal hned jak se to stalo. Ale kotel se chová pořád stejně. Napadla mě elektronika kotle (deska). Byla by to drahá oprava?

Standa 04.11.2015 21:18:26

Napřed kapitola 15.1 návodu kotle.

Bartek 04.11.2015 08:15:08

Dobrý den, pane Karle, zatím jste nenapsal, zda máte venkovní čidlo v pořádku, zda jste ho proměřil. Co kdyby Vám s tím pomohl servis?

Karel 03.11.2015 22:53:42

No vypojil kotel ze zásuvky a odpojil čidlo. Ale kotel se chová stejně jen jede na plno ventilátor.

Standa 28.10.2015 18:39:58

Teď není jasné, co jste udělal, postupoval hned podle kapitoly 15.1?

Láďa 03.11.2015 17:34:54 - poslední reakce: 04.11.2015 21:12:02 - Reagovat

Pane Bartek, klobouk dolů, kápl jste na to. Sice nevím, jak k tomu došlo, ale v kapitole 19."Zobrazení parametrů na displeji" má být parametr "HW PR" nastaven na 1.(Aktivace programovacích hodin TUV vždy v provozu) Já měl nastaveno neznámo kdy,jak a proč 0.(Mimo provoz) Teď již vše OK, ale stejně mi to rozum nebere, že to nezadávalo požadavek na TUV, nikdy jsem neprogramoval.Díky, navíc jako bonus mám uvolněné ovládání trojcestného ventilu.

Standa 04.11.2015 21:12:02

Asi domácí šotek.

Karel 03.11.2015 22:50:30 - poslední reakce: 04.11.2015 21:09:59 - Reagovat

Dobrý den měl bych dva dotazy 1. Mám kondenzační kotel + qaa73 + podlahové vytápění. Zajímal by mě váš názor zda je lepší topit bez vlivu prostorové teploty kdy kotel jede prakticky nepřetržite a nebo vliv prostoru zapojit a zohlednit ho v provozu? 2. Na jakou teplotu ohřívat TUV jestli je lepší na 45st jak ohřívám nebo na 70st. Co je ekonomičtější? Děkuji Karel

Standa 04.11.2015 21:09:59

Odpověď máte na Energoportálu.

Láďa 02.11.2015 13:31:24 - poslední reakce: 03.11.2015 00:08:54 - Reagovat

K předchozímu:ještě mě při čumění do schematu napadá, že sonda TUV nemusí dávat správnou hodnotu, když ten kotel vůbec nereaguje na zadání ohřevu TUV. A také nevím, jestli stačilo to uvolnění trojcesťáku. A při závadě elektroniky dálk. ovládání by to snad mělo psát nějaký Error.Čekám na radu, děkuji.

Bartek 03.11.2015 00:08:54

Dobrý den, jen pro jistotu. Předpokládám, že máte regulátor vyndán z kotle, máte na něm zapnut požadavek na TUV?

aleš nm 02.11.2015 08:58:32 - poslední reakce: 02.11.2015 13:20:41 - Reagovat

dobrý den,dotaz:turbo kotel Vaillant 242/2-3 cca 10let stáří,při puštění vody na mytí na manometru tlak 0 bar kotel rezonuje,syčí atd.,dopuštěna voda dle návodu na 1-1,5 bar kotel se stabilizuje vše ok. Při zapnutí vytápění se cca po 5min. dostane tlak přes červenou čáru(3 bar)a z pojistného ventilu teče voda.Radiátory byly odvzdušněny,problém se opakuje.Co s tím?Díky za odpověd´.

Bartek 02.11.2015 13:20:41

Dobrý den, máte problém s expanzomatem, ve Vašem případě bude asi úplně plný vody a vypadá to, že nebyl dlouho dofukovaný a teď Vám ještě odešel i pojišťovací ventil. Takže vypustit vodu z kotle, nechat otevřený vypouštěcí ventil a dofoukat a pak uvidíte.

Kateřina 02.11.2015 09:31:05 - poslední reakce: 02.11.2015 13:10:29 - Reagovat

Prosím, máme v práci plynový kotel BAXI a hlasí to chybu ERROR 10E, poradíte mi prosím co s tím? Děkuji

Bartek 02.11.2015 13:10:29

Dobrý den, je to chyba: nedostatek tlaku v topném systému, dopusťte vodu napouštěcím kohoutem (je ve zpod kotle).

Láďa 01.11.2015 20:42:56 - poslední reakce: 01.11.2015 20:42:56 - Reagovat

Ale já si vůbec nemyslím, že je to opraveno, protože je vše při starém,na požadavek teplé vody kotel nereaguje. Pouze jsem rozhýbal tu tyčinku v trojcesťáku a jak vidno, změna je pouze v tom, že se nepřihřívá voda v režimu topení, jak to dřív při zadřené tyčce chybně pracovalo. A já jsem od začátku s rozumem v koncích.

Láďa 01.11.2015 18:22:00 - poslední reakce: 01.11.2015 19:38:58 - Reagovat

Musel jsem trojcesťák zpátky zapojit, abych mohl zatopit.Vše je při starém, pouze voda se již při topení nepřihřívá. Děkuji

Standa 01.11.2015 19:38:58

Lépe řečeno, proč si myslíte, že to je opraveno?

Standa 01.11.2015 19:11:38

A co si, pane Láďo, myslíte, že se tomu trojcesťáku stalo? Proč jako nešel nahoru?

Láďa 01.11.2015 19:33:07 - poslední reakce: 01.11.2015 19:33:07 - Reagovat

Jinak k otázce-musel být kousnutý v nějaké mezipoloze, když při topení se trochu přihřívala i TUV. Má cenu v něčem pokračovat?

Láďa 01.11.2015 19:19:47 - poslední reakce: 01.11.2015 19:19:47 - Reagovat

Mám z toho vyvodit, že přestože jsem tyčinku rozhýbal a uvolněná je tak, že jde volně rukou, že je stejně trojcesťák v kopru?

Láďa 01.11.2015 13:41:39 - poslední reakce: 01.11.2015 13:41:39 - Reagovat

Dle pokynů provedeno (tyčka byla ve ventilu úplně v dolní poloze a dost zaseklá, šlo to blbě, musel jsem použít malé kleště a "podařilo se" jí i úplně vytáhnout, což nevím, jestli není špatně...)p.s. ještě jsem předtím kontroloval dle tabulky v manuálu "Nastavení parametrů" a F20 informace výrobce je místo 00 hodnota 36 a u F31 informace výrobce místo 00 hodnota 30. Ostatní sedí. Moc děkuji.

Láďa 01.11.2015 13:13:14 - poslední reakce: 01.11.2015 13:13:14 - Reagovat

Dle pokynů provedeno (tyčka byla ve ventilu úplně v dolní poloze a dost zaseklá, šlo to blbě, musel jsem použít malé kleště a "podařilo se" jí i úplně vytáhnout, což nevím, jestli není špatně...)p.s. ještě jsem předtím kontroloval dle tabulky v manuálu "Nastavení parametrů" a F20 informace výrobce je místo 00 hodnota 36 a u F31 informace výrobce místo 00 hodnota 30. Ostatní sedí. Moc děkuji.

Láďa 01.11.2015 10:46:10 - poslední reakce: 01.11.2015 11:52:09 - Reagovat

Dobrý den, u BAXI NUVOLA 3 COMFORT TURBO 240 FI s dálkovým ovládáním je vytápění i regulace topení bez závad, ale ohřev TUV náhle přestal úplně fungovat. Chyba se nevypisuje žádná, plamen se ale nezapálí ani není jeho indikace na displeji. Je to stejné při jakémkoli ručním nastavení teploty.Ale při delším chodu topení (15 min)na nejvyšší modulaci se voda trochu přihřeje.Děkuji za rady.

Standa 01.11.2015 11:52:09

Sundejte dekl kotle, mrkněte dovnitř, najděte tam pohon trojcesťáku. Je to černý puk s kabelem k němu. Kotel raději vypněte z elektriky. Pod tím černým pukem vidíte pojistnou vidlici, ohnutý černohnědý ocelový plech. Za ten vezmete kleštěma směrem k sobě (k tomu ohnutí) a vytáhnete ho ven. Tím se vám uvolní náhon trojcesťáku a dáte si ho na stranu. Nyní vidíte v trojcesťáku tyčinku, tak tu rozhýbejte nahoru a dolů. No a až se ozvete znovu, řeknu vám zbytek.

Petr 29.10.2015 20:35:40 - poslední reakce: 01.11.2015 11:48:38 - Reagovat

Dobrý den. Máme kotel baxi nuvola 3. Starý cca 4 roky. Kotel nám jde stále do velkého tlaku a to tak že se otevře pojistný ventil zhruba při 3 bar. Když vypnu přívod vody a kotel zapnu pouze na topení(radiatory) vše je v pořádku, tudyž expanzní nadobou to nebude. Zapnu přívod vody, tlak okamžitě stoupá a z kohoutku např. u vany teče zrzavá voda. Opravář nám zdělil ,že je v háji zasobník vody(bojler) a oprava vyjde na několik tisíc. Chci se zeptat jestli to je opravdu bojlerem nebo to muze být něco jiného. PS: externí zadobník nemáme. Pouze zavěsný kotel se zabudovaným zásobníkem.

Standa 01.11.2015 11:48:38

Pany Fryšavského to stálo dva tisíce demontáž a montáž a flašu sliovice za rozřezání, zavaření a svaření. To jde ne?

Petr 01.11.2015 08:30:41

Fíha, chtěl jsem to zkusit za co nejlevnější peníz. Opravdu se mi nechce dávat 16.000kč. Jsem ze severu-kousek u Ústí nad Labem

Petr 31.10.2015 19:19:38

Fíha, chtěl jsem to zkusit za co nejlevnější peníz. Opravdu se mi nechce dávat 16.000kč. Jsem ze severu-kousek u Ústí nad Labem

Standa 31.10.2015 19:11:12

Takže kontrola anody: odkrytujte si spodní kryt kotle, je na dvou křížových šroubech samořezkách hnedka vpředu u čelního krytu a vzadu jen zasunutý do zadního plechu. Teď se zespod podívejte na spodek nádrže, ta velká matka M 27 na přírubě držené dvěma matkami M8 je anoda. To, co uvídíte vzápětí 5 cm pod matkou anody vás přesvědčí, že tenhle kotel není určen pro nějakou údržbu. Teď se podívejte na zbytek kotle, kam vede která trubka a ani náhodou to nezkoušejte. K řadě matic se ani klíčem nedostanete a celý postup je dosti složitý. Nedáte to dohromady a když, tak vám všecko poteče. Potřebujete speciální těsnění, ti taliánští ničemoví tam nemají klasiku... Musí vám to demontit a namontit servisák, nejde zdaleka ale jen o demontáž a montáž. Odkud jste?

Petr 30.10.2015 21:32:35

Prosim Vás o ty dotazy před tím než jsme se začli debatit o kuláku-děkuji.

Petr 30.10.2015 21:30:45

Vím o který kulák jde ten je nový.Měnili jsme asi před týdnem.

Standa 30.10.2015 21:00:15

Počkejte, pan Bártek se určitě baví o napouštěcím ventilu kotle, ne kuláku pod kotlem. Abyste si rozuměli. On říká, že vám propouští ten ventil vlevo dole pod kotlem, taková černá páčka.

Petr 30.10.2015 19:14:29

Ten kulak je novy-vyměněný. To byl první pokus o opravu.

Bartek 30.10.2015 19:01:35

Dobrý den, takže je možné, že Vám netěsní ten napouštěcí kulák, a Vy stále dopouštíte do systému vodu a zvedáte tím tlak, pokuste se ho vyměnit za nový a uvidíte.

Petr 30.10.2015 18:53:11

PS: ještě mě napada nevim možná důležitá věc. Po prve s tím vysokým tlakem se nám to stalo cca před rokem-servis prý nedofoukaná expanzka za týden opět -servis asi jsem to špatně nafoukal. Po opětovném nafoukaní 3/4roku vše ok. Asi před měsícem opět vysoký tlak. Pouze jsem zahýbal s kulákem na dopouštění do topného systému a chvíli klid cca 14 dní.

Petr 30.10.2015 18:44:27

Diky. Ta anoda zachytavá sajrajt ve vodě? A popř. jak ji zkontroluju? A je pro amatera složité demontovat zásobník? A s tim uzemněnim a pospojovanim nechapu.

Petr 30.10.2015 18:13:50

Diky. Ta anoda zachytavá sajrajt ve vodě? A popř. jak ji zkontroluju? A je pro amatera složité demontovat zásobník? A s tim uzemněnim a pospojovanim nechapu.

Standa 30.10.2015 07:13:56

Zalistujte níže, tam jsme to řešili s panem Fryšavským. Sežeňte si svářeče nerezu, co umí s Tigem a máte to. Vymontit, rozřezat, zavařit, svařit, zamontit. Když ho slušně poprosíte, jistě vám řekne co a jak blíže, i fotečku zašle. To, co se vám v kotle děje bude jeho skvělou montáží a ještě skvělejší údržbou. Perfektní pospojování, uzemnění, konduktivita vody v topení, pravidelná kontrola anody taktéž. :D:D Zásobník vyjde 12500,-Kč bez DPH a bez přirážky montážní firmy. Takže tudy cesta asi nepovede, co? :D

Láďa 01.11.2015 01:25:02 - poslední reakce: 01.11.2015 01:25:02 - Reagovat

Dobrý den, u BAXI NUVOLA 3 COMFORT TURBO 240 FI s dálkovým ovládáním je vytápění i regulace topení bez závad, ale ohřev TUV náhle přestal úplně fungovat. Chyba se nevypisuje žádná, plamen se ale nezapálí ani není jeho indikace na displeji. Je to stejné při jakémkoli ručním nastavení teploty.Děkuji za rady.

Jirka 28.10.2015 21:51:30 - poslední reakce: 31.10.2015 19:12:48 - Reagovat

Dobrý den,máme plynový kotel Baxi Ecofour 24,stáří cca 4 roky.Při spuštění topení po náběhu kotle se ozývají periodicky hlučné zvuky připomínající přehřívání vody v systému výměníku.Po náběhu na nastavenou provozní teplotu v systému (65°C)se kotel uklidní a běží tiše,nehlučně.Tato závada je doprovázena zavzdušňováním topného systému.Jedná se o zanešený výměník? Poradíte? Děkuji...

Standa 31.10.2015 19:12:48

Tak nic, asi ho tatíček málo lištili přes hubu, když ho učili děkovat.

Standa 30.10.2015 07:15:02

A dáte vědět co a jak, když už jsme pro vás něco zdarma udělali nebo že by aspoň poděkujete? Děkuji.

Standa 29.10.2015 06:21:24

Obecně co popisujete, je, že voda v topení neproudí přes výměník dostatečně rychle a tudíž se tam vaří a bublá a mlátí... Důvodů může být více: vzduch v čerpadle, vybroušené hnací kolo čerpadla svinčíkem, zanesený výměník - velmi málo pravděpodobné, neuzavřený okruh topení (máte zavřené radiátory - hlavice jsou třeba na dvojku a při 20°C v místnosti jsou zavřené, pozor na to!!!!), zanesené mosazné sítko, přivřené ventily pod kotlem do topení... Podle mě to, co se vypouští automatickým hrnkem pak není vzduch, ale pára. Zkuste tyto možnosti. Ještě odvzdušnění čerpadla: vemte si kousek hadru a plochý větší šroubovák, otevřete kotel a pusťte ho. Pak dejte hadr pod čerpadlo a povolte ten velký šroub (ona je to matice) na čele čerpadla, pokud začne ucházet vzduch, heuréka. Pusťte všechny radiátory naplno. Naplno! Ne na trojku. Zkontrolujte ventily pod radiátorem, zkuste vyšroubovat sítko a pak, prosím vás, nám sdělte, jaké byly výsledky. Ve vašem zájmu. To, že dojdete na to, že byl vzduch v čerpadle, není ještě odstranění závady!!!!

Lucie 28.10.2015 16:35:45 - Reagovat

Dobry den.Mame pl.kotel Immergas...dnes jsme po dlouhe dobe chteli zapnout na topeni (jinak pouzivame pouze na ohrivani vody) a kotel sepnul...plamen naskocil ale blika cervene kontrolka plamene (ktery ovsem hori)...nevite kde je problem?muzeme topit?

Standa 29.10.2015 06:23:25

V návodu kotle je popis, co to znamená. Máme návod číst za vás? :D Immergas je dobrá značka, ale má hafo kotlů. Máme hádat, který myslíte? :D :D

Karel 27.10.2015 11:12:30 - Reagovat

To jsem uděla. Chybu hlásí pořád. Tlačítko reset nereaguje ani žádné jiné na kotli.Jediná čím bych to mohl ovládat je QAA73. Jde přes něho dát kotel do zákl. nastavení?

Standa 27.10.2015 18:05:33

Kapitola 15. 1 návodu kotle.

Standa 27.10.2015 18:03:08

Vypojte kotel ze zásuvky, otevřete si připojení kotle, na čokoládkách jsou to svorky 7 a 8 a prostě to čidlo odpojte. Dráty dejte někam, kam nevlezou do žádného napětí atd. Pozor, pak to začne topit jinak než podle ekvitermní křivky.

Karel 27.10.2015 06:44:22 - Reagovat

No ale pokud to čidlo odpojím tak kotel se chová stejně takže pokud ho odpojím tak by to tu chybu nemělo ukazovat. Po cca pul minutě se ta chyba změní na chybu 142 opentherm.

Bartek 27.10.2015 08:44:08

Dobrý den, odpojte kotel od napájení, na několik minut, pokud po zapojení znovu bude hlásit chybu sondy, tak budete muset kotel vrátit na tovární nastavení, aby stále sondu nehledal. Jednoduší je ale zjistit, proč to chybu hlásí.

Karel 26.10.2015 21:14:46 - Reagovat

Dobrý den. Prosím o radu. Mam kondenzacní kotel Baxi Luna3 System HT a dneska se mi stalo že kotel přestal topit ventilátor jede na plné otáčky a na kotli je jen čas a uprostřed displeje je -bu- nebo je to -6u- nedokážu to rozpoznat a prostorový přístroj QAA73 ukazuje chyba 10 venkovní čidlo.Nevíte co to je? Děkuji

Standa 27.10.2015 05:58:16

QAA73 ukazuje chybu 10 venkovní čidlo, tak to bude asi nedostatkem plynu! :D :D Ta otázka se vám trochu nepovedla, ale pobavil jste! :D Kontrola vedení k čidlu od kotle až po konektorky čidla, když vše OK, čidlo se rozsypalo. Nové.

Bartek 27.10.2015 00:08:46

Dobrý den, je možné, že Vám do čidla natekla voda a čidlo špatně ukazuje, nebo je rozpojené.

Vít 25.10.2015 23:16:10 - Reagovat

Dobrý den,mám BAXI ECOFOUR 24 a hlásí mi poruchu E04.Nikde jsem nenašel,co to znamená.Můžete mi,prosím,poradit.Děkuji Vít

Standa 26.10.2015 19:03:16

Taky to může být odkouřením. Přisávání spalin, kotel se dusí.

Bartek 26.10.2015 16:31:32

Dobrý den, chyba by zresetovat měla jít, pokud nejde resetem na kotli, tak odpojte kotel na minutu od napájení a pak znovu připojte.

Vít 26.10.2015 09:14:58

Ano,ale včera se mi objevila chyba E04 a ta nejde ani zresetovat.Jakým způsobem to můžů zprovoznit? Budu na to stačit sám,nebo je nutný servis?Kotel je po záruce.Je asi 5 let starý.Moc děkuji za odpověď a za Váš čas.

Bartek 26.10.2015 08:30:32

Dobrý den, samozřejmě že může, máte v kotli hlídač tlaku, pak je to ale chyba E10.

Vít 26.10.2015 08:27:01

Děkuji za odpověď.Kotel mi často vypíná kvůli nízkému tlaku,jelikož mi trošku kape voda z jednoho spoje a opraváře sem ne a ne dostat.Cca jednou za 2 dny dopustím trošku vody,ale někdy kotel kvůli nízkému tlaku vypne.Může to být kvůli tomu?

Bartek 26.10.2015 08:08:10

Dobrý den, vypadá to na chybu časté zhasínání plamene. Možná máte malý minimální výkon na hořáku, nebo je špatná ionizační elektroda.

Peter 25.10.2015 21:02:24 - Reagovat

Dobrý den prajem. Prosim Vás kto má nejaku skusenost s kond. plynovym kotlom ARISTON. Totiž nerozumnem niektorým pojmom v menu nastavenia na izbovom termostate. Ide o pojem- Delta-T modulace obehoveho čerpadla? da sa tam nastavit od 10 do 30. Potom ešte pojem-Časovanie po zvýšení teploty (časová základna) ? dá sa tam nastavit 0-60 min. Ešte pojem -Spozdený zážih? dá sa nastavit 0-zakázan 1-10 2-90 3-210 Dakujem za každú radu.

Standa 27.10.2015 06:13:36

Dobře si rozmyslete pane Peter, co udělá změna vámi uváděných parametrů s topením. Pokud nevíte ani co parametry znamenají, je zde ještě další zádrhel a to jaký budou mít vliv na vaše konkrétní vytápění, co máte doma vy. A to vám nikdo tady neřekne. Jste jen další z těch, kteří se pokouší udělat z Trabanta F-16, což dopadne tak, že po velké ztrátě času pochopíte, že jste neměl šetřit na investici do kotle. Výrobce ví co nastavuje, pokud to někdo nepřenastavil, moc bych se do toho nehrnul.

Bartek 27.10.2015 00:04:41

Dobrý den, časová základna je nastavena na 16 min. a je to doba postupného najíždění hořáku na max. výkon.Pokud Vám kotel zapálí a během pár sekund zase vypne, pak upravte parametr 225 a parametr 236 (prodlužte časy). Deltu T nechte nastavenou z výroby na 20, pokud deltu snížíte, začne Vám dříve modulovat hořák a čerpadlo.

Peter 26.10.2015 21:44:47

Pane Bartek,ta časova základna sa da nastavovat od 0 až 60 min.neviem čo to znamená a jak to nastavit.Jedna sa o Kondenzačny plynovy kotol-ARISTON Genius Premium Evo Systém 24NG. Takže ten spozdeny zážih asi nastavit na 0-zakázan? aby proste necikloval? Potom ten problem Delta-T nechat 20 stupnu jak je z výroby alebo podla čeho to doladovat? Dakujem za odpoved

Bartek 26.10.2015 08:19:23

Dobrý den, toto by Vám měl vysvětlit technik, který kotel uváděl do provozu, tak jen zkráceně. Delta T je údaj ve stupních, kdy Vám začne automatika kotle modulovat výkon hořáku, z výroby je na 20 stupňů (je to rozdíl mezi výtlakem a zpátečkou). Modulace čerpadla je možnost nastavení, když kotel snižuje výkon, tak také čerpadlo výkon snižuje, pokud jí vypnete, tak čerpadlo jede stále na max. výkon. Zpožděný zážeh, tímto parametrem můžete ovlivnit časté starty kotle do topení (cyklování kotle). Časování po zvýšení teploty - tak to bohužel nevím co tím myslíte (pošlete mi číslo parametru a já se na to podívám).

Šimon Zdeněk 25.10.2015 20:10:47 - Reagovat

Pokojový termostat AVS77 nám ukazuje špatnou teplotu v pokoji . Dá se nějak restartovat, nebo co dělat ? Teplota v pokoji je 25 stupňů a ukazuje 21,7 stupňů. Děkuji Šimon

Bartek 25.10.2015 20:26:41

Dobrý den, v nastavení termostatu je možná korekce vnitřní teplotní sondy.

Michal 25.10.2015 19:15:49 - Reagovat

Dobrý den, vlastním starý plynový kotel Ocean Solaria C1202 u kterého se dnes vyskytl problém. Při zapnutí časovačem kotel sepne (udržovací plamínek hoří) čerpadlo na vodu běží, ale spalovací rošt je bez plamenů, takže vodu nemá co ohřát. Včera kotel běžel normálně, teplo dával, ale dnes už neohřívá. Mohu se zeptat, kde by mohl být problém? Kotel je cca 2 měsíce po revizi - vše bylo v pořádku. Děkuji za odpověď.

Standa 27.10.2015 06:00:02

Snaží se kotel zapálit nebo neslyšíte ani cvakání zapalování?

Eliška 25.10.2015 16:44:53 - Reagovat

Dobrý den, prosim o radu, jaký dálkový termostat pořídit ke kotli Baxi Ecofour 24F? Děkuji.

Bartek 27.10.2015 08:40:38

Pane Stando, právě že ten termostat starým lidem hodně usnadní ovládání, já jim termostat nastavím, dle jejich požadavků dám vodu kolem 65 stupňů a pokut jim je zima, tak si na kotli přidají a nemusejí se o další starat. A jak už jsem psal, topení jen na hlavice je opravdu nehospodárné, protože kotel cykluje jako šílený a to skoro po celý den, už jen 3 minutový doběh čerpadla se projeví na spotřebě, já nastavuji jen minutu.

Standa 27.10.2015 06:07:04

Máte pravdu, ale to platí u lidí, co vědí jak s tím narábět, o čemž píšu. S termostatem totiž zákazník běžně tak ze 100% případů odhadem nastaví kotel na sedmdesát stupňů teploty topné vody a termostat už jen zapíná a vypíná... a není štonc pochopit, že takto žádná úspora nebude. Vztah mezi teplotou v místnosti a teplotou vody v radiátorech je pro velice moc zákazníků nepokřoupatelné téma. Proto píšu, že pokud to zákazník chápe, je to výhra, pokud ne, nevidím v tom rozdíl co se týče nehospodárnosti provozu. U starších lidí značka ideál. Lepší než jezdit stále na přehřátý kotel, když ventily pořád zastavují celý okruh topení.

Bartek 25.10.2015 20:25:14

Dobrý den, pí. Eliško, pro dálkové ovládání by se Vám hodil například GSM komunikátor s bezdrátovým termostatem sestava se jmenuje GD-04T od Jablotronu cena bez DPH 4200 Kč, každopádně by to měl instalovat proškolený technik. Pane Stando rozhodně s Vámi nesouhlasím s názorem, že je lepší řídit kotel panelem na kotli, a termostatickými hlavicemi na radiátorech a to proto, že je to nehospodárné. Uvedu proč, po přepnutí kotle na zimní provoz a nastavení teploty vody topení se rozeběhne čerpadlo a to běží celé topné období, takže čerpadlo vydrží výrazně méně, než pokud kotel řídí prostorový termostat (o spotřebě el. energie ani nemluvím). Dále dochází k neustálé cirkulaci topné vody a její ochlazování a s tím související neustálé starty kotle a běh kotle pár desítek sekund (stálé starty výrazně ovlivňují spotřebu plynu). Naproti tomu s termostatem dochází k cyklování kotle jen v režimu požadavku na topení od termostatu, takže v podzimním období kotel stojí přes den i několik hodin a to je samozřejmě úspora. Mám zákazníky, kteří provozovali kotel bez termostatu i pět let a po nainstalování termostatu se hodně divili, že jim najednou klesla spotřeba. Jinak dobrou regulací kotle se dá výrazně ovlivnit spotřeba plynu.

Eliška 25.10.2015 18:24:36

Děkuji. Ano, ovládám přímo na kotli, jde mi spíše o to, abych mohla kotel nastavit když jedu na týden pryč a vrátila se do tepla. Nějaký konkrétní název ovladače?

Eliška 25.10.2015 18:15:43

Děkuji. Ano, ovládám přímo na kotli, jde mi spíše o to, abych mohla kotel nastavit když jedu na týden pryč a vrátila se do tepla. Nějaký konkrétní název ovladače?

Standa 25.10.2015 17:35:24

Baxi Ecofour, náročný na dokonalý servis a podmínky, jinak tupý stoj se spodním výkonem něco nad 9 kW a průtokovým ohřevem vody 24 kW. Existuje ještě horší kotel a to ten samý ale v komínové verzi. Termostat je beznapěťový, spíná se tam jenom nula, podle toho jej požadujte v obchodě. Stejně budete limitováni tím, co budou mít. Dálkový termostat je ovšem vhodný pro lidi, co chápou k čemu termostat je, co snímá a jak to snímá. Lehce se stane, že se v objektu budou dít jako obvykle dosti neradostné věci. Navíc je tam nutnost připojení modulu na základní desku kotle. Viz návod. Pokud je kotel v dosahu obytných místností a nemusí se chodit někam do sklepa, u tohoto "super stroje" bych volil raději regulaci topení přímo na kotli v kombinaci s termohlavicemi na radiátorech. Moji zákazníci jsou s tím velmi spokojeni.

EVONA 24.10.2015 13:12:01 - Reagovat

Bliká kontrolka na kotly kondenčanom zn. Viadrus NAOS K 4 servis tlak je v poriadku, kúri do radiatorov, len nechceme aby išla teplá voda do bojlera v čom je problem

Standa 24.10.2015 13:32:56

Přečtěte si návod k tomu kotli. Pak si nastavte teplotu TUV na nulu a máte to.

eva 24.10.2015 13:10:01 - Reagovat

Bliká mi kontrolka že servis na kondenzačnom kotly zn. VIADRUS NAOS K 4, kde je problém tlak je vporiadku, kúri len vodu nechceme používať do bojlera

Jana 23.10.2015 14:34:53 - Reagovat

Dobrý den, prosím o radu jaký koupit kondenzační kotel-kombinovaným ohřevem TUV. Vytápím 3 pokojový byt 67 m2. Děkuji.

Standa 24.10.2015 07:07:55

K doporučeným značkám pana Bártka jen tolik po nechutných zkušenostech s různými montážníky všech kalibrů: na vratku topení si nechejte dát tohleto: http://av-equen.cz/filtry-cf-s-rotacnim-pripojenim/ ochrání to jak kotel, tak nakonec celé topení před neuvěřitelnou spoustou věcí. Pokud máte tvrdší nebo rovnou trvdou vodu, na přívod studené vody z řádu na ohřev do toho průtokáče tohleto: http://www.enviromarket.cz/cz/tvrdost/vital-stredni-7-bojlerovy--33/ a před něj tohleto: http://www.enviromarket.cz/cz/necistoty/rainfresh-fc-300--18/ Je to zatím mnou osobně zjištěný nejlacinější způsob řešení problémů s vodním kamenem při ohřevu TUV. Nepřipusťte, aby vám někdo proplachoval nebo chemicky čistil topení. Kontaktujte paní Hanu, to vám vstanou vlasy hrůzou na hlavě co vám sdělí. Průplach nebo čištění topení (drahé a neúčinné a často i destruktivní) a kotle vám zařídí ten filtr dirtmag nebo jak se to jmenuje, sám, v klidu a pohodě. Pod kotel na přívody trubek topení a vody uzavírací ventily a vypouštěcí ventily s výjimkou vratky topení, tam jsou ventily filtru. Nenechte si pak dát mosazné filtry, nejsou jednak k ničemu a jen montáž prodražují. Trvejte na tom, aby byly trubky kotle všechny opatřeny ochranným pospojováním a to připojeno k uzemnění objektu. Všechny trubky, i plastové, mají svoje kovové vyústění. Jedná se o zamezení vzniku potenciálů a proděravění kotle, ne nějakému úrazu proudem přes vodu v trubkách!!!! Trvejte na tom, aby se provedl rozbor topné vody co v topení dosud máte, (než ji vypustíte) který řekne, jak moc hnije (nikoliv zda, ale jak moc) celé topení a aby se s tím dalo pak něco dělat. Trvejte na tom, aby po napuštění vody do topení, jak bude nový kotel, někdo změřil a zaprotokoloval pH této vody, případně se provedla neutralizace. Zkontrolujte si návod ke kotli a trvejte na to, aby byl do mrtě dodržen pro montáži kotle. Jo, bude to dražší, ale výsledek se mnohonásobně vrátí.

Bartek 23.10.2015 23:10:44

Dobrý den, já osobně mám celkem dobré zkušenosti se značkami ARISTON (Genus Premium EVO 24) a Immergas (Victrix 26). Jsou to průtokové kotle, pokud máte více místa, tak bych doporučil kotel s vestavným bojlerem, například Immergas Victrix Zeus Superior 26.

Standa 18.10.2015 13:25:18 - Reagovat

Tak u paní Hany už valí jeden plechový radiátor zprostředka a šoubované spoje v kotle jsou celé zelené. Jak bych to viděl, celé topení zničené.

Hana 14.10.2015 22:06:03 - Reagovat

Dobrý večer,na sítko bych ráda spoléhala ale:radiátory,které před čištěním a montáží perfektně topily ,teď topí takto:nejvzdálenější je komplet ledový,trubka po ventil teplá,další topí z půlky,jiný je vlažný a ještě je to každý den jinak.To nebude sítko!

Standa 15.10.2015 06:17:56

Pakliže, jak píše pan Bártek, nikdo s ventily radiátorů ani nastavením průtoků radiátorů nehýbal - dotaz na firmu a věřit jim asi dvacet procent, pak nezbude než volat topenáře, který má zkušenosti s nastavením radiátorů v systému. Je to jednoduché u toho poslendího, ten musí být naplno otevřený jak na přívodech, tak na růžici pod hlavicí. Voda k němu má největší hydraulický odpor, musíme jí to ulehčit, jinak sem nepůjde. Naopak, první radiátor bude přiškrcen, páč má menší hydraulický odpor a voda by šla jen do něj. Tohle nastavuje pár lidí, chce to cvik a párkrát i někdy někde něčím pohnout. Pokud to montážníci nedomrvili a s nastavením radiátorů se nehýbalo (jenže věř jim) budou to už jen dvě možné příčiny (které mě napadají) a páč nejsem kníže Libušák, nevím který nebo zda ne oba: -bublina vzduchu na vratce topení, luxus práce ji dostat ven. Přes odvzdušňováky radiátorů to nejde!!! Při odchodu od práce měla firma třeba i pomocí funkce "kominík" (pustí kotel naplno) na kotle i v tom horku co bylo, zkusit, zda radiátory všechny hřejí. Za to dostala zaplaceno. Bublina na vratce vznikne z řady důvodů, například přechodem u zemi jdoucích trubek topení přes dveře horem atd. absencí odvzdušňovacích hrníčků na takových místech, nebo rychlým napouštěním systému nebo průplachem tlakovou vodou, kdy firma zapomene co způsobí rychlé napouštění systému a ještě vodou v systému smýká sem a tam jak mění směry průplachu :D :D :D a před koncem práce nevyžene všechnu vodu vzduchem ven z topení, což je taky dost obtížné. Voda do topení musí natékat pomalu, s rozvahou, radiátory mají povolené odvzdušňováky aby se nikde nedělala bublina vzduchu... Jak začne z odvzdušňováku téct voda, zavře se a jde se povolit další radiátor. Dole dřepí maník u napouštění, máho na jednu třetinu otevřené a přemýšlí jak půjde večer na Plzeň a jak to blbé napouštění trvá... - uvolněné kusy svinčíku z trubek nějakým "odborným čištěním", které čerpadlo stěhuje trubkama dál a dál. To bych viděl jako méně pravděpodobné, ono se to někde šprajcne a pak se to nehne... ale už jsem zažil věci...

Bartek 14.10.2015 23:55:34

Dobrý den, asi Vám nezbude nic jiného, než radiátory sundat a samostatně je propláchnout. Bohužel nepíšete, zda máte uzavírací ventily pod radiátory (mohou být zavřené).

Zdeněk 14.10.2015 21:22:57 - Reagovat

Dobrý den, asi 8 let máme kotel Baxi prime storage HT 240. Poslední tři roky nám opakovaně vypíná topení - závada E 130 - zásah sondy ntc kontroly spalin kvůli přehřátí. Komín vyspádován, sonda jednou vyměměna, technik vždy kotel vyčistí, ale závada se stále opakuje. Co s tím? Děkuji za radu

Zdeněk 21.10.2015 20:53:29

Takže u nás už byl technik, sondu NTC vyměnil, snad teda už bude vše OK.

Standa 16.10.2015 19:06:32

Nechci brát iluze, ale ta mrcha umí svoji vadu docela slušně zkrývat, kolikrát se všemožná čidla NTC měřily, nic se neukázalo špatně a jak se vyměnily, byl pokoj.

Zdeněk 15.10.2015 20:46:23

Děkuji za radu, příští týden přijde technik na roční kontrolu a s ním to proberu. Díky Zdeněk

Standa 15.10.2015 20:13:39

Změřte její odpor, je tuším že ohmická. Někde na ní bude tabulka při jaké teplotě mám mít kolik Ohmů. Pak bych šel po obou jejich drátech na desku a zkusil studeňák...

Zdeněk 15.10.2015 15:33:51

Závada se vyskytovala v různou dobu, i v průběhu noci i ve dne. Odkouření je koaxiální, čisté,průměr 6O, servisní kus je. Dvě kolena, vzduch se nasává z místnosti. Je možné, že je problém ve spínači sondy ntc, která zůstává zafixovaná v jedné poloze?

Standa 14.10.2015 22:03:05

Ta závada se vyskytovala jenom ve dne...samozřejmě že jo, když ten šmejd začmelíkovaný v noci hnípal. Máte odkouření koaxiál nebo samostatný odvod? Pokud samostatné odkouření, tak 60 nebo 80 průměr? Jak vysoké, kolik kolen? Je tam servisní kus?

Standa 14.10.2015 21:59:27

Tohle nám dělal asi čtyři měsíce holub, co si sedal na komín kotle, než jsme to zjistili.

Míla 13.10.2015 15:40:27 - Reagovat

dobrý den,bydlím v podkrovním bytě kde nejsou příčky,je zde nainstalovaný plynový kotel imergas eolo star 24 E,který když netopí každé 3 hodiny protočí čerpadlo,bohužel v noci je to dost rušivé a proto se chci zeptat zda je možné toto nějak vypnout nebo aspoň prodložit dobu mezi protáčením čerpadla,děkuji za radu,Míla

Bartek 13.10.2015 18:33:24

Dobrý den, bohužel tuto funkci nelze vypnout. Máte dvě možnosti, jedna je, že před spaním přepnete na letní provoz (pak je tato funkce aktivní za 24hod.). Druhá možnost je snížení rychlosti na čerpadle (pak nebude tak hlučné).

Hana 13.10.2015 07:13:33 - Reagovat

Ještě doplním z faktury:čištění Detex 12litrů cca 2000 kč +strojní čištění 2000kč + spotřeba vody na proplach 12kubíků (víc jak naše mesíční spotřeba)+ směs inhibitorů pro topné systémy X 100 700kč...Celkem kotel a úpravna 100 tis.Mám nechat udělat rozbor vody a kde?A bude mi k něčemu dobrý?Nehodlám platit nic navíc,pokud to "zprasila" firma.Kotel je Thermona,zajímá výrobce jak to kdo montuje,pokud se na ně obrátím?Děkuji

Standa 14.10.2015 07:33:34

Pane Bártek, to je totiž jinak: to klasika sítko, které na vratce samozřejmě namontované je, samozřejmě nic z těch kalů a magnetického prášku rozpuštěných tou chybně aplikovanou Q 100 nezachytí. Q 100 se používá do čistého systému na ochranu trubek, jenže on čistý nebyl. To zachytí jen větší kusy. Počkejte jen co filtr zkusíte. :D :D Budete si vrnět a zákazník taky. To klasické sítko tam je vážně k ničemu. O sítku pod čerpadlem nemluvím vůbec. Jak ale píšete, je docela možné, že Q 100 systém docela slušně vyčistila, to nikdo nevíme... Jenže 1 litr je podle mě na vyčištění málo, navíc tohle není čistící inhibitor, nemůžu si dovolit, jestli správně uvažuju, se na toto spoléhat, že je systém už čistý. Jak to vidíte vy? Prostě vyčistit kotel a čekat, co ještě hrkne ze systému znovu když vím co Q 100 umí, to asi v žádném případě.

Hana 13.10.2015 20:57:42

Dobrý večer,děkuji pánové za odpověďi.Obzvlášť p.Standovi,ve všem uvedeném máte naprostou pravdu,již řešíme po telefonu.Z Thermony pro ostatní:Zajímá,ale nejsou schopni ohlídat stovky firem a servisáků.Detex se opravdu nesmí používat na čištění otopné soustavy od kalů atd.Vše co se v kotli pokazí vinou kyseliny(na spoustě součástek to prý poznají a chtějí doložit,čím se čistilo) neuznají jako záruční opravu!!Bohužel,výrobce od toho pryč.Pokud bych nepátrala po příčině,za čas bych měnila výměník,čerpadlo...přeci nevyhodíme nový kotel! A litovala,že jsem měla vybrat jinou značku,přestože prů.. je úplně jinde.

Bartek 13.10.2015 08:14:01

Dobrý den, berte to tak, že je také možnost, že na to sítko prostě zapomněli a další usazování se už nebude konat. Thermoně to klidně sdělte, ale ta je ráda, že jejich kotle někdo prodává a montuje, nakonec jako všichni výrobci. Případné poničení kotle jde za montážní firmou. Psala jste, že jste si pořídili úpravnu vody, pokud jste vodu napustili přes úpravnu, tak bude voda v pořádku. Doporučuji se na filtr podívat za měsíc znovu a pak uvidíte, pokud tam bude to samé bahno, tak to budete muset řešit, jestli bude čistý filtr, tak můžete být v klidu.

Standa 13.10.2015 07:49:55

Kotel moc dobrý, Thermoně to rozhodně sdělte. Jsem zvědavý, co odpoví. Už slyším ty výmluvy jak vám to přece říkali...

Hana 13.10.2015 00:18:27 - Reagovat

Dobrý večer,prosím o radu.V létě jsem pořídila nový KK s ohřevem TUV,kvůli tomu úpravnu vody a na doporučení montážní firmy nechala vyčistit radiátory a celý topný systém (použito více jak 10l chemikálie a více jak 10kubíků vody na proplach.Včera jsme kotel přepnuli na zimní provoz a netopíme!!Zapálí e hořák,vyletí teplota a kotel vypne.Dnes přijel servisák,zkontroloval a pod kotlem vymontoval ventil plný černého bláta a nechtěl věřit,že se vše čistilo,až viděl fakturu.Máme ihned volat montáž.firmu a řešit to,než se zalepí výměník.Mohu reklamovat špatné,nedostatečné...čištění?A mohlo se něco poškodit,co jako laik nepoznám,nač si dát pozor?Jsme z toho velmi rozladěni,mám se obávat,že to byla odfláknutá práce?Děkuji.

Standa 13.10.2015 07:48:15

Takže zase tak moc se nestalo,(až na vaše peníze vniveč) ale ten svinčík nedostanete ven ničím jiným než pomocí odstředivého filtru a ještě dlouhodobě - měsíce.

Standa 13.10.2015 07:37:59

Především se nic moc neděje. Opravdu. Kotel se od systému odpojí a vypláchne. Nepoužívat chemii, svinčík z trubek to rozpustí mnohem později než měď kotle. Raději bych kotlík rozebral a očičkem se přesvědčil o každé trubce. PS: ty machry, co chybu určitě nepřiznají, bych si už nevolal. Paní Hano, zavolejte mi: 603 812 644. To, co vám firma provedla, je podle názoru 99% topenářů vyčištění systému jak má být. Ne, oni si opravdu myslí, že to udělali dobře. Tak se to dělá celá desetiletí - totálně blbě. Nedělám si legraci, tak mizerně se u nás práce opravdu a všude dělá. Spíše než odborné ověření jak ten průs.. plach funguje, používají všichni fámy a mýty. Kdyby se jedinkrát některý z nich podíval, co v systému zůstane (stačí si někde u radiátoru rozšroubovat šroubení, práce na pět minut) po tom jejich prů... plachu, nikdy by podobné blbosti neopakoval. Samozřejmě že to nefunguje a nikdy nefungovalo. Detex a podobné chemikálie nejsou určeny k ničemu takovému jako okamžité uvolnění usazenin kalů, magnetického prášku oxydů kovů, zbytků konzervační chemie z trubek a radiátorů atd atd atd. Detex nemá v systému co dělat!!! Ten kovy ani špínu nerozpustí. To je kyselina!!!! Pokud tam už je, musí se následně po průplachu změřit pH vody. Nic takového jako čištění systému x kubíky vody není účinné. Rychle nic nevyčistíte. A draze k tomu. Papírkem si změřte pH vody, je to prosté. Pokud bude mimo normu vyšší než těch sedm, prostě přidáte nějakou zásadičku - nasypete tuším že sodu na zažívání. Trochu. Je to zásada, že jo? Jak se to rozpustí a rozmístí po topení, změříte pH znovu a tak pokračujete. Kyselina i zásada umí s mědí krásné věci!!!! Neumíte to? Já vám zaručuju, že umíte a líp, než odborníci. Že si to uděláte líp a sama. Řešení svinčíku je prosté a stojí nějakých 3300,-Kč. Odstředivý filtr na vratku topení. Ten vám nepustí do kotle žádné tuhé svinstvo, žádné. No a když do něj přidáte Q400 od Sentinelu (litr 550,-Kč) po cca dvou deci (viz návod s obrázky jako pro blb.. mě) a třemi pohyby filtr den co den vyčistíte, máte za chvíli toto: - čistý systém - kotel jako v bavlnce od první minuty provozu - ochrana trubek zevnitř před další korozí. Čili to, co měli udělat hned před montáží vašeho KK byly cenově čtyři tisíce plus nějaká hodina práce plus cesta a vy den co den budete čistit filtr: zastavíte kotel, zastavíte jeden ventil před filtrem, sundáte magnet z filtru, otevřete vypoušťák, svinčík vyhrkne ven. Zastavíte vypoušťák, otevřete filtr, lehce dopustíte vodu do topení, pustíte kotel, pogratulujete si - tři minuty práce ať nežeru. No a jak kotel namontovali to si raději ani nepředstavuju. Doufám, že do systému nalili ještě Inhicor nebo Topecor, aby ho ještě více okyselili, že chybí vypouštěcí ventily atd atd. Nejste sama, jestli vás to uklidní. Ono přemýšlení a ověřování si toho co dělám a jak to dělám moc bolí.

tvrdy radek 12.10.2015 15:48:08 - Reagovat

Dobry den mam kotel protherm RYS a nevym jak se da dopustit voda,jelikoz tam mam malo baru .dekuji za odpoved

Standa 12.10.2015 18:02:51

Za studena zespodu kotle je cca 8 cm od čerpadla mosazný vroubkovaný otočný čudlík průměr cca 1 cm a něco, kterým se otočí a kotel se pomaličku dopouští. Pokud klesl tlak u kotle již aspoň půl roku v provozu, nedopouští se voda, ale hustí expanzka, protože z ní ušel vzduch.

Jan 12.10.2015 13:23:21 - Reagovat

Komin je v poriadku, viac do toho vrtat nebudem. Servisak uz je na ceste, dam vediet. Zatial vdaka p. Standa.

Standa 12.10.2015 17:58:04

Ojoj, pane Jane, já jsem nikde nepsal, že komín nemá být v pořádku. Pokusím se to vysvětlit jinak: - každý komín má mít určitý tah, aby spaliny z ohně šla ven. Nemůže ho mít ani malý ani velký, při malém kotel vydýmí izbu, při velkém se oheň utrhne a kotel nehoří. - aby nějaký tah vůbec byl, musí být přívod vzduchu - v domě se může stát, že nemáte zapojenu gigestoř, ventilátor atd. tak, aby tyto věci nemohly jet zároveň s kotlem a někdo pustí digestoř, ventilátor atd anebo otevře okna nebo dveře do průvanu a tah komínu nestačí překonat takto porůznu vytvořený průvan a spaliny se začnou vracet do místností. A to je to, o čem píšu. A pozor, stačí i průvan pod dveřmi. Proto píšu, nenechte se ošálit ani okabátit nějakýma řečma, kdoví co to bylo... Zvláště při plastových oknech a dveřích, tzn. celkem hermeticky uzavřeném interiéru, nastávají situace... CO je smrtelně jedovatý a lehčí vzduchu, pozor na to.

Jan 11.10.2015 08:09:23 - Reagovat

Dobry den, mame kotol Immergas zeus mini (cca 5r), po prepnuti na zimny rezim (ohrev radiatorov) fungoval niekolko hodin a potom sa zacala objavovat chyba "zasah manostatu/termostatu spalin (obe kontrolky preblikavaju rovnako). Kotol odvtedy nejde ani ked sa prepne naspat iba na TUV. Tlak je v poriadku, s privodmi vody a plynu sa nic nerobilo. Viem nieco vyskusat/otestovat aj ja, alebo je nutny zasah servisaka? Vdaka

Standa 11.10.2015 19:33:54

Komínová verze kotle a tato porucha, ruky pryč od toho a zavolat servisáka. Ten se pořádně podívá, jestli je to jenom čidlo, nebo se vám vrátily spaliny do interiéru. Kdyby to nebylo jen vadné čidlo, nenechte se uchlácholit tím, že asi fouklo zpátky atd. Musíte vědět proč to fouklo zpátky, za jakých okolností, jak se toho vyvarovat, dal bych si taky ke kotli CO hlásič. U těchto bestií kotlů by to mělo být snad povinné. Pokud to není čidlo, trčí vám úmrtní list z pravé kapsy. Bacha na to.

Jan 11.10.2015 13:48:26

Kominova. Dostal som typ od brata, ze komin(koleno) by som mohol rozobrat a precistit. Popripade prosim navrhnite.

Standa 11.10.2015 13:34:30

Komínová verze kotle nebo turbo?

Standa 11.10.2015 12:30:23

Komínová verze kotle nebo turbo?

David 08.10.2015 15:39:45 - Reagovat

Dobrý den. Včera jsem zahájil topnou sezonu, mám Bimetal condens Inka. Topení do radiatorů v podkroví ok, topení do podlahovky nešlo (zalehlý třícest.ventil) po rozchození vše ok. Dnes když dal termostat pokyn na topení do podlahovky tak kotel mlčí a vůbec nijak nereaguje. Zkusil jsem dát nové baterky do termostatu, ale nic. Tak nevím kde je chyba? Děkuji za radu či nápad.

Standa 09.10.2015 07:12:24

V trojcesťáku je totiž osička, která se posunuje skrz těsnění sem a tam, no a jakmile je v systému svinčík, ten se na osičku nalepuje. No a jednoho dne ten svinčík na osičce motorek trojcesťáku nepřetáhne přes těsnění a ničí se a ničí... a kotel nereaguje, nic neukazuje chybu... Pozastavovat ventily, aby se zase nemuselo nic vypouštět, vymontit trojcesťák, koupit sáček kyseliny citronové, ve vroucí vodě ho rozpustit (sáček hodit do koše, rozpustit jenom kyselinu :D :D) trojcesťák rozebrat (fotit jak co kde bylo!!!!) a hodit do vřící kyseliny. Tři minuty a je to čisté jak alabastr. Tak, právě jste udělal luxus zbytečnou práci, za chvíli je to zase ve stejném stavu. Vyřešil jste následek, ne příčinu. Máte na tam paskvil systému (já tak říkám kombinaci radiátorů a PT zapojenou dle "nejnovějších metod" co nejlevněji :D) odstředivý filtr? Pokud ne, honíte svinčík furt dokola, on se vám množí... mňamka...

Standa 09.10.2015 07:06:15

Už první větou mi vstaly vlasy na hlavě: expanzka se mění tak, že se jen povypustí tlak a "na prase" se to přemontuje, aniž něco polejete. Na výměnu expanzky skutečně není třeba vypouštět topení. Chyba montážníka. Vypuštění topení totiž znamená v drtivé většině případů opětovné napuštění vodou, která má parametry ke všemu, jen ne do topení. Opět chyba montážníka. Že se vám s podlahovkou za šest let nic nestalo není pravda: stalo, už to nejede. Jako důvod bych viděl s velkou pravděpodobností svinčík v trubkách PT, především miliardy bakterií lebedících si v teploučké vodě a nalepujících se na trubky a všude možně. Nedivím se nebožáčkovi trojcesťáčkovi, že na to už kašle a zasekává se. :D Jak dokázal montážník zavzdušnit při výměně vody v celém systému čerpadlo PT by mě zajímalo, nejspíš nemá PT automatické hrníčky v rozvaděči k automatickému odvzdušňování nebo nejsou už díky svinčíku funčkní. Pokyn k přepnutí do podlahy odejde? Jsou baterky v termostatu tak nějak čupr? Tak dobrá, ukecal jste mě, jsou. :D Tak dál: pak tedy povel přijde do kotle? ten má někde čidlo a to mu říká, že má začít topit. Tak buďto je natopeno nebo v čidle se zbortila struktura krystalků a ukazuje kraviny. Zkuste funkci čidla. Pokud jde ven, vytáhněte ho, očistětě, mrkněte v čem je vůbec vražené, jesli to nejsou nánosy svinčíku. Obávám se ale, že systém bude zapojený, ošetřený a udržovaný tak, jak byla "odborně" měněna expanzka. Dal před ní aspoň ten člověk teďkom KK s odvodněním, aby se to příště nemuselo teda vypouštět? :D Předpokládám, že nikde nic neukazuje chybu. Žádný systém topení totiž není schopen pojmout ty kiksy "topenářů" držících se hesla: kdyby všechno fungovalo, chcípneme hladem. :D Já se sice směju, ale oni to tak fakt říkají i dělají.

David 08.10.2015 18:46:42

No v létě se vypustil okruh když se měnila expanzka, takže jsem odvzdušnil radiátory do těch kotel normálně topí. Na druhém okruhu pro podlahovku bylo zavzdušněné čerpadlo a asi i ten ventil bo za 6 let provozu se mi to nestalo. Ale jde mi o to, že když dá v podkroví termostat pokyn tak kotel topí radiátory, teplou užitkovou vodu taky ohřívá, ale dnes když dá v přízemí termostat pokyn pro topení do podlahy tak ten kotel vůbec nepřepne na režim pro topení do podlahy. Jakoby žádný pokyn nedostal.

Standa 08.10.2015 18:25:54

Jo tak zalehlý třícestný ventil... A byl rozchozen a vše OK? A čím jako byl zalehlý? Zkuste si tipnout, zda ranní mlhou nebo svinčíkem v systému. :D Pokud seznáte, že svičníkem v systému, dostal jste ten svinčík snad ven nebo tam lítá dokola kolem a navštěvuje další a další součástky? To asi těžko je vše OK, páč dnes se sekl dost možná trojcesťák napůl cesty a proto se nic jakože neděje. Můžete ho zkusit zase rozhýbat... a zítra zase... Asi nějaký slušný oddíl co to montoval anebo že by to chtěl tak max lacino bez výplachu sám zákazník? Jak dlouho máte to PT?

Standa 08.10.2015 07:02:28 - Reagovat

Tak pan Fryšavský má tuto bilanci nakonec: 2000,-kč v hotovosti za montáž a demontáž nádrže, a litr slivovice kamarádovi svářeči. Jo a anodu... Slušné, ne?

Lenka 07.10.2015 22:09:34 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel Immergas, typ Eolo Star a na displeji bliká hláška 01 - Zablokování v důsledku nezapálení. Můžete mi prosím poradit, jak to napravit? Děkuji

Standa 08.10.2015 07:05:48

Možná totální mimoň, ale u Baxi to taky zmanená přehozenou fázi aneb v praxi zastrčení zástrčky kotle do staré roztrojky vlevo, kde je fáze napravo a ionizační okruh skrz to nefunguje. Ty výzbroje kotlů jsou zhruba stejné, tak třeba by to mohlo být toto. Aneb vlevo fáze, vpravo nulák, kdo to neví, ten je.... :D :D :D

Bartek 07.10.2015 23:00:47

Dobrý den, zkontrolujte, zda Vám jde plyn do bytu (domu), pokud ano, tak to asi sama nevyřešíte.

1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162